743
O κορεάτης νικητής |

Εγινε της Κορέας: Το Kia EV6 ανακηρύχτηκε «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2022»

O κορεάτης νικητής
|

Εγινε της Κορέας: Το Kia EV6 ανακηρύχτηκε «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2022»

Στο ισόγειο του ελβετικού Palexpo, εκεί όπου γίνεται εδώ και δεκαετίες η διεθνής έκθεση της Γενεύης, έκανε κρύο φέτος. Ο τεράστιος χώρος ήταν ψιλοάδειος. Δεν είχε καμία σχέση με ό,τι ξέρουμε εδώ και δεκαετίες, τη λάμψη, τον κόσμο, τα αυτοκίνητα. Ο πρόεδρος της επιτροπής «Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς», του γνωστού COTY (Car Of The Year), ήταν μόνος, χωρίς τους εξήντα έναν κριτές του θεσμού. Η συγκυρία για φέτος δεν ήταν και η καλύτερη. Ένα domino effect από Covid, μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις καινούργιων αυτοκινήτων και μία εισβολή στην Ουκρανία, έκαναν τη βραδιά μάλλον υποτονική για τον Φρανκ Γιάνσεν. Προηγήθηκαν δε έντονες τηλεφωνικές ζυμώσεις, ισορροπίες, διλήμματα και, τελικά, αποφασίστηκε να μη συμμετέχουν στην ψηφοφορία οι δύο εκπρόσωποι από τα ρωσικά media (59 κριτές, τελικά, από 61), όπως και να αφαιρεθεί η ρωσική σημαία στην παρουσίαση της βραδιάς.

Kia EV6

Μετά απ΄όλη αυτή την αναμπουμπούλα, ο  πρόεδρος ανακοίνωσε το φετινό νικητή: «Κυρίες, κύριοι, η επιτροπή ψήφισε και ο νικητής για φέτος είναι το Kia EV6 με 279 βαθμούς». Αυτό έγινε, είπε, πριν λίγες ώρες, σε απευθείας σύνδεση με το μεγάλο σαλόνι της ελβετικής πρωτεύουσας.

Ο τίτλος είναι σημαντικός. Παρωχημένος μεν, αν μου επιτρέπετε, ως μεθοδολογία αλλά σημαντικός. Κι αυτό διότι, για το πρώτο, υπάρχουν άπειρα reviews στο διαδίκτυο που τείνουν να μετρούν περισσότερο οδηγικά από το συμπέρασμα μιας επιτροπής που συχνά είναι και ελαφρώς «λίθινη», με υπερβολικά corporate προσέγγιση. Και, για το δεύτερο, το σημαντικό της υπόθεσης δηλαδή, ένα αυτοκόλλητο στο παρμπρίζ που γράφει περήφανα ’’Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2022» εξακολουθεί σε επίπεδο διεθνούς καμπάνιας να μετράει για τους κατασκευαστές. Γράψε λάθος. Να μετράει πολύ.

Για την ακρίβεια, έγινε της Κορέας. Της Νότιας, ε; Μην μπερδευόμαστε. Εκεί, δηλαδή, όπου είναι η έδρα της Kia και της «αδελφής» εταιρείας, της Hyundai. Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού, ενός ευρωπαϊκού θεσμού που μετράει από το 1964, που μια κορεάτικη εταιρεία φεύγει από την αίθουσα με την επίζηλη κούπα. Μάλιστα, είναι τέτοια η επιτυχία για τους Κορεάτες που στην 3η θέση του βάθρου βρέθηκε το Hyundai Ioniq 5, δηλαδή η παραλλαγή του Kia EV6, με 261 πόντους. Δύο στα τρία; Μεγάλη υπόθεση.

Renault-Mégane-E-Tech

Ανάμεσά τους, στη δεύτερη θέση με 265 βαθμούς, το νέο Renault Megane E-Tech. Αν δεν το έχετε πάρει μυρωδιά, η Renault έχει αλλάξει οριστικά στροφή στρατηγικής και το νέο Megane, ένα όνομα που το ξέρουμε εδώ και δεκαετίες, θα είναι ηλεκτρικό. Και μόνο. Γιατί μπορεί το μερίδιο αγοράς των EVs να είναι ακόμα μικρό, όμως το τσουνάμι της πρίζας έρχεται.

Φέτος ήταν σχεδόν βέβαιο πως ένα ηλεκτρικό θα έπαιρνε τον τίτλο. Έξι από τους επτά τελικούς υποψήφιους ήταν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι έκανε τους κριτές να ρίξουν την ψήφο τους στο Kia; Απ’ ό,τι γράφει ένας από τους κριτές που τυγχάνει να είναι και συντάκτης στην Telegraph, είναι ο συνδυασμός ενός έξυπνου ηλεκτρικού συστήματος που το βοηθά να φορτίζεται πιο γρήγορα από τους ανταγωνιστές του, μίας μοντέρνας και ευρύχωρης καμπίνας και ενός εξωτερικού ντιζάιν γεμάτου καμπύλες. Το Kia ΕV6 δε θυμίζει απρόσωπο μενίρ. Είναι σχετικά πιο χαμηλό σε ύψος, έχει κυρτή γραμμή οροφής, δε σου κάνει ογκόλιθος. Έξυπνα οι Κορεάτες σχεδίασαν ένα αυτοκίνητο που εκπέμπει συναίσθημα ενώ ξεχειλίζει από νέας κοπής τεχνολογία, συνδεσιμότητες και τα σχετικά.

Όπως, ακριβώς ένα χρόνο πριν, είχαμε γράψει, οι Hyundai και Κia έρχονται με φόρα και παίρνουν φαλάγγι πολλά κάστρα της αυτοκίνησης. Πρώτα έχτισαν, μεθοδικά και σταθερά το φτηνό, μαζικό, αξιόπιστο αυτοκίνητο επί εκατομμύρια κόπιες. Έτσι, μάζεψαν πακτωλό χρήματος. Μετά, έκαναν τις σωστές μεταγραφές, όπως τον επικεφαλής του BMW M division (ο οποίος, απ΄ό,τι λέγεται, έχει μισθό λίγο πιο κάτω από του CEO). Στο καπάκι έφτιαξαν δυναμικά hot hatch από ‘κει που ποτέ δεν είχαν στη γκάμα τους. Μπήκαν στο WRC, φτιάχνουν ρομπότ και μη επανδρωμένα οχήματα για αποστολή βοήθειας σε μη προσβάσιμες περιοχές και βγάζουν και ηλεκτρικά νέας εποχής.

Hyundai-Ioniq-5

Δεν θα ξεχάσω ποτέ, κάποτε, σε μια διεθνή έκθεση της Γενεύης, νομίζω το 2010, όταν είδα με τα μάτια μου δύο κορυφαία στελέχη, γερμανούς του Δ.Σ της Audi, να ‘χουν κάτσει στα μπροστινά καθίσματα ενός Hyundai της εποχής και να το περιεργάζονται σιγοψιθυρίζοντας. Έβλεπαν κάτι. Ήταν το σήμερα.

ΥΓ Mπορείτε να δείτε όλη τη χθεσινή τελετή, τους υποψήφιους και τα νέα μοντέλα στο επίσημο βίντεο:

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News