Οπως φαίνεται, κανένα αυτί δεν ιδρώνει στο Μαρανέλο. Περιχαρής ο νέος CEO, ένας βετεράνος στον «χώρο» των εταιρειών τεχνολογίας και πρώην επικεφαλής σε μια εταιρεία κατασκευής τσιπ, τη STMicroelectronis, ανέλαβε καθήκοντα το Σεπτέμβριο. Φαντάζομαι έχει περισσότερο ενδιαφέρον να δουλεύεις στη Ferrrari που την ποθούν και τα μικρά παιδιά απ’ ό,τι σε μια που φτιάχνει ημιαγωγούς – όσο καλά και να πληρώνεσαι. Ποιος, δηλαδή, από μας ήξερε τη λέξη «ημιαγωγός» μέχρι πριν λίγο καιρό που έσκασε η κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία, αυτή που σε κάνει να περιμένεις ένα, ας πούμε, απλό Yaris για δώδεκα μήνες; Ακούγεται κανείς απ΄το βάθος;
Στο νέο του πόστο, λοιπόν, το αφεντικό δήλωσε αυτές τις μέρες ότι «έχουμε το πιο ισχυρό βιβλίο παραγγελιών στην ιστορία μας και ξεπεράσαμε τις πωλήσεις του 2020 κατά 22,3%». Ο κύριος Μπενεντέτο Βίνια είναι ο άνθρωπος που, όπως λέει το Reuters, έχει αναλάβει να μεταφέρει τη Ferrari σε μια «νέα εποχή, πιο καθαρής, πιο ήσυχης και πιο διασυνδεδεμένης κινητικότητας». Σόρι, αλλά κανονικά τα παραπάνω επίθετα είναι βέβηλα, δεν ταιριάζουν σε ό,τι ξέρουμε για τα αυτοκίνητα με σήμα το αλογάκι. Τι πιο ήσυχη; Εδώ περνάει κλασικός ιταλικός, φεραρικός V8 στο ρελαντί του και τρίζουν τα πατώματα στα ρετιρέ. Ομως αλλάζουν οι καιροί και ακόμα και αυτή η μάρκα, ίσως η πιο θρυλική στην αφρόκρεμα της αυτοκίνησης, αναγκάζεται να κάνει μία μικρή μεταστροφή. Το νέο της SUV, η Purosangue, είναι προ των πυλών, ήδη έχει βγάλει τρία υβριδικά και ετοιμάζεται για το πρώτο της φουλ ηλεκτρικό το 2025.
Πέρα απ΄το νέο μπίζνες πλαν που ο Βίνια θα ανακοινωθεί στις 16 Ιουνίου, εδώ ήδη φαίνεται ξεκάθαρα πως η κρίση δεν ακούμπησε τα βαριά πορτοφόλια. Την περασμένη χρονιά παραδόθηκαν 11.155 καινούργιες Ferrari παγκοσμίως. Κάπου 10% περισσότερο και από τα νούμερα προ Covid. Είναι αριθμός-ρεκόρ για μια εταιρεία με τόσο ακριβά προϊόντα. Ακόμα και στην Ευρώπη, που δεν έχει σχέση με τη βάρβαρη ελληνική φορολογική πραγματικότητα, μία Ferrari Roma κοστίζει περί τα €205.000. Και μία SF90 Stradale τα διπλά και βάλε, σχεδόν €430.000. Στην ημεδαπή; Πολλαπλασιάστε επί δύο και κάτι δεκαδικά. Παρόλα αυτά το order book του Μαρανέλο γεμίζει όλο και περισσότερες σελίδες. Ο Βίνια είπε ότι οι παραγγελίες φτάνουν βαθιά μέχρι μέσα και στο 2023.
Οχι ότι η Ferrari είναι η μόνη γαλαζοαίματη που βλέπει να μην καταλαβαίνει τίποτα από την κρίση. Κροίσοι υπάρχουν παντού και φαίνεται ξεκάθαρα πως, ταυτόχρονα με τις ζόρικες προβλέψεις που ακούμε κάθε μέρα, η ζήτηση των αυτοκινήτων υπερπολυτελείας αντί να κάμπτεται, αυξάνει. Για παράδειγμα, το επιβεβαιώνει και η Rolls-Royce (ιδιοκτησίας της γερμανικής BMW) καθώς εν μέσω πανδημίας είδε τις πωλήσεις της να σημειώνουν ρεκόρ με αύξηση της τάξης του 49%. Αλλά και η Porsche δεν κατάλαβε τίποτα από ύφεση, περιορισμούς και κορονοϊούς. Παρέδωσε περισσότερα από 300.000 αυτοκίνητα σε νέους πελάτες, με αυξήσεις στα περισσότερα regions, όπως λέγονται στη γλώσσα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Για να επανέλθω στα ιταλικά προϊόντα, εκεί, στο Μαρανέλο, είδαν τη ζήτησή να ανεβαίνει πολύ ψηλά στο λεγόμενο EMEA (Ευρώπη, Μέση Ανατολή και -ναι, μην εκπλήσσεστε-Αφρική) ενώ σε Κίνα και Ταϊβάν 899 εύποροι απέκτησαν την πρώτη τους Ferrari – μία αύξηση της τάξης του 97% σε σχέση με το 2020. Και είναι τόσα τα λεφτά, Αρη, που μέχρι και οι εργαζόμενοι στη Ferrari πήραν το γενναιόδωρο κατιτίς τους καθώς το μπόνους των έως και €12.000 ήρθε να γλυκάνει μισθολόγια και εργατοώρες.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News