284
Mια από τις φωτογραφίες που έχουν κάνει τον γύρο του κόσμου στην κορύφωση του Προσφυγικού | © Υannis Behrakis/REUTERS

Το Θείο Πάθος συναντά τις εικόνες του Γιάννη Μπεχράκη

Protagon Team Protagon Team 7 Απριλίου 2016, 10:08
Mια από τις φωτογραφίες που έχουν κάνει τον γύρο του κόσμου στην κορύφωση του Προσφυγικού
|© Υannis Behrakis/REUTERS

Το Θείο Πάθος συναντά τις εικόνες του Γιάννη Μπεχράκη

Protagon Team Protagon Team 7 Απριλίου 2016, 10:08

Το δράμα των προσφύγων γίνεται το επίκεντρο μιας εξαιρετικά πρωτότυπης δράσης που θα πραγματοποιηθεί τη Μεγάλη Δευτέρα στο Μέγαρο Μουσικής με όλα τα έσοδα να πηγαίνουν στους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα. Μια συναυλία που θα συνομιλήσει με τις εξαιρετικής δύναμης, διεθνώς γνωστές φωτογραφίες του Γιάννη Μπεχράκη. Ο Νίκος Λαάρης (που σύμφωνα με τους New York Times δεν μπορεί να παράγει ούτε έναν άσχημο ήχο) θα παίζει στο πιάνο τη σύνθεση του Χάιντ «Οι επτά λόγοι του Ιησού στο Σταυρό».

YDB9013A_copyright_YannisBehrakis-Reuters_ m
Μια από τις χαρακτηριστικές φωτογραφίες του Μπεχράκη: λέμβος με μετανάστες καταμεσής της θάλασσας κάτω από το κατακόκκινο φεγγάρι © Υannis Behrakis/REUTERS

Η συναυλία θα συνδυαστεί με το φωτογραφικό υλικό και την ομιλία του Γιάννη Μπεχράκη ο οποίος θα μεταφέρει την προσωπική του εμπειρία και μαρτυρίες προσφύγων όπως τις έχουν καταγράψει οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα. Καθόλου τυχαία, ο Νίκος Λαάρης επέλεξε να ερμηνεύσει στο πιάνο το συγκεκριμένο έργο του Χάιντν. Πρόκειται για έργο οργανικής μουσικής –αμιγώς ορχηστρική σύνθεση χωρίς φωνητικά μέρη– που αποτελείται από επτά σύντομες σονάτες γραμμένες επάνω στα τελευταία λόγια του Χριστού στο Σταυρό: «Πάτερ, άφες αυτοίς…», «Αμήν λέγω σοι, σήμερον μετ’ εμού έση…», «Γύναι, ίδε ο υιός σου…», «Θεέ μου, Θεέ μου, ινατί με εγκατέλιπες;», «Διψώ», «Τετέλεσται» και «Πάτερ, εις χείρας Σου παρατίθεμαι το πνεύμα μου». Οι σονάτες συνοδεύονται από μια εισαγωγή και καταλήγουν στο τελευταίο μέρος που τιτλοφορείται «Ο σεισμός».

Η σύνθεση συγκίνησε βαθιά το εκκλησίασμα όταν παρουσιάστηκε τη Μεγάλη Παρασκευή 6 Απριλίου 1787 στο ναό της Σάντα Κούεβα στην Ισπανία και σημείωσε εξαιρετική επιτυχία. Στη συνέχεια, προκειμένου το έργο του να παρουσιαστεί και σε άλλες πόλεις, ο Χάυντν το μετέγραψε για κουαρτέτο εγχόρδων και για πληκτροφόρο. Συχνά ερμηνεύεται και σε μορφή ορατορίου.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...