Η βασική συμβουλή που δίνουν στους σταρ είναι να αποφεύγουν να εμφανίζονται μαζί με παιδιά και με σκυλιά γιατί θα τους κλέψουν την παράσταση. Το ίδιο στην περίπτωση της Μπιγιονσέ ισχύει και για τη Νίκη της Σαμοθράκης, το αρχαιοελληνικό γλυπτό που δεσπόζει στο Λούβρο.
Η ποπ ντίβα βρέθηκε στο παρισινό μουσείο με τον σύζυγό της Jay Z για τις ανάγκες των γυρισμάτων του νέου τους βιντεοκλίπ «Apeshit», πρώτο σινγκλ από το νέο κοινό τους άλμπουμ «Everything is love». Οχι φυσικά σε ώρα αιχμής, αλλά σε ώρες που δεν δέχεται κόσμο. Το είχαν όλο δικό τους, οι ίδιοι οι «Carters», όπως και οι χορευτές τους. Εμφανίζονται φυσικά και μπροστά σε μια άλλη μεγάλη «διασημότητα», τη Μόνα Λίζα του Ντα Βίντσι, αλλά και σε πολλά ακόμη ανεκτίμητα έργα τέχνης.
Οι στίχοι του τραγουδιού είναι αρκετά υπεροπτικοί, μιλούν μεταξύ άλλων για όσες φορές το ζευγάρι δεν βραβεύτηκε ενώ το άξιζε. Με ανάλογο ύφος εμφανίζονται ανάμεσα στους τόσους θησαυρούς. Οταν όμως η Queen B ξαπλώνει με αυτοπεποίθηση μπροστά από τη Νίκη της Σαμοθράκης, καταλήγει να επισκιάζεται από το συγκεκριμένο άγαλμα.
Καλό το σταριλίκι, αλλά όταν τα βάζεις με τέτοια μεγέθη, ακόμα κι αν είσαι η πληθωρική Μπιγιονσέ, μοιάζεις ξαφνικά με αναμνηστική μινιατούρα που ο καθένας μπορεί να βρει στο gift shop του Μουσείου.
Πάντως, το βιντεοκλίπ που από το Σάββατο της 18ης Ιουνίου 2018 που κυκλοφόρησε κάνει τον γύρο του θριάμβου στα social media, έχει συγκεντρώσει ήδη πολύ καλές κριτικές, τόσο για την αισθητική του, όσο και για τα κρυφά και φανερά μηνύματα που θέλει να περάσει μέσα από αυτό, το δημοφιλές ζευγάρι.
Οπως αναφέρει και άρθρο του Τζέισον Φαράγκο των New York Times, «το βίντεο αποτελεί μία σαφέστατη δήλωση για την ευμάρεια που μπορεί να καταφέρει ένα ζευγάρι Αφροαμερικανών κόντρα στο προφίλ των outsiders». Και να διαφημίσει την ευμάρεια αυτή, χωρίς κόμπλεξ κατωτερότητας.
Οπως συνεχίζει το δημοσίευμα, «δεν είναι τυχαίο ότι η Μπιγιονσέ και ο Jay Z επέλεξαν το Μουσείο του Λούβρου για τα γυρίσματα. Αν είχε γυριστεί για παράδειγμα στο εξίσου σπουδαίο Μουσείο Πράδο της Μαδρίτης, δεν θα έβγαζε κανένα νόημα». Το συγκεκριμένο εντυπωσιακό σκηνικό λοιπόν έρχεται σαν κλείσιμο του ματιού και σαν συνέχεια εκείνης της κοινής φωτογραφίας που είχε βγάλει το ζευγάρι το 2014 μπροστά από τη Μόνα Λίζα.
Τότε ήταν κάζουαλ ντυμένοι, χωρίς να έχουν ακουστεί τόσες φήμες περί χωρισμού, και δεν ήταν καν τόσο πολιτικοποιημένοι. Επιστρέφοντας στον τόπο του εγκλήματος τέσσερα χρόνια αργότερα για έναν αυστηρώς προσωπικό «Κώδικα Ντα Βίντσι», είναι ντυμένοι με σατέν κοστούμια και ποπ χρώματα που βγάζουν μάτι μπροστά στα τόσα κλασικά αριστουργήματα. Παραπέμπουν σε εκκεντρικούς σταρς, σε νεόπλουτους συλλέκτες έργων τέχνης, που έχουν αρκετά χρήματα για να δώσουν, προκειμένου να κλείσουν για λογαριασμό τους ένα από τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου.
Σε αντίθεση με το υποστηρικτικό δημοσίευμα των New York Times και άλλων εντύπων, υπήρξαν πάντως και αρκετές αντιδράσεις, κυρίως από τον γαλλικό Τύπο, για το αν έπρεπε το μουσείο να κάνει μια τέτοια παραχώρηση.
Αρκετοί αμφισβητούν την αισθητική του στο πλαίσιο εκμετάλλευσης της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, ενώ κάποιοι άλλοι θεωρούν πως μια σταρ τόσο μεγάλου βεληνεκούς μπορεί να προσφέρει σημαντική προβολή στο μουσείο.
Ενοχλημένοι ήταν κάποιοι με το γεγονός πως το Λούβρο φέρεται να έκλεισε για το κοινό προκειμένου να γίνουν τα γυρίσματα, αν και δεν είναι γνωστές πολλές λεπτομέρειες σχετικά με τη συμφωνία και το πώς έγινε η παραγωγή.
Η διοίκηση του Λούβρου εξήγησε πάντως ότι φιλοξένησε το γύρισμα, επειδή το ζευγάρι είναι πιστό στο μουσείο. «Οι Μπιγιονσέ και Jay Z έχουν επισκεφθεί το Λούβρο τέσσερις φορές μέσα στα τελευταία δέκα χρόνια» λέει η διοίκηση του Μουσείου, η οποία φέρεται να θεωρεί σημαντική την προβολή του Λούβρου μέσα από μια τέτοια αφορμή.
«Κατά τη διάρκεια της τελευταίας επίσκεψής τους τον Μάιο, μας πρότειναν αυτή την ιδέα. Οι προθεσμίες ήταν πολύ σύντομες, αλλά μας έπεισαν γρήγορα, επειδή η σύνοψη για το βίντεο έδειξε μια πραγματική αφοσίωση στο μουσείο και τα έργα που είχαν επισημάνει πως ήθελαν» αναφέρει η διοίκηση. Ωστόσο κάποιες γαλλικές εφημερίδες φιλοξενούν δημοσιεύματα τα οποία αφήνουν να εννοηθεί πως δεν είδαν με πολύ θετικό μάτι την απόφαση του Λούβρου.
Αυτό που δεν είναι γνωστό και δεν έχει απαντηθεί ακόμη είναι το οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, μια και θεωρείται αδύνατον να έχει γίνει δωρεάν παροχή από το Λούβρο. Στο πρόσφατο παρελθόν, το διάσημο μουσείο έχει παραχωρήσει κάποιους χώρους του για γυρίσματα τόσο της ταινίας «Wonder Woman» όσο και για τα «Στρουμφάκια 2». Σε καμία περίπτωση πάντως δεν επρόκειτο για τόσο τεράστια παραχώρηση τόσων σημαντικών χώρων, όπως συνέβη με το συγκεκριμένο βιντεοκλίπ.
Από αυτό το ποπ-ραπ πάρτι κεκλεισμένων των θυρών δεν θα μπορούσε να λείπει ούτε η Αφροδίτη της Μήλου. Πότε πιο στατική και πότε πιο εκστατική μπροστά από αυτό το αριστούργημα, η Μπιγιονσέ δίνει κάποιες στιγμές την αίσθηση ότι όχι μόνο της επιτράπηκε η είσοδος στο μουσείο, αλλά ότι έχει κάνει κατάληψη σε αυτό και κάνει ό,τι τραβά η όρεξη μιας επιδραστικής, πλούσιας και φιλότεχνης(;) ντίβας.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News