794
Η Βοsch για να ανέβει στην πρώτη θέση των προμηθευτών, χρειάστηκε να εξαγοράσει και το υπόλοιπο 50% της εταιρείας ΖF, που ειδικεύεται στα συστήματα διεύθυνσης αυτοκινήτων | YouTube

Τα ανταλλακτικά «εκδικούνται» τα αυτοκίνητα

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης 11 Απριλίου 2016, 15:09
Η Βοsch για να ανέβει στην πρώτη θέση των προμηθευτών, χρειάστηκε να εξαγοράσει και το υπόλοιπο 50% της εταιρείας ΖF, που ειδικεύεται στα συστήματα διεύθυνσης αυτοκινήτων
|YouTube

Τα ανταλλακτικά «εκδικούνται» τα αυτοκίνητα

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης 11 Απριλίου 2016, 15:09

Το 2015 ήταν μια καλή χρονιά για τους προμηθευτές των αυτοκινητοβιομηχανιών, καθώς οι 100 μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου σημείωσαν μια μέση αύξηση του κύκλου εργασιών τους κατά 14%. Πρόκειται μάλιστα για τη μεγαλύτερη αύξηση τζίρου από το 2010 και μετέπειτα, χάρη στην οποία επένδυσαν οι προμηθευτές περισσότερα χρήματα στην έρευνα και στην εξέλιξη, αλλά και στην εξαγορά ανταγωνιστών τους. Είναι χαρακτηριστικό, ότι οι κορυφαίες επιχειρήσεις εξαρτημάτων και ανταλλακτικών αυτοκινήτων εμφανίζουν τζίρους δεκάδων δισεκατομμυρίων ευρώ σε συνδυασμό με υψηλά περιθώρια κέρδους, που θα προκαλούσαν ζήλια σε αρκετούς αυτοκινητοκατασκευαστές.

Οι Ιάπωνες κυριαρχούν στον συγκεκριμένο κλάδο, αφού οι 33 από τις 100 μεγαλύτερες προμηθεύτριες εταιρείες των αυτοκινητοβιομηχανιών προέρχονται από τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλιου. Αντίστοιχα, τα μεγαλύτερα περιθώρια κερδοφορίας εμφανίζουν οι εταιρείες ελαστικών, που έχουν διευρύνει τις δραστηριότητές τους και σε άλλους τομείς. Γενικότερα οι προμηθευτές των αυτοκινητοβιομηχανιών επιδεικνύουν αξιοθαύμαστη ευελιξία και προσαρμόζονται άμεσα στις νέες τεχνολογίες, όπως π.χ. της αυτόνομης οδήγησης και της συνδεσιμότητας με το Διαδίκτυο και της παροχής διαφόρων υπηρεσιών.

Συνήθως πρόκειται για ανεξάρτητες επιχειρήσεις, αν και ορισμένες ανήκουν σε κάποια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία. Υπάρχουν επίσης και περιπτώσεις, όπως της καναδοαυστριακής Magna, που δεν περιορίζονται μόνον στην κατασκευή μερών και εξαρτημάτων, αλλά και ολόκληρων αυτοκινήτων.

Oμως και το 2016 αναμένεται να είναι καλύτερο από τις αρχικές προβλέψεις, όπως συνέβη και πέρυσι. Στην Κίνα ομαλοποιείται η αγορά του αυτοκινήτου, όμως θα συνεχιστεί η ανοδική πορεία της με αυξήσεις στις πωλήσεις αυτοκινήτων μεταξύ 5% και 10%. Επίσης θα ενταθούν οι εξαγορές και οι συγχωνεύσεις μεταξύ εταιρειών του κλάδου, που βρίσκεται τα τελευταία χρόνια σε μεγάλη κινητικότητα στο πλαίσιο μίας εκκαθάρισης των μικρότερων προμηθευτών και της δημιουργίας πανίσχυρων ομίλων.

Το Τοp Ten των προμηθευτών των αυτοκινητοβιομηχανιών

maxresdefault 1
Μετά από πέντε χρόνια στη δεύτερη θέση, η Bosch επέστρεψε και πάλι στην κορυφή (youtube.com)

1. Βοsch

Μετά από πέντε χρόνια στη δεύτερη θέση, επέστρεψε η γερμανική μάρκα και πάλι στην κορυφή. Ο όμιλος δραστηριοποιείται κυρίως στην έρευνα και την παραγωγή αισθητήρων, ηλεκτρονικών κυκλωμάτων για κινητήρες και ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας. Για να ανέβει στην πρώτη θέση των προμηθευτών, χρειάστηκε να εξαγοράσει και το υπόλοιπο 50% της εταιρείας ΖF, που ειδικεύεται στα συστήματα διεύθυνσης αυτοκινήτων.
Κύκλος εργασιών για το 2015: 41,7 δις ευρώ
Περιθώρια κέρδους: Δεν υπάρχουν στοιχεία

2. Continental

Oι περισσότεροι την γνωρίζουμε ως κατασκευάστρια ελαστικών, όμως η εταιρεία από το Ανόβερο της Γερμανίας κατασκευάζει επίσης εξαρτήματα κινητήρων, συστήματα φρένων, κλπ. Επίσης η Continental ειδικεύεται μεταξύ άλλων σε συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.
Κύκλος εργασιών για το 2015: 39,2 δις ευρώ
Περιθώρια κέρδους: 10,5%

3. Denso

Η Denso υποτίθεται ότι είναι από το 1949 ανεξάρτητη επιχείρηση, ωστόσο μεγαλύτερος μέτοχος των Ιαπώνων είναι η πρώην μητρική τους, Toyota. Το ένα τρίτο του τζίρου της προέρχεται από συστήματα ψύξης και κλιματισμού, όμως η Denso είναι δυνατή και στην εξέλιξη και κατασκευή εξαρτημάτων κινητήρων και ηλεκτρονικών συστημάτων.
Κύκλος εργασιών για το 2015: 34,3 δις ευρώ
Περιθώρια κέρδους: 8,0%

4. Μagna

Ο καναδοαυστριακός προμηθευτής διαθέτει μια μεγάλη γκάμα προϊόντων. Η Magna παράγει θαλάμους επιβατών, τμήματα του σασί, ηλεκτρονικά εξαρτήματα, ανταλλακτικά κινητήρων, ακόμη και ολόκληρα αυτοκίνητα. Επίσης εξελίσσει πειραματικά μοντέλα, όπως το ηλεκτρικό αυτοκίνητο Mila. Πέρυσι εξαγόρασε η Magna τον γνωστό γερμανό κατασκευαστή κιβωτίων ταχυτήτων, Getrag.
Κύκλος εργασιών για το 2015: 29,4 δις ευρώ
Περιθώρια κέρδους: 8,2%

5. Hyundai Mobis

Η θυγατρική του πέμπτου μεγαλύτερου αυτοκινητοκατασκευαστή στον κόσμο καλύπτει ένα μεγάλο φάσμα προϊόντων. Η γκάμα της περιλαμβάνει από τμήματα σασί και κόκπιτ έως αερόσακους, λαμπτήρες, πλαστικά μέρη, συστήματα ABS, κλπ. Εννοείται ότι βασικός πελάτης της είναι η μητρική Hyundai/Kia.
Κύκλος εργασιών για το 2015: 28,1 δις ευρώ
Περιθώρια κέρδους: 8,1%

6. ZF Friedrichshafen

Eιδικεύεται στην κατασκευή σαζμάν και βρισκόταν το 2014 στην ενδέκατη θέση της σχετικής λίστας, όμως ανέβηκε ψηλότερα χάρη στην εξαγορά της αμερικανικής TRW για 12,4 δις δολάρια. Με την εξαγορά απέκτησε η γερμανική ZF υψηλή τεχνογνωσία σε τομείς, όπως η τεχνολογία αισθητήρων, στην οποία βασίζονται τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης.

7. Αisin

Ανήκει στον όμιλο της Toyota και εξειδικεύεται στα αυτόματα και στα μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων, όπως επίσης σε συστήματα φρένων. Διαθέτει θυγατρικές, που κατασκευάζουν από συστήματα λέιζερ έως… κρεβάτια, ενώ τα στοιχεία του τζίρου της αφορούν όλες τις δραστηριότητές της και όχι μόνον εκείνες στον κλάδο της αυτοκίνησης.
Κύκλος εργασιών για το 2015: 24,1 δις ευρώ
Περιθώρια κέρδους: 5,5%

8. Βridgestone

Η ιαπωνική μάρκα είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ελαστικών στον κόσμο με κεντρική δραστηριότητα την παραγωγή ελαστικών για Ι.Χ. Παράλληλα κατασκευάζει αφρώδη υλικά για καθίσματα αυτοκινήτων και ελάσματα απόσβεσης κραδασμών.
Κύκλος εργασιών για το 2015: 24,1 δις ευρώ
Περιθώρια κέρδους: 14,9%

9. Johnson Controls

Ο αμερικανικός όμιλος εστιάζει κυρίως στη διαμόρφωση θαλάμων επιβατών και στην εξέλιξη και κατασκευή καθισμάτων αυτοκινήτων. Επίσης δραστηριοποιείται στην παραγωγή μπαταριών για υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Κύκλος εργασιών για το 2015: 23,9 δις ευρώ
Περιθώρια κέρδους: 8,8%

10. Μichelin

Πρόκειται για τον δεύτερο σε μέγεθος κατασκευαστή ελαστικών στον κόσμο. Οι Γάλλοι παράγουν επίσης οδικούς χάρτες, τουριστικούς οδηγούς, καταλόγους ξενοδοχείων και συστήματα πλοήγησης. Όπως γράφουμε και στο κυρίως κείμενο, οι μεγάλες εταιρείες ελαστικών εμφανίζουν την υψηλότερη κερδοφορία μεταξύ των προμηθευτών των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Κύκλος εργασιών για το 2015: 21,2 δις ευρώ
Περιθώρια κέρδους: 12,2%

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...