Στα μέσα της δεκαετίας του 1920, ο Ετόρε Μπουγκάτι, ιδιοκτήτης της φημισμένης τότε μάρκας αυτοκινήτου που νικούσε στους αγώνες της εποχής, παρήγγειλε στην Mido, μια επίσης διάσημη τότε μάρκα ρολογιών, να κατασκευάσει μερικά ρολόγια στο χαρακτηριστικό σχήμα του ψυγείου των αυτοκινήτων Bugatti. Αυτή ήταν η επίσημη πρώτη συνεργασία μεταξύ μιας αυτοκινητοβιομηχανίας και ενός φημισμένου κατασκευαστή ρολογιών. Από τότε μέχρι τις μέρες μας, οι μεγάλες εταιρείες υψηλής ωρολογοποιίας συνεργάστηκαν στενά με πολλούς κατασκευαστές αυτοκινήτου, ενώ στενή σχέση απέκτησαν και με τους αγώνες αυτοκινήτου, την οποία ακόμα διατηρούν αυτούσια.
Βεβαίως, αρκετές συνεργασίες υπήρξαν διαχρονικές, εξαιρετικά πετυχημένες και δημιούργησαν σχολή. Oπως της Bugatti με την Mido, την Parmigiani Fleurier αλλά και με την Breguet, της Ferrari με την Girard-Perregaux, την Chopard, την Panerai αλλά και πρόσφατα με την Hublot, της Maserati με την Audemars-Piguet, της Tag Heuer με την McLaren, της Aston Martin με την Jaeger-LeCoultre και φυσικά την πιο διάσημη από όλες τις συνεργασίες της Bentley με την Breitling.
H Breitling παρουσιάζει εδώ και πολλά χρόνια την πολύ γνωστή σειρά ρολογιών «Breitling For Bentley». Βεβαίως, πολλές εταιρείες υψηλής ωρολογοποιίας προτιμούν να επενδύουν σε συγκεκριμένους οδηγούς, όπως έκανε η Richard Mille με τους οδηγούς της Ferrari, η Tag Heuer με τον Αύρτον Σένα και τον Σουμάχερ, ή επιλέγουν να συνδέσουν το όνομά τους με διάσημους αγώνες, όπως έκανε η Chopard με το Mille Miglia ή η Rolex με τις 24 ώρες της Daytona. Και τα παραδείγματα δεν έχουν τελειωμό…
Ωστόσο, αυτή τη χρονιά που διανύουμε, έγιναν δύο γεγονότα που αλλάζουν κάπως τα δεδομένα. Το πρώτο είναι πως οι εραστές της Formula 1 θα έχουν διαπιστώσει φέτος πως η Red Bull «τρέχει» με κινητήρα… Tag Heuer με την ονομασία TAG Heuer RB12, αν και πρόκειται ουσιαστικά για το γνωστό κινητήριο σύνολο της Renault.
Kαι το δεύτερο είναι η σχεδιαστική πρόταση της Bell & Ross για ένα εντυπωσιακό supercar με την ονομασία AeroGT, που δεν έχει τίποτε να ζηλέψει από τα αντίστοιχα υπεραυτοκίνητα που παρουσιάζονται στα μεγάλα σαλόνια αυτοκινήτου. Αν και οι πληροφορίες αναφέρουν τεχνικά χαρακτηριστικά που περιλαμβάνουν κάμερες αντί για καθρέπτες και κινητήρα έναν V8 με 4.200 κ.εκ. και 2 turbo, ο οποίος θα αποδίδει 610 ίππους που θα κινεί τους πίσω τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων, εντούτοις τίποτε δεν αποκλείει η Bell & Ross να τοποθετήσει τελικά έναν αεροπορικού τύπου κινητήρα καθώς όλη η σχεδίαση του AeroGT θυμίζει μαχητικό αεροσκάφος…
Είναι σίγουρο, πως το παράδειγμα της Bell & Ross θα το ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες υψηλής ωρολογοποιίας, καθώς η τεχνολογία δημιουργίας πρωτοτύπων μέσω 3D εκτύπωσης επιτρέπει ακόμα και τις πιο τρελές ιδέες να υλοποιούνται, εύκολα και άμεσα. Eτσι καλό είναι να περιμένουμε ακόμα πιο στενές σχέσεις ανάμεσα στην υψηλή ωρολογοποιία και την αυτοκινητοβιομηχανία.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News