623
| Silverstone Auctions

Το νικηφόρο Focus WRC του Κόλιν Μακ Ρέι μόλις βγήκε στο «σφυρί»

|Silverstone Auctions

Το νικηφόρο Focus WRC του Κόλιν Μακ Ρέι μόλις βγήκε στο «σφυρί»

Στις πλαϊνές πόρτες ακόμη βρίσκεται το αυτοκόλλητο του εθνικού μας αγώνα από τη συμμετοχή του Σκωτσέζου Κόλιν. Είναι το αγωνιστικό Ford Focus με τον κωδικό «Y4 FMC», τετρακίνητο με σειριακό κιβώτιο, σε κορυφαίες προδιαγραφές. Είναι αυτό με το οποίο ο μεγάλος Κόλιν –για πολλούς μία κατηγορία από μόνος του στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι– πήρε τη νίκη στον 7ο γύρο του WRC, το 2001, τρέχοντας στα σπαστήρια των ελληνικών βουνών.

Εμβληματικό; Σύμφωνοι, η λέξη, τελευταία, έχει γίνει κλισέ επιπέδου λεκτικού μαϊντανού. Ομως αν δεν είναι τούτο δω το αυτοκίνητο, πες, ποιο θα μπορούσε να είναι; Ο Μακ Ρέι στο αριστερό κάθισμα, στο δεξί μπάκετ ο έμπιστος συνοδηγός του Νίκι Γκριστ και το Focus να οδηγείται μέχρι εκεί που δεν πάει άλλο. Στο YouTube κυκλοφορούν άπειρα βίντεο με τα απίστευτα που έκανε ο Σκωτσέζος. Τόσος έλεγχος στο όριο, τόση άνεση εκτός ορίου, τόσο θέαμα, τόση «Παναγιά μαζί σου» και υπολογισμένο ρίσκο. Ντάξει, μερικές φορές όχι και τόσο καλά υπολογισμένο, αν κρίνεις από τις εξόδους που είχε με άπειρα χιλιόμετρα ο Κόλιν. Ομως ήταν τέτοια η επιβολή του σε αυτήν τη μεταλλική μάζα, τόσα καντάρια το ταλέντο και τόσο απλόχερο το θέαμα, που γρήγορα έγινε ο αγαπημένος των θεατών σε κατσάβραχα και ραχούλες.

Με αυτό το αυτοκίνητο κέρδισε εκείνη τη χρονιά όχι μόνο το Ακρόπολις αλλά σε Κύπρο και Αργεντινή. Και ύστερα από μια δεύτερη θέση στη Ν. Ζηλανδία, κατευθυνόταν ντουγρού για τον παγκόσμιο τίτλο. «Απέναντί» του ο επίσης πρόωρα χαμένος Ρίτσαρντ Μπερνς με Impreza. Από τη Subaru είχε προέλθει και ο Μακ Ρέι, με τη μεταγραφή του στη Ford να είναι η πιο ακριβοπληρωμένη μέχρι τότε. Δικαίως. Ο Μακ Ρέι ερχόταν ήδη με τον τίτλο του νεότερου νικητή στην ιστορία των αγώνων που είχε κερδίσει το 1995, σε ηλικία μόλις 27 ετών.

Για να επανέλθω στην κόντρα του 2001, η μάχη έκοβε την ανάσα και το στέμμα περίμενε τον νικητή. Ως γνωστόν, ο Μακ Ρέι ποτέ δεν φοβήθηκε την ταχύτητα. Μάλιστα, το μότο του ήταν «if in doubt, flat-out». Ελληνιστί και παραφραστικώς, «αν έχεις αμφιβολία (σ.σ. με το πώς πρέπει να περάσεις μία στροφή), πάτα τέρμα το γκάζι». Εσύ μην το επαναλάβεις, αλλά αυτός, πιστός στο ιδρυτικό του μανιφέστο, αυτό ακριβώς έκανε και στο βρετανικό ράλι, το λεγόμενο, τότε «Network Q». Σχεδόν κατευθείαν πήρε το προβάδισμα του αγώνα αλλά ήταν τόσο εξωφρενικά γρήγορος που, στην 4η ειδική διαδρομή του αγώνα, βγήκε από τον δρόμο, έκανε τις τούμπες του και παρέδωσε, έτσι, τον παγκόσμιο τίτλο στον Μπερνς. Χαρές η Subaru… Στο διαδίκτυο υπάρχει και η φωτογραφία όπου ο Μακ Ρέι βγήκε σώος από το Focus και άρχισε να το πλακώνει στις κλωτσιές. Ετσι ήταν αυτός ο τύπος. Ολα ή τίποτα.

Στη συνέχεια, το κακόμοιρο το Ford επισκευάστηκε, έτρεξε σε μερικούς αγώνες την επόμενη χρονιά και πουλήθηκε. Και πριν από λίγες ημέρες, στις 5 Μαρτίου, βγήκε σε δημοπρασία από το βρετανικό οίκο Silverstone Auctions. Εφυγε άμεσα με το σφυράκι να επισφραγίζει το ντιλ έναντι €507.960. Μισό εκατομμύριο και άλλαξε χέρια. Και πολλά εκατομμύρια μνήμες για ένα θρυλικό δίδυμο: ο Κόλιν με το άσπρο-μπλε Focus.

ΥΓ. Ως γνωστόν, ο σκωτσέζος «θεός» του motorsport σκοτώθηκε σε ηλικία μόλις 39 ετών, τον Σεπτέμβριο του 2007, όταν κατέπεσε το ελικόπτερο που οδηγούσε ο ίδιος, σε μικρή απόσταση από το σπίτι του. Μαζί του ο πεντάχρονος γιος του και δύο φίλοι του. Οσο για τον νικητή εκείνου του μακρινού πρωταθλήματος και της αγωνιστικής κόντρας μαζί του, ο βρετανός Ρίτσαρντ Μπερνς, «έφυγε» ακόμα πιο νέος, στα 34 χρόνια του, το 2004, από μια σπάνια μορφή καρκίνου. Μερικές φορές μπορεί μια ζωή να πηγαίνεις flat-out στον δρόμο και να χάνεις το στοίχημα απρόβλεπτα από αλλού. Χωρίς αμφιβολία.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News