Τη δεκαετία του 80 βρίσκονται οι αγώνες ράλι στο ζενίθ τους με αιχμή του δόρατος τα τετρακίνητα θηρία των 600 ίππων της κατηγορίας Group B. Οι εργοστασιακές ομάδες της Audi, της Lancia, της Ford και της Peugeot κονταροχτυπιούνται μεταξύ τους, ενώ στα μπάκετ πίσω από το τιμόνι κάθονται ιερά τέρατα των ράλι, όπως ο Στιγκ Μπλόμκβιστ, ο Βάλτερ Ρερλ και ο Μίκι Μπιαζιόν. Ωστόσο η εξέλιξη αυτών των μοντέλων άρχισε να κοστίζει εξωπραγματικά ποσά στις εργοστασιακές ομάδες, οι οποίες αποφάσισαν να αντικαταστήσουν από το 1987 την κορυφαία κατηγορία Group Β με μοντέλα Group S χαμηλότερου κόστους και προδιαγραφών. Αυτό δεν έγινε τελικά, αφού η Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου FIA αποφάσισε να καταργήσει πλήρως το Group B – και κατά συνέπεια και το μελλοντικό Group S– μετά από μία σειρά θανατηφόρων δυστυχημάτων σε αγώνες ράλι.
Η Audi είχε προχωρήσει, όπως και άλλες ομάδες, στην εξέλιξη πρωτοτύπων με προδιαγραφές Group S, τα οποία κατέληξαν ωστόσο όλα στην πρέσα εξαιτίας ενός απίστευτου περιστατικού. Eνα από τα καμουφλαρισμένα πρωτότυπα φωτογραφήθηκε εμπρός από έναν φούρνο, όπου είχαν πάει κάποιοι μηχανικοί για να αγοράσουν ψωμάκια και το υλικό δημοσιεύτηκε σε μία γερμανική εφημερίδα. Ο τότε Διευθύνων Σύμβουλος της Audi, Φέρντιναντ Πιχ, εξοργίστηκε με τη διαρροή και έδωσε εντολή να καταστραφούν όλα τα πρωτότυπα.
Ο Πιχ επέβλεψε προσωπικά τη διάλυσή τους στις εγκαταστάσεις στο Ίνγκολσταντ, όμως του ξέφυγε ένα μοντέλο, που βρισκόταν στο γειτονικό Νέκαρσουλμ και κατέληξε αργότερα στο μουσείο της Audi. Το εντυπωσιακό Audi S – Prototype είχε καταγράψει μέχρι τον Ιούλιο του 2016 μόλις δώδεκα χιλιόμετρα στο κοντέρ του, που προέρχονταν από τις μετακινήσεις του στις εγκαταστάσεις της εταιρείας. Oμως στο Rallye Festival του Aϊφελ έκανε την παρθενική του εμφάνιση σε αγώνα και έγραψε τα πρώτα του πραγματικά οδηγικά χιλιόμετρα με πιλότο τον δύο φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή των Ράλι, Βάλτερ Ρερλ.
Ο Γερμανός χαρακτήρισε την εμπειρία «συγκλονιστική» και δεν υπερέβαλε, επειδή στο πίσω μέρος του πανάλαφρου μοντέλου με βάρος μόλις 750 κιλών, είχε τοποθετήσει η Audi τον κινητήρα των 600 ίππων του S1 από το Group B, αν και το όριο για το Group S είχε καθοριστεί στα 300 άλογα. Οι Γερμανοί δεν διέθεταν όμως τότε έναν ανάλογο μοτέρ, οπότε κατέληξαν στην προσωρινή λύση των 600 ίππων, η οποία εξελίχθηκε σε οριστική μετά την εντολή του Πιχ.
Πάντως, η πρώτη εμφάνιση του Audi S – Prototype με τις φουτουριστικές αεροτομές δεν θα είναι και η μοναδική, αφού η εταιρεία θα συμμετέχει επιλεκτικά με το συγκεκριμένο μοντέλο και σε άλλες ανάλογες εκδηλώσεις στο μέλλον.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News