Η επιτυχία ενός μοντέλου μπορεί να δυσκολέψει την πορεία του διαδόχου του, που συγκρίνεται αναπόφευκτα με τον πρόγονό του. Στην περίπτωση του VW Tiguan πρώτης γενιάς μιλάμε για το δημοφιλέστερο SUV της ελληνικής αγοράς την τελευταία οκταετία, από το οποίο πουλήθηκαν ακριβώς 9.850 τεμάχια. Το γερμανικό SUV δεύτερης γενιάς έφτασε πλέον και στην πατρίδα μας και το οδηγήσαμε για αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα σε άσφαλτο, αλλά και σε κακοτράχαλους χωματόδρομους της Μάνης, όπου ξεχωρίζει εύκολα η ήρα από το σιτάρι.
Η πρώτη εντύπωση ήταν η…αναμενόμενη. Το νέο Tiguan δεν προκαλεί ταχυπαλμίες με την εμφάνισή του, αναμφίβολα όμως απέκτησε ένα δυναμικότερο σχήμα χάρη στην αύξηση του μήκους του στα 4,49 μ. και τη μείωση του ύψους του αεροδυναμικού αμαξώματος. Επίσης είναι το πρώτο SUV της γερμανικής μάρκας, που βασίζεται στο περιβόητο πάτωμα MQB χάρη στο οποίο συνδυάζεται η υψηλότερη ακαμψία με χαμηλότερο βάρος. Σε κάθε περίπτωση μιλάμε για ένα μοντέλο ελεύθερου χρόνου με καθαρές γραμμές, αυξημένους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές και με διαφοροποιημένες εκδοχές onroad και offroad. Οι τελευταίες εφοδιάζονται με μία ανασχεδιασμένη μάσκα, που προσφέρει στο αυτοκίνητο καλύτερη γωνία προσέγγισης και περισσότερες δυνατότητες εκτός δρόμου. Εδώ θα πρέπει να πούμε, ότι τα τετρακίνητα Tiguan απέχουν είκοσι εκατοστά από το έδαφος, δηλαδή δύο περισσότερα από τα αμιγώς εμπροσθοκίνητα.
Τάξη, λειτουργικότητα και άριστη ποιότητα χαρακτηρίζουν το εσωτερικό του VW Tiguan δεύτερης γενιάς. Όλη η διαμόρφωση του κόκπιτ με τις οριζόντιες γραμμές παραπέμπει σε μπερλίνα πολυτελείας και μόνον ο περιστροφικός διακόπτης για την επιλογή των αυτοματοποιημένων ρυθμίσεων ανάλογα με τον τύπο και την ολισθηρότητα του οδοστρώματος παραπέμπει σε SUV. Η επιλογή των Γερμανών είναι συνειδητή, αφού θέλουν να τονίσουν ότι στο νέο Tiguan θρονιάζεσαι σαν βασιλιάς με τις ανέσεις ακριβής λιμουζίνας και τους χώρους ενός πολυμορφικού μοντέλου. Προσθέστε σε αυτά τη χρήση πλαστικών κορυφαίων προδιαγραφών και το σχολαστικά προσεγμένο φινίρισμα και έχετε την εικόνα ενός SUV, που δείχνει ικανό να επαναλάβει τη θριαμβευτική πορεία του προκατόχου του.
Οι τιμές αγοράς κρίνονται λογικές με βάση τα ευρωπαϊκά δεδομένα, καθώς το Tiguan κοστίζει στην Ελλάδα φτηνότερα από ό,τι σε σχέση με άλλες αγορές, όπως π.χ. της Γερμανίας
Χάιλαϊτ αποτελούν εξάλλου οι εξαιρετικές δυνατότητες συνδεσιμότητας με το Διαδίκτυο και τα Smartphones, αλλά και τα συστήματα υποστήριξης του οδηγού, όπως η αναγνώριση των πινακίδων κυκλοφορίας, οι σχεδόν απεριόριστες επιλογές του App-Store, τα συστήματα προειδοποίησης απόκλισης εκτός λωρίδας που σε κάνουν να νιώθεις σαν να τραβά το τιμόνι ένα αόρατο χέρι, κλπ. Απολύτως ερωτεύσιμη είναι και η οθόνη των 12,3 ιντσών, που πρωτογνωρίσαμε στο Audi TT και επιτρέπει την πλήρη ψηφιακή απεικόνιση όλων των πληροφοριών, που χρειάζεται ένας οδηγός.
Η γκάμα των κινητήρων ξεκινά από τα μηχανικά σύνολα βενζίνης της οικογένειας TSI 1,4 λίτρων με 125 και 150 ίππους, μάλιστα στη δεύτερη περίπτωση προβλέπεται και η απενεργοποίηση των δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους, όταν δεν πιέζεται το μοτέρ, για λόγους οικονομίας. Ο βασικός πετρελαιοκινητήρας είναι χωρητικότητας 1,6 λίτρων με 115 ίππους, ενώ υπάρχουν και δίλιτροι ντιζελοκινητήρες 150, 190 και 240 ίππων χάρη στην ύπαρξη δύο τούρμπο. Όλοι πληρούν τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 6 και καταναλώνουν κατά μέσο όρο γύρω στο 12% λιγότερα καύσιμα σε σχέση με το παρελθόν. Οι φτηνότερες εκδόσεις εφοδιάζονται με μηχανικά κιβώτια έξι σχέσεων και οι ακριβότερες με αυτόματα σαζμάν διπλού συμπλέκτη DSG και έξι ή επτά ταχύτητες.
Η εικόνα του νέου Tiguan στον δρόμο είναι άκρως εντυπωσιακή. Το δημοφιλές μοντέλο δεν έκανε ούτε «τσικ» ακόμη και στις πιο σκληρές εκτός δρόμου διαδρομές στον Ταΰγετο, ενώ κατάπινε εύκολα τα χιλιόμετρα και κατεβήκαμε ατσαλάκωτοι από αυτό μετά από ώρες οδήγησης. Τα δυνατά φρένα και οι καλοστημένες αναρτήσεις δίνουν επιπλέον πόντους στο νέο γερμανικό SUV, στο οποίο ωστόσο αναπτύσσονται σχετικά έντονοι αεροδυναμικοί θόρυβοι από την περιοχή των 130 χλμ./ώρα και πάνω.
Οι τιμές αγοράς κρίνονται λογικές με βάση τα ευρωπαϊκά δεδομένα, καθώς το Tiguan κοστίζει στην Ελλάδα φτηνότερα από ό,τι σε σχέση με άλλες αγορές, όπως π.χ. της Γερμανίας. Ακόμη όμως και έτσι απευθύνεται ουσιαστικά σε μία μικρή μερίδα του ελληνικού αγοραστικού κοινού, που επιλέγει –λόγω και της κρίσης- μοντέλα αξίας το πολύ έως 20.000 ευρώ. Στην περίπτωση του νέου VW Tiguan ξεκινούν ωστόσο οι τιμές από τις 27.200 ευρώ για τις βενζινοκίνητες εκδόσεις των 125 ίππων και από 33.200 ευρώ για τις αντίστοιχες των 150 αλόγων, αλλά με πλουσιότερα επίπεδα εξοπλισμού. Οι οπαδοί του πετρελαίου θα πρέπει να επενδύσουν τουλάχιστον από 28.300 ευρώ για τις εκδόσεις των 1,6 λίτρων, ενώ οι δίλιτρες κοστολογούνται από 32.100 ευρώ.
Πάντως με τα συγκεκριμένα χρήματα αποκτάς ένα premium SUV, που θα μπορούσε κάλλιστα να χαρακτηριστεί και ως ένα «μικρό Touareg».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News