Το σαλόνι αυτοκινήτου στο Παρίσι που διοργανώνεται κάθε δύο χρόνια – εναλλακτικά με την έκθεση στη Φρανκφούρτη – δεν ξέφυγε από τη γνώριμη συνταγή της προηγούμενης διοργάνωσης. Είχε ως επίκεντρο το μέλλον, με τον εξηλεκτρισμό να παίρνει για τις περισσότερες φίρμες εμπορική, πλέον, μορφή και να μην αποτελεί απλά μια μελλοντική σπουδή. Τα ηλεκτρικά μοντέλα, το «τσουνάμι» των δημοφιλών SUV και τα super cars ( ναι, αυτά επέστρεψαν δυναμικά, μιας και έχουν βρει πρόσφορο έδαφος σε άλλες αγορές, εκτός, φυσικά Ευρώπης) αποτελούν το βασικό μενού της γαλλικής έκθεσης, που άνοιξε τις πύλες της και θα κρατήσει έως και τις 14 Οκτωβρίου.
Η κάθοδος των Γερμανών εντυπωσιακή: Η Mercedes-Benz, η Audi, η BMW και η Skoda ( γερμανοθρεμμένη φίρμα και αυτή) πλασάρουν τη νέα γενιά ηλεκτρικών τους, με κάθε μια από αυτές να καυχιέται ότι, τα επόμενα πέντε – δέκα χρόνια, η γκάμα τους θα έχει περισσότερα ηλεκτρικά ( και plug – in υβριδικά ) σε σχέση με τις εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου.
Οι Γάλλοι παίζουν εντός έδρας και όπως είναι φυσικό η Renault, η Peugeot, η Citroen είναι στις καλύτερες γωνίες της έκθεσης, ενώ το νέο «αδελφάκι» της Citroen, η DS θέλει διακαώς να τρέξει την ηλεκτροκίνηση όσο πιο γρήγορα γίνεται.
Όμως, η έκθεση έχει, εκτός από παρουσίες, και αρκετές απουσίες. Η Alfa Romeo, η Fiat, η Nissan, η Volvo , η Volkswagen απέχουν από το φετινό σαλόνι, και όπως φαίνεται, θα κάνουν αισθητή την απουσία τους και σε άλλες μεγάλες εκθέσεις ανά τον κόσμο – όπως σε αυτές τις Αμερικής. Από το σαλόνι απουσιάζουν ακόμη οι Bentley, Aston Martin και Lamborghini αλλά κλέβουν την παράσταση με τις εντυπωσιακές πρεμιέρες τους η Ferrari και η Bugatti!
Την έκθεση αναμένεται και φέτος να επισκεφθούν περίπου ένα εκατομμύριο επισκέπτες. Μια ακλόνητη δυναμική που μάλλον δεν υπολογίζουν και τόσο πολύ οι απούσες αυτοκινητοβιομηχανίες, στρέφοντας την προβολή των μοντέλων τους σε πιο στοχευμένες ενέργειες, όπως είναι το internet και τα social media.
Audi E-Tron
Οι πολυτελείς φίρμες των Γερμανών αναφέρουν ότι στο μέλλον ( τα επόμενα πέντε, δέκα χρόνια) τα ηλεκτρικά μοντέλα (μαζί με τα υβριδικά plug- in) θα είναι δεκάδες στη γκάμα κάθε φίρμας. To Audi e-Tron είναι το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο και ανήκει στην κατηγορία των SUV. Είναι από τα πιο προηγμένα ηλεκτρικά μοντέλα: διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες για την κίνησή του – ένα σε κάθε άξονα – με την αυτονομία του – που αγγίζει τα 400 χιλιόμετρα μετά από μια πλήρη φόρτιση – να καλύπτει τις ανάγκες του ιδιοκτήτη του ακόμη και για μεγάλες αποστάσεις.
Σημαντικό είναι πως σε περισσότερες από το 90% όλων των επιβραδύνσεων το e-tron ανακτά ενέργεια αποκλειστικά μέσω των ηλεκτροκινητήρων του. Το νέο μοντέλο φέρει πληθώρα τεχνολογικών καινοτομιών, όπως, ότι οι κλασικοί εξωτερικοί καθρέπτες αντικαταστάθηκαν από κάμερες. Οι τιμές στη Γερμανία θα ξεκινούν από τα 79.900 ευρώ και οι πωλήσεις του είναι προγραμματισμένες για τα τέλη του 2018, σε όλη την ευρωπαϊκή αγορά.
Mercedes- Benz
Η πρώτη αμιγώς ηλεκτροκίνητη Mercedes-Benz, η EQC, κάνει την επίσημη πρεμιέρα της στην έκθεση. Το ηλεκτρικό μοντέλο της γερμανικής φίρμας θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2019 υποσχόμενο, ότι, μετά από ένα φουλάρισμα με ρεύμα, θα μπορεί να καλύψει τουλάχιστον 400 χιλιόμετρα. Η Mercedes-AMG A 35 4MATIC με 2.0 λίτρο κινητήρα και 306 ίππους, η νέα GLE, αλλά και η πιο σπορτίβ B-Class πλαισιώνουν το περίπτερο της φίρμας, που θέλει να… ηλεκτρίσει το μέλλον αρκετών μοντέλων της.
FERRARI SP1 AND SP2
H μονοθέσια Ferrari SP1 και η διθέσια SP2 έκαναν πρεμιέρα στο Παρίσι, το πρωί της Πέμπτης. Τα δύο μοντέλα αποτίουν φόρο σχεδιαστικής τιμής στα αγωνιστικά μοντέλα του Μαρανέλο, της δεκαετίας του ’50. Θα κοστίζουν περίπου 1,3 ευρώ – χωρίς φόρους. Το ιταλικό εργοστάσιο έχει προγραμματίσει να κατασκευάσει 499 κομμάτια – και από τα δύο μοντέλα – μέσα σε διάστημα δύο ετών. Η τελική των άνω 300χλμ./ώρα οφείλεται στον V12 κινητήρα των 6,5 λίτρων με απόδοση 810 ίππων, ενώ τα 0-100χλμ./ώρα έρχονται σε 2,9 ΄΄, περίπου όσο και ένα μονοθέσιο της Formula1.
Renault
Το EZ-ULTIMO, που όπως φαίνεται και στη φωτογραφία τράβηξε και την προσοχή του προέδρου της Γαλλίας, Εμάνουελ Μαρκόν, φανερώνει τον τρόπο με τον οποίο βλέπει η γαλλική φίρμα τις μελλοντικές μετακινήσεις του κοινού που χρησιμοποιεί ταξί. Είναι ένα ταξί – ρομπότ που θα μπορείς να το παραγγείλεις με ένα sms, να έρθει στην πόρτα σου – χωρίς οδηγό αφού διαθέτει σύστημα αυτόνομης οδήγησης – και θα σε παραδώσει εκεί που το έχεις δώσει την παραγγελία.
Kia
Σε περίοπτη θέση το ηλεκτρικό της e-Niro. Είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό crossover της Kia, με το λανσάρισμά του στην Ευρώπη να ξεκινά τέλη του έτους. Υπόσχεται αυτονομία 485 χιλιόμετρα καθαρής ηλεκτροκίνησης, με μία και μόνο φόρτιση. Στην Ευρώπη το e-Niro θα διατίθεται στην έκδοση με μπαταρία λιθίου-ιόντων πολυμερών 64 kWh. Θα υπάρχει και μία μικρότερη έκδοση με μπαταρία 39,2 kWh και συνδυασμένη αυτονομία 312 χιλιομέτρων.
Skoda
Το VISION RS εκτός από την εντυπωσιακή σχεδιαστική γραμμή – που θα λανσαριστεί και σε άλλα μοντέλα της φίρμας – φέρει υβριδικό plug – in σύνολο, που αποτελείται από βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων με 150 και έναν ηλεκτροκινητήρα 75 kW. Η συνδυαστική ισχύ αγγίζει τους 245 ίππους. Το μεγάλο του πλεονέκτημα ότι μπορεί να κινηθεί μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα για 70 χιλιόμετρα, ό,τι πρέπει για τις αστικές μετακινήσεις.
BMW Z4
Η BMW Z4, χάρμα οφθαλμών, επανέρχεται δριμύτερη με τη γνώριμη συνταγή των προγόνων της: πισωκίνητη, κάμπριο και διθέσια. Η κορυφαία έκδοση – μεταξύ άλλων – υπόσχεται απόδοση 340 ίππων, από έναν εξακύλινδρο κινητήρα, με άφθονες σπορ μηχανολογικές ενισχύσεις, όπως την σπορ ανάρτηση, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό M Sport στον πίσω άξονα κ.ά. Λανσάρισμα το 2019.
Smart
Το Forease έχει επετειακό ρόλο, μιας και φέτος η smart κλείνει 20 χρόνια στην αγορά. Έχει πολλές σχεδιαστικές καταβολές από το Crossblade του 2001, είναι προς το παρόν κόνσεπτ, απαρνιέται την οροφή, έχει «κομμένο» παρμπρίζ, είναι ηλεκτρικό και -το πιθανότερο- αδιάβροχο.
Peugeot
Η Peugeot παρουσιάζει, μεταξύ άλλων, ένα εμβληματικό Concept Car. Το e-LEGEND CONCEPT, ένα αμιγώς ηλεκτρικό, ηλεκτρονικά συνδεδεμένο, αυτόνομο όχημα. Η καμπίνα είναι τοξωτή προς τα πίσω προσφέροντας ευρείες γυάλινες επιφάνειες. Υπάρχουν 4 δυνατότητες οδήγησης: 2 αυτόνομες και 2 χειροκίνητες, με την επιλογή πάντα να εξαρτάται από τον οδηγό. Το σαλόνι θυμίζει κινητή σουίτα, με δυνατότητες προβολής ταινιών, ψηφιακή οθόνη καμπυλωμένη προς τους επιβάτες κ.ά.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News