Η ηλεκτροκίνηση είναι μια πραγματικότητα η οποία αρχίζει να αποκτά μεγάλη δυναμική, αν και εξακολουθούν να υπάρχουν διαφόρων ειδών δομικά προβλήματα για να επιτευχθεί η μετάβαση από τα οχήματα που κινούνται με ορυκτά καύσιμα στα ηλεκτρικά. Ένα από αυτά τα προβλήματα είναι η αυτονομία των οχημάτων.
Κατασκευάζονται ηλεκτρικά μοντέλα αυτοκινήτων με αρκετά μεγάλη αυτονομία, τουλάχιστον για τη μετακίνησή τους εντός των αστικών περιοχών. Ομως για την πραγματοποίηση ταξιδιών, η κατάσταση εξακολουθεί να είναι προβληματική, αφού τα εθνικά ή τοπικά επαρχιακά οδικά δίκτυα δεν διαθέτουν σταθμούς φόρτισης. Οπως είναι ευνόητο, το πρόβλημα αυτό εμποδίζει τη μετάβαση σε ηλεκτροκίνητα οχήματα για τη μεταφορά προϊόντων. Τα φορτηγά και οι νταλίκες πρέπει να καλύπτουν γρήγορα εκατοντάδες ή χιλιάδες χλμ. για να μεταφέρουν προϊόντα και θα πρέπει να έχουν εύκολη πρόσβαση σε καύσιμα.
Οπως αναφέρουν σε δημοσίευμά τους οι Times του Λονδίνου, η βρετανική κυβέρνηση σχεδιάζει να βοηθήσει στην επίλυση αυτού του προβλήματος τοποθετώντας συστήματα φόρτισης για ηλεκτρικά φορτηγά και νταλίκες στα οδοστρώματα. Τα συστήματα αυτά θα φορτίζουν τα μεγάλα ηλεκτρικά οχήματα ενόσω αυτά κινούνται, επιτυγχάνοντας έτσι διπλό στόχο, αφού θα καλύπτονται οι ενεργειακές ανάγκες τους χωρίς να χάνεται χρόνος για τη διαδικασία. Οι εμπνευστές του εγχειρήματος κάνουν λόγο για τη δημιουργία «ηλεκτρικών εθνικών οδών» (e-highways). Οι μεταφορές είναι η κύρια πηγή εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα στην Βρετανία με ποσοστό που αντιστοιχεί στο 27% του συνόλου των εκπομπών CO2 στην χώρα. Οι νταλίκες στη Βρετανία παράγουν τρεις φορές μεγαλύτερη ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα από ότι παράγουν μαζί τα πλοία και τα αεροπλάνα που εκτελούν δρομολόγια εντός της χώρας.
BOX
Οι στόχοι της Βρετανίας
2030: Απαγόρευση της πώλησης αυτοκινήτων που κινούνται με βενζίνη και ντίζελ.
2035: Απαγόρευση πώλησης μοτοσικλετών και φορτηγών μέχρι 26 τόνων που κινούνται με πετρέλαιο και ντίζελ.
2040: Ολα τα οχήματα στους δρόμους πρέπει να είναι μηδενικών ρύπων, ενώ θα απαγορευτεί και η χρήση τρένων που κινούνται με ντίζελ. Θα ξεκινήσει η αντίστοιχη προσπάθεια στα πλοία.
2050 Ολες οι αεροπορικές πτήσεις και τα σιδηροδρομικά δρομολόγια πρέπει να παράγουν μηδενικούς ρύπους.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News