886
Η Όλγα Μιχαλοπούλου Marketing & Communication Director της ΑΒ Βασιλόπουλος |

Ημέρα της Γυναίκας: Πώς μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ σπάει τα στερεότυπα στηρίζοντας έμπρακτα τη γυναίκα σε κάθε της βήμα

Advertorial 10 Μαρτίου 2022, 13:40
Η Όλγα Μιχαλοπούλου Marketing & Communication Director της ΑΒ Βασιλόπουλος
|

Ημέρα της Γυναίκας: Πώς μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ σπάει τα στερεότυπα στηρίζοντας έμπρακτα τη γυναίκα σε κάθε της βήμα

Avatar Advertorial 10 Μαρτίου 2022, 13:40

Οι γυναίκες πλέον ψηφίζουν, οδηγούν, φοιτούν σε πανεπιστήμια κάνουν όποιο επάγγελμα εκείνες επιλέγουν. Όσο αληθινά είναι όμως όλα τα παραπάνω, αληθινά είναι και τα πάσης φύσεως στερεότυπα που τις ακολουθούν. Ναι, υπάρχουν ακόμα μύθοι για τη «σωστή γυναίκα». Υπάρχουν λίστες με τα πράγματα που μια γυναίκα οφείλει να είναι και να κάνει στην ηλικία των 15, των 20, των 30 κ.ο.κ. Υπάρχουν επαγγελματικοί χώροι στους οποίους ακόμα και σήμερα οι γυναίκες δεν γίνονται εύκολα αποδεκτές. Υπάρχουν μύθοι περί της γυναίκας «σωφερίνας», περί της «σωστής» μητέρας και περί της «καλής» συζύγου. Δεκάδες ρόλοι κι ακόμα περισσότεροι άγραφοι κανόνες και κοινωνικές επιταγές ακολουθούν κάθε της βήμα. Τόσοι που, πολύ συχνά, γίνονται τροχοπέδη στα όνειρα και την εξέλιξή της.

Πώς μπορούν όμως να αντικατασταθούν τα στερεότυπα με θετικά πρότυπα; Πώς μπορεί ο κόσμος μας να εξαλείψει τα στερεότυπα και η κάθε γυναίκα να υμνείται για τη μοναδικότητά της; Για το δικαίωμά της να μην πρέπει να επιλέξει ανάμεσα σε καριέρα ή οικογένεια. Γιατί μπορεί να είναι μητέρα και ταυτόχρονα ικανή και πετυχημένη στη δουλειά της.

H απάντηση σε αυτή την ερώτηση λοιπόν, που όλοι μας εσωτερικά οφείλουμε να κάνουμε, δεν βρίσκεται απλά στην αναγνώριση ενός φαινομένου. Ή στην παραδοχή ότι ναι, ακόμη και στο 2022 υπάρχει προκατάληψη. H απάντηση σε αυτή την ερώτηση δεν βρίσκεται μόνο στην αντίδραση σε κάθε συμπεριφορά που βλέπει τις γυναίκες ως το «αδύναμο φύλο».

Η απάντηση βρίσκεται στην ανάληψη δράσης. Με πράξεις που κάνουν τη διαφορά. Πράξεις που αναγνωρίζουν τις γυναίκες ως ίσες. Πράξεις που δημιουργούν ένα ασφαλές εργασιακό περιβάλλον που δίνει χώρο στις γυναίκες να εξυπηρετούν όλους τους ρόλους τους.

Η απάντηση βρίσκεται σε εργοδότες που τις εμπιστεύονται σε θέσεις που κάποιος δεν θα φανταζόταν μια γυναίκα. Σε πράξεις και εργασιακές πολιτικές που τις προστατεύουν.

Και αν όλα αυτά φαντάζουν βγαλμένα από το «μακρινό μέλλον», η ΑΒ Βασιλόπουλος τα εφαρμόζει στο παρόν και δημιουργεί ένα συμπεριληπτικό εργασιακό περιβάλλον χωρίς προκαταλήψεις, στεγανά και «ταβάνι» για τη γυναίκα.

Με όλα τα παραπάνω συμφωνεί και ο Δημήτρης Λύτης, πατέρας δυο αγοριών, Associate Relations Supervisor στην ΑΒ και μέλος του Diversity & Inclusion network της αλυσίδας σούπερ μάρκετ. Μας απαντά πως το κλειδί είναι η ενδυνάμωση της γυναίκας ήδη από την οικογένειά της. Χαρακτηριστικά αναφέρει πως οι 3 άνδρες της οικογένειάς του, λειτουργούν υποστηρικτικά απέναντι στη μαμά-γυναίκα. Την εξυμνούν και την αντιμετωπίζουν ισότιμα. Σε αυτό ίσως να έχει βοηθήσει και η ΑΒ Βασιλόπουλος, όπως αναφέρει, γιατί όχι μόνο σέβεται τις γυναίκες και τις αντιμετωπίζει ισότιμα αλλά αναλαμβάνει ενεργό δράση.

«Είμαι χαρούμενος που εργάζομαι στην ΑΒ, όπου το 64% του ανθρωπίνου δυναμικού αποτελείται από γυναίκες. Μέσα και από την ιδιότητά μου στο Diversity & Inclusion network, είχα την ευκαιρία να τρέξω πολλά προγράμματα για τη γυναικεία ενδυνάμωση. Κι έμαθα πάρα πολλά από αυτό το «ταξίδι». Έγινα πιο ανοιχτός στο «καινούριο», το διαφορετικό».

O Δημήτρης Λύτης είναι Associate Relations Supervisor στην ΑΒ και μέλος του Diversity & Inclusion network της αλυσίδας σούπερ μάρκετ

H ΑΒ Βασιλόπουλος πρωτοπορεί, άλλωστε, στο πεδίο του Inclusion & Diversity. Κι αυτό πηγάζει από τη φιλοσοφία και τον τρόπο λειτουργίας της. Στην ετήσια έρευνα συνεργατών, μάλιστα, το 86% από αυτές δηλώνουν υπερήφανες που δουλεύουν στην ΑΒ, το 91% θεωρεί ότι δουλεύει σε ένα ασφαλές εργασιακό περιβάλλον, το 83% πιστεύει ότι εκτιμάται η διαφορετικότητα και το 83% δηλώνει πως απολαμβάνει ισορροπία μεταξύ προσωπικής και εργασιακής ζωής. Η, δε, Ανώτερη Διοίκηση, αποτελείται κατά 30% από γυναίκες – ποσοστό μεγαλύτερο κατά 6% από τον μέσο όρο στην Ελλάδα.

Τί είναι όμως αυτό που διαφοροποιεί τις γυναίκες στον τρόπο που λειτουργούν ως επαγγελματίες; Γνωρίζουμε όλοι ότι ως μητέρες και σύντροφοι διακατέχονται από ένα έμφυτο ένστικτο προστασίας, φροντίδας, θαλπωρής, ανάληψης πολλαπλών ρόλων. Και αυτά ακριβώς τα χαρακτηριστικά μπορούν τα μεταφέρουν και στον επαγγελματικό τους χώρο. Διακατέχονται από μία μεγάλη ενσυναίσθηση. Διορατικότητα. Από μία μεγάλη ικανότητα multitasking. Δεν το βάζουν εύκολα κάτω. Βγαίνουν έξω από το comfort zone τους. Παρ’ όλες τις προκλήσεις, επιμένουν. Και τελικά πετυχαίνουν.

Όλα αυτά τα επιβεβαιώνει και η Όλγα Μιχαλοπούλου, Marketing & Communication Director της ΑΒ Βασιλόπουλος, μέσα από τη δική της εμπειρία. «Όταν ξεκίνησα στην ΑΒ, το μεγάλο «στοίχημα» ήταν να βρω τον «χώρο μου» ανάμεσα στους άνδρες συναδέλφους μου ως μία γυναίκα σε ηγετική θέση. Χρειάστηκε να επιστρατεύσω πολλά skills τα οποία μπορώ να αποδώσω σε κάποιο βαθμό και στην γυναικεία ιδιότητά μου. Με την ενσυναίσθηση, την υπομονή, την ενεργή ακρόαση μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά, να φέρουμε την αλλαγή και να «σπάσουμε» τα στερεότυπα».

Και αξίζει να αναφέρουμε πως η ΑΒ Βασιλόπουλος φροντίζει διαρκώς να υιοθετεί πρακτικές και πρωτοβουλίες που υποστηρίζουν τη γυναικεία ενδυνάμωση. Έχει υπογράψει τη Χάρτα της Διαφορετικότητας ενώ πρόσφατα της απονεμήθηκε και το Σήμα Ισότητας SHARE της Γενικής Γραμματείας Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων. Μεγάλο, όμως, είναι και το έργο που γίνεται σε συνεργασία με ΜΚΟ και οργανισμούς όπως οι: Mexoxo, Women On Top, ActionAid και ReGeneration.

Με αυτόν τον τρόπο, τον «δικό της» τρόπο, η ΑΒ έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα ισότιμο και συμπεριληπτικό περιβάλλον εργασίας που στηρίζει έμπρακτα τη γυναίκα. Δίνει φωνή και δύναμη σε όλες τις γυναίκες. Και τους άντρες. Σε όλους τους ανθρώπους της, για να είναι αυθεντικά ο εαυτός τους. Αλλά και όλα όσα θέλουν να γίνουν, στην επαγγελματική και την προσωπική τους ζωή. Γιατί η ισότητα των φύλων, σε ένα σύγχρονο επαγγελματικό περιβάλλον, για την ΑΒ έχει πάψει να είναι ζητούμενο.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...