766
Η ηλεκτρική Taycan GTS Gran Turismo αναβιώνει το σχήμα «shooting brake» |

H Porsche «ανασταίνει» τα shooting brake για την ηλεκτρική εποχή

Η ηλεκτρική Taycan GTS Gran Turismo αναβιώνει το σχήμα «shooting brake»
|

H Porsche «ανασταίνει» τα shooting brake για την ηλεκτρική εποχή

Θυμάστε κανείς τη BMW Z3 Μ Coupe; Ηταν ένα διαφορετικό αυτοκίνητο. Μια περίεργη φόρμα μεταξύ κουπέ και στέισον-βάγκον. Μαζί με μια αύρα διαφορετικότητας. Ήταν ένα shooting brake. Που, ωστόσο, το ‘φαγε το μαύρο το σκοτάδι. Το παρατσούκλι της ήταν «παντόφλα». Ετσι, τουλάχιστον, την είχαν αποδώσει οι κακεντρεχείς. Προσωπικά, την έβρισκα γοητευτική και απείρως πρακτική με εκείνη την 3η πόρτα. Τολμώ, μάλιστα, να πω ότι είχε κάτι «τζεϊμσμποντικό» πάνω της. Ειδικά στη δυνατή και άκρως οδηγοκεντρική έκδοση Μ με τα καλά μηχανολογικά εντόσθια της BMW M3 (E46) μπορούσε να γοητεύσει και τον Πραγματικό Οδηγό. Ομως, το σχήμα της περισσότερο δίχασε παρά ένωσε.

Η διχαστική BMW Z3 M Coupe, η επονομαζόμενη «παντόφλα». Πολλά κεφάλια γύρισαν να την κοιτάξουν. Λίγα την αγόρασαν. Κρίμα

Η δε διάδοχός της, η Ζ4 Coupe, ήταν το αυτοκίνητο που αποφάσισε η BMW πως δεν θα ξαναβγάλει ποτέ. Ορκος αποχής. Και έτσι, δεν ξανάβγαλε ποτέ μέχρι σήμερα ένα μοντέλο με σχεδίαση shooting brake.

Ο όρος κρατά τη σκούφια του από παλιά. Ετσι λέγονταν κάποτε οι άμαξες που κουβαλούσαν τον εξοπλισμό για κυνήγι. Εξ ου και ο προσδιορισμός «shooting». Μέχρι που, χρόνια αργότερα, η αυτοκινητοβιομηχανία τον ανέσυρε και πάλι.

Η αλήθεια είναι ότι υπήρξαν κάποιες θαρραλέες, shooting-brake, απόπειρες. Για παράδειγμα, το Volvo 1800ES του ’72. Ή η τετρακίνητη/τετραθέσια Ferrari FF. Ή το αυτοκίνητο του Σον Κόνερι στον Τζέιμς Μποντ, η θρυλική DB5, αλλά σε αυτό το διαφορετικό σχήμα αμαξώματος.

Το ιδιαίτερο Volvo 1800ES, του ’72. Πιο εύκολα το βλέπεις στη Wikipedia παρά στο δρόμο
Ακόμα και το αυτοκίνητο του Τζέιμς Μποντ, η θρυλική DB5 του ’65, είχε τη shooting brake εκδοχή της

Ομως ο κόσμος στην πλειονότητά του, εμείς δηλαδή, δεν τα αγόρασε. Προτίμησε, παύλα, προτιμήσαμε τη σιγουράτζα του κουπέ. Ή την συμβατικότητα του σεντάν. Ή τη γαλαντομία χώρων ενός στέισον-βάγκον. Κι αυτό γιατί όταν έρχεται η ώρα να σκάσεις τα ωραία σου λεφτά, έχεις ένα μάγκωμα στην τσέπη όταν βλέπεις ένα σχήμα διαφορετικό που ξενίζει το μάτι. Και έτσι, ως γνωστόν, ό,τι δεν πουλάει, πεθαίνει. Βασικός νόμος του καπιταλισμού.

Παρόλα αυτά η Μercedes-Benz έχει, για παράδειγμα, τη CLS63 AMG Shooting Brake. Ο λόγος; Εχει το περιθώριο σε μια σχεδόν αχανή γκάμα να χωρέσει και το αουτσάιντερ. Και εδώ και λίγους μήνες η Porsche έριξε στην αγορά τη δική της εκδοχή. Είναι το αυτοκίνητο του τίτλου. Η αμιγώς ηλεκτρική Τaycan Sport Turismo, με αυτήν τη «γεμάτη» πίσω φόρμα ενός γνήσιου shooting brake. Μη ρωτήσετε ποιος θα πάρει μια τέτοια και θα τρέχει στα λιβάδια για κυνήγι με τα όπλα στο χώρο αποσκευών. Ομως θα εμφανιστούν αρκετές τέτοιες στο Σεν Μόριτζ με τα στενά με πέδιλα του σκι, ορειβατικούς εξοπλισμούς ή τα λαμπραντόρ πίσω, στο αραχτό.

Η Taycan GTS Gran Turismo θα κερδίσει το στοίχημα της διαφορετικότητας;

Πάντως το λανσάρισμα της νέας Porsche δεν έγινε τυχαία, πριν λίγους μήνες, στην Καλιφόρνια. Εκεί είναι που ανδρώθηκε το κίνημα των EV (Electric Vehicle), εκεί είναι που, εδώ και κάνα δυο δεκαετίες, άρχισαν να κυκλοφορούν η Τζούλια Ρόμπερτς, η Κάμερον Ντίαζ, ο Ντι Κάπριο, ο Χανκς και πολλοί άλλοι σταρ του Χόλιγουντ με τα Toyota Prius. Κάπως έτσι, σε συνδυασμό με αυστηρά περιβαλλοντικά πρωτόκολλα που ισχύουν στη συγκεκριμένη πολιτεία, τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά κατοχύρωσαν την αμερικανική τους «πρωτεύουσα». Εύλογα, λοιπόν, η Porsche εκεί επέλεξε να κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα στο λαμπερό LA Show, το μεγαλύτερο αυτοκινητικό event στην άλλη όχθη του Ατλαντικού.

Ουσιαστικά, η Taycan GTS Sport Turismo είναι το πρώτο ηλεκτρικό shooting brake. Είναι μινιμαλιστική από μέσα, εμφατική απ’ έξω, με ένα χώρο αποσκευών διαστάσεων μαμούθ (1.200 lt), και πάει σφαίρα. Επιτάχυνση; Εκτελεί τα 0-100 χλμ/ώ. σε μόλις 3,7’’. Η δε χωρητικότητα των μπαταριών της είναι 93.4 kWh – κάτι αντίστοιχο με 590 ίππους κάτω από το δεξί πεντάλ. Ωστόσο, οι πρώτες δοκιμές έχουν εντοπίσει και ένα μείον: η αυτονομία των 500 χιλιομέτρων που ισχυρίζεται η εταιρεία, φαίνεται να απέχει κατά 150 χιλιόμετρα λιγότερα σε πραγματικές συνθήκες. Ητοι γύρω στα 350.

Σε κάθε περίπτωση, οι εν δυνάμει αγοραστές της ίσως να μην απασχοληθούν με τέτοια υστερόγραφα. Η GTS δείχνει αντισυμβατική, τρομερά ικανή για κάθε τερέν λόγω τετρακίνησης, εξωτική και πρακτική. Μαζί ως πακέτο.

Το ερώτημα τώρα είναι πόσοι είναι εκείνοι που θα την προτιμήσουν από τη σιγουράτζα μίας «απλής» Taycan. Μ’ άλλα λόγια, πόσοι θα εμφανιστούν περισσότερο τολμηροί όταν έρθει η ώρα να σκάσουν τα ωραία τους λεφτά στο ταμείο. Ενημερωτικά, στην ελληνική αγορά η τιμή της επίσημης αντιπροσωπείας ξεκινά από €138.700.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News