Η ανακοίνωση που λάβαμε στο inbox είναι ξεκάθαρη. Η Ford εξηλεκτρίζεται οριστικά. Αλλωστε, μόλις πριν από μερικές εβδομάδες γράφαμε ότι πρόκειται για μία από τις (μόλις) έξι εταιρείες που έχουν υπογράψει τη δέσμευση ότι μέχρι το 2040 δεν θα έχει καθόλου κινητήρες εσωτερικής καύσης στην γκάμα της. Το ανανεωμένο σχέδιο προβλέπει ότι μέσα στην επόμενη διετία, μέχρι το 2024, θα παρουσιαστεί μία νέα γενιά από επτά ηλεκτρικά, πλήρως συνδεδεμένα, επιβατικά και επαγγελματικά βαν. Στόχος; Να μπορεί να πουλάει η Ford περί τα 600.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως στη Γηραιά Ηπειρο.
Και συνολικά παγκοσμίως; Οι προβλέψεις της μιλούν για 2.000.000 πωλήσεις κάθε χρόνο. Το νούμερο ακούγεται από φιλόδοξο έως αισιόδοξο. Για παράδειγμα, η Mustang Mach-Ε (που εισάγεται από το Μεξικό) και λανσαρίστηκε πέρυσι στην ελληνική αγορά, το 2021 πούλησε μόλις 21.000 μονάδες στην Ευρώπη. Ποιος ξέρει, ίσως να έχουν υπολογίσει καλά την τράπουλα.
Κατ’ αρχήν το πλάνο προβλέπει του χρόνου, το 2023, την κατασκευή ενός αμιγώς ηλεκτρικού crossover μεσαίων διαστάσεων, στο εργοστάσιο της Ford στην Κολωνία. Επίσης, το πιο πετυχημένο μοντέλο της επί ευρωπαϊκής αγοράς, το πραγματικά ενδιαφέρον οδηγικά και λειτουργικά, Puma, θα διατίθεται και σε ηλεκτρική έκδοση από το 2024. Για την ιστορία, το τελευταίο θα κατασκευάζεται στην Κραϊόβα της Ρουμανίας.
Και μιας και κατεβήκαμε Βαλκάνια, η Ford το πάει και πιο ανατολικά το πράγμα, καθώς ετοιμάζει και ένα γιγαντιαίο εργοστάσιο κατασκευής μπαταριών νικελίου, ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη, επί τουρκικού εδάφους. Συγκεκριμένα, το νέο mega-factory θα βρίσκεται κοντά στην πρωτεύουσα της γείτονος χώρας, στην Αγκυρα, και, όπως γράφει το Bloomberg, θα είναι έτοιμο μέχρι το 2025, ενώ ο Guardian επιβεβαιώνει ότι έχει τη θερμή υποστήριξη της τουρκικής κυβέρνησης. Εκεί θα κατασκευάζονται και όλα τα επαγγελματικά οχήματά της, μια κατηγορία στην οποία ήδη η Ford βρίσκεται σε κορυφαία θέση πωλήσεων.
Παράλληλα, η εταιρεία αύξησε τις επενδύσεις στη Γερμανία, εκεί όπου έχει ήδη υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας με τη Volkswagen, με ένα ποσόν της τάξης των 2 δισ. δολαρίων, με σκοπό να μπορεί να παράγει 1,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα τα επόμενα έξι χρόνια.
Ο Τζιμ Φάρλεϊ, ο 59χρονος CEO της εταιρείας, ο παππούς του οποίου δούλευε μια φορά και έναν καιρό, το 1928, στο εργοστάσιο του ιδρυτή της εταιρείας, Χένρι Φορντ, είναι συνδεδεμένος με την αυτοκίνηση. Πρώτα δούλεψε για τις Lexus, Toyota, μετά ως πρόεδρος της Ford Ευρώπης και, από τον Οκτώβριο του 2020, είναι το αφεντικό της Ford σε παγκόσμιο επίπεδο.
Με αφορμή τη μετάβαση της εταιρείας στην ηλεκτροκίνηση, δήλωσε αυτές τις μέρες ότι χαίρεται που βλέπει τον ρυθμό της αλλαγής στην Ευρώπη, «προκαλώντας ολόκληρη τη βιομηχανία μας να κατασκευάζει καλύτερα, πιο καθαρά και πιο ψηφιακά οχήματα». Οπως πρόσθεσε, «η Ford τα δίνει όλα και κινείται ταχύτατα προκειμένου να ικανοποιήσει τη ζήτηση στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο. Γι’ αυτό δημιουργήσαμε τη Ford Model e, η οποία μας δίνει τη δυνατότητα να κινηθούμε με την ταχύτητα μιας start-up εταιρείας για να δημιουργήσουμε αυτοκίνητα που προσφέρουν απόλαυση και συνδεδεμένες υπηρεσίες μοναδικές στη Ford και τα οποία παράγονται με τα υψηλά πρότυπα κατασκευής και ασφάλειας της Ford».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News