773
Επειτα από τόσα χρόνια στους δρόμους, μεταφέρει στο σασί του πολύ συναίσθημα | REUTERS/Stefanie Loos

Αυτό είναι το νέο VW Polo

Protagon Team Protagon Team 16 Ιουνίου 2017, 19:30
Επειτα από τόσα χρόνια στους δρόμους, μεταφέρει στο σασί του πολύ συναίσθημα
|REUTERS/Stefanie Loos

Αυτό είναι το νέο VW Polo

Protagon Team Protagon Team 16 Ιουνίου 2017, 19:30

Είναι ένα αυτοκίνητο από εκείνα που έχεις μπει σίγουρα. Μπορεί να το είχατε στην οικογένεια ή να ήταν δικό σου ή κάποιου φίλου/φίλης σου. Το βέβαιο είναι ότι η σιλουέτα του κουβαλά ιστορία, είναι ένα μοντέλο το οποίο έχει συμπληρώσει 42 χρόνια κυκλοφορίας σε δρόμους όλου του πλανήτη και έχει πωληθεί σε 14 εκατομμύρια ανθρώπους. Υπόκλιση…

Η μορφή του και οι διαστάσεις του άλλαξαν με το πέρασμα του χρόνου, εξελίχθηκε, ακολούθησε το ρεύμα της εποχής – κάποιες φορές το όρισε, κιόλας. Η πρώτη γενιά του είχε μήκος μόλις 3,5 μέτρα και ήταν μικρότερο από εκείνο του σημερινού VW up! Και όσο το ψάχνεις, μπαίνεις πιο βαθιά στις αμέτρητες λεπτομέρειές του. Βρίσκεις, για παράδειγμα, ότι το Polo Mark II κυκλοφόρησε το 1981 ως… estate – λέγε με και «στέισον βάγκον»! Το πρώτο Polo βγήκε στην παραγωγή από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία το 1975, το 5θυρο εμφανίστηκε το 1994, ενώ λανσαρίστηκε και ως GTI – με 120 ίππους. Αλλες εποχές, μαγικές. Και έτσι πέρασαν πέντε γενιές στον πλανήτη Αυτοκίνητο, με το μοντέλο που θα θυμίζει για πάντα άθλημα, αλλά και τρέντι μπλουζάκια.

Τώρα, ήρθε η ώρα για την έκτη έκδοσή του. Στο Βερολίνο πραγματοποιήθηκε η παγκόσμια δημοσιογραφική παρουσίασή του, με φώτα στραμμένα επάνω του και συντάκτες από όλον τον κόσμο. Οπως βλέπεις, στο αμάξωμα δεν υπάρχει καμία σχεδιαστική έκπληξη ή απόκλιση από την καθεστηκυία, συντηρητική τακτική στο design, την οποία ασπάζεται ευλαβικά το group VAG, επί χρόνια. Δηλαδή, αυτήν που ακολούθησε και το ανανεωμένο Golf. Ομως, το Polo, πλέον, διαθέτει μια πιο κεκλιμένη οροφή, νέα φώτα και ένα πιο ανάγλυφο πίσω μέρος, στοιχεία τα οποία το κάνουν πιο ελκυστικό και, βασικά, πιο μοντέρνο.

Πέντε θα είναι οι διαθέσιμες εκδόσεις του (Trendline, Comfortline, Highine, Beats και GTI), ενώ η εξατομίκευση θα ενισχύεται από την παρουσία τριών πακέτων (R-Line, Black, Style). Μια άλλη έκδοση, η Beats, τονίζει τον νεανικό χαρακτήρα του Polo, με ένα ηχοσύστημα 300 watt από την εταιρεία του Dr. Dre. Ο Αντρέ Ρόμελ Γιάνγκ, όπως είναι το πραγματικό όνομα του αμερικανού ράπερ και μουσικού παραγωγού, έδωσε νέο ρυθμό στο νέο μοντέλο.

To αμάξωμα, σε σχέση με το προηγούμενο, είναι μακρύτερο κατά 8,1 εκατοστά (σύνολο 4,052 μέτρα), ενώ σε συνδυασμό με το φαρδύτερο κατά 6,3 εκατοστά αμάξωμα (έχει πλάτος 1,751 μέτρα και ύψος 1,446 μέτρα) και στο μεγαλύτερο μεταξόνιο (+9,4 εκ., συνολικά στα 2,564 μέτρα) αναμένεται μία πιο ευρύχωρη καμπίνα. Το νέο Polo βασίζεται στην πλατφόρμα MQB A0, που είδαμε για πρώτη φορά στο νέο Seat Ibiza και θα διαθέτει και η νέα γενιά του Skoda Fabia, κάτι που θα μειώσει το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου. Ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 51 λίτρα (φτάνει τα 351 λίτρα).

2017-06-16T112552Z_2093531101_RC1A2A8460C0_RTRMADP_3_VOLKSWAGEN-PRESENTATION
Ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Χέρμπερτ Ντις, απαντά σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, κατά την παρουσίαση του νέου Polo (REUTERS/Stefanie Loos)

Στο εσωτερικό, η γερμανική μπράντα συνεχίζει να δίνει έμφαση στην ποιότητα των υλικών και στο φινίρισμα. Η σχεδίαση είναι νέα και χρησιμοποιεί μαλακά πλαστικά με πολλές νέες δυνατότητες επιλογών διαφορετικών υλικών και χρωμάτων. Από το ανανεωμένο Golf δανείζεται τα εμπρός καθίσματα και τα χειριστήρια, καθώς επίσης και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, την τελευταία γενιά του infotainment system της εταιρείας με οθόνη αφής, βελτιωμένο σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος και είσοδο και εκκίνηση χωρίς κλειδί. Εννοείται πως το σύνολο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού είναι πλήρες, περιλαμβάνοντας αυτόνομη πέδηση (Front Assist) και προειδοποίηση για αποφυγή σύγκρουσης με άλλο όχημα ή με πεζό κ.α.

Οι κινητήρες του θα είναι λιγότεροι σε σχέση με την απερχόμενη γενιά. Στη βάση βρίσκεται ο τρικύλινδρος 1,0 λίτρου ατμοσφαιρικός με απόδοση 65 και 75 άλογα και TSI με 95 και 115 άλογα. Το BlueGT θα χρησιμοποιεί τον νέο 1.5 TSI με 150 άλογα που είδαμε στο νέο Golf, ενώ στην κορυφή θα βρίσκεται το GTI που χρησιμοποιεί έναν 2,0 λίτρο TSI με απόδοση πάνω από 200 άλογα.

Αντίστοιχα, στους ντίζελ, καταργείται ο σημερινός 1,4 λίτρων TDI και θα χρησιμοποιεί τον αναβαθμισμένο 1,6 TDI με απόδοση 80, 95 και 110 άλογα. Αργότερα, θα παρουσιαστούν υβριδικά σύνολα που θα αντικαταστήσουν τους μικρούς ντίζελ. Θα υπάρχει έκδοση με φυσικό αέριο που θα βασίζεται στον 1,0 TSI με 95 άλογα, ενώ δεν υπάρχουν πλάνα για μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση. Προφανώς, επειδή έχει «ρεύμα», έτσι κι αλλιώς. Τα χειροκίνητα κιβώτια θα είναι 5 ή 6 σχέσεων ανάλογα με την ιπποδύναμη ή ένα αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων.

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες του, με τον φακό του Reuters (Stefanie Loos)

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, οι τιμές στη Γερμανία θα αρχίζουν από τα 12.975 ευρώ. Για Ελλάδα υπολογίστε, περίπου, χίλια-τόσα ευρώ παραπάνω.

Θα κάνει επίσημη πρεμιέρα στο κοινό της έκθεσης της Φρανκφούρτης -τον ερχόμενο Σεπτέμβριο- και θα λανσαριστεί στη χώρα μας προς το τέλος τού 2017.
Και αξίζει να το περιμένεις…

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...