Το 1527, ο Μικελάντζελο σκαρφάλωσε μέχρι το βουνό Αλτίσιμο της Τοσκάνης στην Ιταλία, αναζητώντας το ιδανικό μάρμαρο για τα γλυπτά του. Εκεί, σε ύψος 1.589 μέτρων, βρήκε το μάρμαρο των ονείρων του, «συμπαγές, ομοιογενές, κρυστάλλινο, σαν ζάχαρη» όπως το περιέγραψε ο αναγεννησιακός καλλιτέχνης. Με τις ευλογίες του Πάπα Λέοντα Ι’, προσπάθησε χρόνια να ανοίξει ένα λατομείο στην περιοχή χωρίς επιτυχία. Σήμερα στο βουνό Αλτίσιμο λειτουργούν πέντε λατομεία, χρησιμοποιώντας βαριά μηχανήματα και σύγχρονες μεθόδους εξόρυξης που θα έκαναν τον Μικελάντζελο περήφανο…
Προτού ξεκινήσει η εξόρυξη, ειδικοί γνωστοί ως «tecchiaroli» κρεμιούνται με σχοινιά από τις πλευρές του βουνού και με μυτερά εργαλεία αφαιρούν τα επίφοβα πετρώματα που μπορούν να πέσουν και να τραυματίσουν τους εργαζόμενους στις επόμενες φάσεις της εξόρυξης
REUTERS/Alessandro Bianchi
«Στους τρεις αιώνες μετά την εποχή του Μιχαήλ Αγγέλου, τα λατομεία πέρασαν από περιόδους εγκατάλειψης αλλά και ανακάλυψης εκ νέου» σημειώνει το Reuters. Σήμερα στα πέντε λατομεία του βουνού Αλτίσιμο εργάζονται 140 άτομα
REUTERS/Alessandro Bianchi
Μαρμαρόλιθοι που μοιάζουν με κύβους ζάχαρης και τοπία που θυμίζουν έργα τέχνης του κυβισμού... Οι εικόνες από το λατομείο πολλές φορές αποπνέουν μία σουρεαλιστική αίσθηση
REUTERS/Alessandro Bianchi
Ο δρόμος από μάρμαρο στο λατομείο Cervaiole στο βουνό Αλτίσιμο. Ο Μικελάντζελο είχε σχεδιάσει μία διαδρομή που θα μπορούσε να μεταφέρει κομμάτια λευκού μαρμάρου από το βουνό στη Φλωρεντία, για να χρησιμοποιηθούν στη διακόσμηση της πρόσοψης της εκκλησίας του Σαν Λορέντζο
REUTERS/Alessandro Bianchi
Ως αντάλλαγμα για το νέο λατομείο που θα έφτιαχνε ο Μικελάντζελο, οι Αρχές της Φλωρεντίας τού έδωσαν άδεια να χρησιμοποιεί όσο μάρμαρο θέλει για όλη του τη ζωή. «Υπάρχει τόσο μάρμαρο εδώ που μπορούμε να κάνουμε εξόρυξη μέχρι την Ημέρα της Κρίσης» είχε γράψει τότε ο καλλιτέχνης
REUTERS/Alessandro Bianchi
Επειτα από αρκετά χρόνια εργασιών για να χαραχθεί ο δρόμος, ο Πάπας Λέων, ο οποίος ήταν από την οικογένεια των Μεδίκων της Φλωρεντίας, και ο Μικελάντζελο εγκατέλειψαν το πρότζεκτ. Η εκκλησία του Σαν Λορέντζο εξακολουθεί να μην έχει πρόσοψη...
REUTERS/Alessandro Bianchi
Σήμερα τα λατομεία στο βουνό Αλτίσιμο σφύζουν από ζωή, κάτι που ούτε ο ιδιοφυής καλλιτέχνης δεν θα μπορούσε να είχε προβλέψει
REUTERS/Alessandro Bianchi
Ο Μικελάντζελο μπορεί να μην κατάφερε τελικά να χρησιμοποιήσει μάρμαρα Αλτίσιμο στα γλυπτά του, αλλά θα χαιρόταν να μάθει πως άλλοι σπουδαίοι καλλιτέχνες -όπως ο Ογκίστ Ροντέν, Zουάν Μιρό και Χένρι Μουρ- εκμεταλλεύτηκαν την «παρακαταθήκη» που τους άφησε
REUTERS/Alessandro Bianchi
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13