1110
Καρέ καρέ η επίθεση του Γουίλ Σμιθ κατά του Κρις Ροκ | REUTERS/Brian Snyder

Σοκ στα Οσκαρ: Ο Γουίλ Σμιθ χαστούκισε και έβρισε τον Κρις Ροκ

Protagon Team Protagon Team 28 Μαρτίου 2022, 06:45
Καρέ καρέ η επίθεση του Γουίλ Σμιθ κατά του Κρις Ροκ
|REUTERS/Brian Snyder

Σοκ στα Οσκαρ: Ο Γουίλ Σμιθ χαστούκισε και έβρισε τον Κρις Ροκ

Protagon Team Protagon Team 28 Μαρτίου 2022, 06:45

Συνηθίζεται στις φιέστες των Όσκαρ οι λαμπεροί πρωταγωνιστές να αστειεύονται ακόμα και εκτός σεναρίου ή και εντός σεναρίου — ηθοποιοί είναι άλλωστε οι άνθρωποι, όλα είναι μέρος του σόου και πάντα γίνεται προσπάθεια για αυξημένη τηλεθέαση. Συχνές είναι από την άλλη και οι εισβολές στην σκηνή, τα επεισόδια ή ακόμα και οι γκάφες.

Ομως αυτό που συνέβη κατά την 94η τελετή απονομής των βραβείων της Ακαδημίας του Χόλιγουντ το βράδυ της Κυριακής στο Λος Αντζελες (ξημερώματα Δευτέρας, ώρα Ελλάδος) δύσκολα το λες συνηθισμένο, διότι δεν έχει ξανασυμβεί: ο Γουίλ Σμιθ ανέβηκε στη σκηνή και χαστούκισε τον κωμικό Κρις Ροκ, εκ των παρουσιαστών των βραβείων. Στημένο; Είναι δυνατόν;

Ο Κρις Ροκ, ο οποίος παρουσίαζε εκείνη τη στιγμή μια κατηγορία των Όσκαρ, έκανε ένα άκομψο αστείο για την Τζέιντα Πίνκετ Σμιθ, σύζυγο του Γουίλ Σμιθ, επειδή ξύρισε τον κεφάλι της. Ο Ροκ αστειεύτηκε ότι «είναι έτοιμη για το “G.I. Jane 2”».

Ο Σμιθ, ο οποίος καθόταν μαζί με τη σύζυγό του κοντά στη σκηνή του Dolby Theater, σηκώθηκε από τη θέση του, ανέβηκε τα σκαλοπάτια και τον χαστούκισε. Παρότι στην αρχή το περιστατικό έμοιαζε με κάπου είδους σκηνοθετημένο αστείο, το Variety επεσήμανε πως ο Σμιθ όταν κάθισε ξανά στη θέση του, φώναξε στον Ροκ: «Μην πιάνεις το όνομα της γυναίκας μου στο γ@@ στόμα σου».

Λίγο αργότερα εξάλλου, όταν ο Γουίλ Σμιθ ανέβηκε στη σκηνή για να παραλάβει το Οσκαρ Α’ ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του στο φιλμ «King Richard» («Η μέθοδος Γουίλιαμς», όπου ενσαρκώνει τον πατέρα-προπονητή των δύο πρωταθλητριών του τένις Σερένα και Βένους Γουίλιαμς) ζήτησε συγγνώμη από τους διοργανωτές των Οσκαρ και από το κοινό.

Το ζεύγος Σμιθ περιμένοντας την ανακοίνωση του βραβείου για το Οσκαρ Α’ ανδρικού ρόλου (REUTERS/Brian Snyder)
O Σμιθ με το Οσκαρ για την ερμηνεία του στο «King Richard» (REUTERS/Brian Snyder)

«Θέλω να ζητήσω συγγνώμη από την Ακαδημία» του αμερικανικού κινηματογράφου, είπε δακρυσμένος ο ηθοποιός. «Η αγάπη σε εξωθεί να κάνεις τρελά πράγματα», προσπάθησε να δικαιολογηθεί ο Σμιθ παραλαμβάνοντας το αγαλματίδιο.

Η σύζυγός του, επίσης ηθοποιός, πάσχει από αλωπεκίαση και τον περασμένο Δεκέμβριο αποφάσισε να ξυρίσει το κεφάλι της.

Ωστόσο Γουιλ Σμιθ, Τζέιντα και Κρις Ροκ έχουν ιστορία.

Το 2016 όταν ο κωμικός ήταν κεντρικός παρουσιαστής των Όσκαρ είχε χλευάσει την απόφαση της Τζέιντα Σμιθ να μποϊκοτάρει την τελετή επικαλούμενη υποεκπροσώπηση των Αφροαμερικανών στις υποψηφιότητες. «Η Τζέιντα είναι έξαλλη και δεν θα έρθει. Το να μποϊκοτάρει η Τζέιντα τα Όσκαρ είναι σαν εγώ να απέχω από τα εσώρουχα της Ριάνα – δεν προσκλήθηκα καν» είχε πει με το γνωστό βιτριολικό του χιούμορ ο Κρις Ροκ.

H Τζέιντα Σμιθ αποχωρεί από την τελετή (REUTERS/Brian Snyder)

Το επεισόδιο με τον Γουίλ Σμιθ και τον Κρις Ροκ επισκίασε τον θρίαμβο του «CODA», ενός φιλμ χαμηλού προϋπολογισμού που έφυγε με το Οσκαρ καλύτερης ταινίας και άλλα δύο βραβεία.

Η ταινία της Σιάν Χέντερ, για την περίπλοκη ζωή μιας οικογένειας κωφών και της κόρης τους, που έχει την ακοή της, έλαβε Όσκαρ καλύτερης ταινίας, διαψεύδοντας τα προγνωστικά ειδικών και συντρίβοντας αρκετά βαριά ονόματα που ανταγωνιζόταν.

Οι συντελεστές του «CODA» επί σκηνής (REUTERS/Brian Snyder)

Ο θρίαμβος του φιλμ αυτού, αγγλόφωνης διασκευής της γαλλικής επιτυχημένης ταινίας «La Famille Bélier», ήταν επίσης νίκη της Apple TV+, της πρώτης πλατφόρμας streaming που κατακτά Οσκαρ καλύτερης ταινίας. Η Σιάν Χέντερ εξασφάλισε εξάλλου βραβείο καλύτερου προσαρμοσμένου σεναρίου, ενώ ο Τρόι Κότσουρ, κωφός εκ γενετής, έλαβε βραβείο Β΄ ανδρικού ρόλου.

Τα βραβεία

Ακολουθεί κατάλογος των σημαντικότερων διακρίσεων που απονεμήθηκαν στην 94η τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

♦ Καλύτερης ταινίας: «CODA»

♦ Σκηνοθεσίας: Τζέιν Κάμπιον, «Η εξουσία του σκύλου»

Η νεοζηλανδή δημιουργός έγινε μόλις η τρίτη γυναίκα που τιμάται με Οσκαρ Σκηνοθεσίας, έναν χρόνο μετά την Κλόι Τζάο («Nomadsland»). Πρώτη γυναίκα με Οσκαρ για σκηνοθεσία ήταν η Κάθριν Μπίγκελοου, που είχε βραβευτεί για το πολεμικό δράμα «The Hurt Locker» το 2010.

H Τζέιν Κάμπιον στον ευχαριστήριο λόγο της για το Οσκαρ στο «The Power of the Dog», υπό το βλέμμα του Κέβιν Κόστνερ (REUTERS/Brian Snyder)

Η Τζέιν Κάμπιον είχε ήδη λάβει το 1994 Οσκαρ πρωτότυπου σεναρίου για τα «Μαθήματα Πιάνου».

♦ Α’ γυναικείου ρόλου: Τζέσικα Τσαστέιν, «The eyes of Tammy Faye»

Η Τζέσικα Τσάστεϊν με το Οσκαρ για την ερμηνεία της στο «The eyes of Tammy Faye» (REUTERS/Mario Anzuoni)

Η 45χρονη ηθοποιός ήταν ήδη δύο φορές υποψήφια για το Όσκαρ α’ γυναικείου ρόλου, αρχικά με το «Υπηρέτριες», κατόπιν για την ερμηνεία της στο «Zero Dark Thirty». Εντέλει κέρδισε την αναμέτρηση με άλλες τέσσερις πολύ δημοφιλείς σταρ: την Πενέλοπε Κρουθ («Madres Paralelas»), την Κρίστεν Στούαρτ («Spencer»), τη Νικόλ Κίντμαν («Being the Ricardos») και την Ολίβια Κόλμαν («The Lost Daughter»).

♦ Α’ ανδρικού ρόλου: Γουίλ Σμιθ, «Η μέθοδος Γουίλιαμς»

♦ Β’ ανδρικού ρόλου: Τρόι Κότσουρ, «CODA»

Ο 53χρονος αμερικανός ηθοποιός θα μείνει στην ιστορία ως ο πρώτος κωφός ηθοποιός που βραβεύτηκε από την αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου για την ερμηνεία του, με χιούμορ, αλλά και λεπτότητα και ευαισθησία, στον ρόλο του αφόρητα γκρινιάρη πατέρα, που μολαταύτα λατρεύει την οικογένειά του.

Ο Τρόι Κότσουρ με το βραβείο του στα παρασκήνια (REUTERS/Danny Moloshok)

Ο Τρόι Κότσουρ, ο οποίος αφιέρωσε τη νίκη του στην «κοινότητα των κωφών και των ανθρώπων με αναπηρία», επευφημήθηκε στη νοηματική από αρκετούς προσκεκλημένους πηγαίνοντας να παραλάβει το αγαλματίδιο

♦ Β’ γυναικείου ρόλου: Αντριάνα ΝτεΜπόουζ, «Γουέστ Σάιντ Στόρι»

Η Αριάνα ΝτεΜπόουζ με το Οσκαρ για τον ρόλο της στο «West Side Story» του Στίβεν Σπίλμπεργκ (REUTERS/Brian Snyder)

♦ Καλύτερης ξένης ταινίας: «Drive my car» (Ιαπωνία)

Εμπνευσμένο από τρεις νουβέλες του συγγραφέα Χαρούκι Μουρακάμι για τους «άνδρες χωρίς γυναίκες», το φιλμ αφηγείται την ιστορία ενός ηθοποιού και θεατρικού σκηνοθέτη τον οποίο στοιχειώνει η απώλεια της γυναίκας του. Το «Drive my car» επικράτησε άλλων τεσσάρων ταινιών που εκπροσωπούσαν το Μπουτάν, τη Δανίας, την Ιταλίας και τη Νορβηγία.

♦ Καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων: «Ενκάντο»

♦ Καλύτερου ντοκιμαντέρ: «Summer of Soul»

♦ Καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου: Κένεθ Μπράνα,«Belfast»

Ο Κένεθ Μπράνα πήρε το Οσκαρ για το σενάριό του στο «Belfast», για το οποίο ήταν επίσης υποψήφιος για το βραβείο Σκηνοθεσίας και Καλύτερης Ταινίας. Είναι το πρώτο Οσκαρ για τον 62χρονο Βορειοϊρλανδό ηθοποιό, σκηνοθέτη και σεναριογράφο ανάμεσα σε οκτώ υποψηφιότητες που έχει μετρήσει από το 1990.

Ο Μπράνα με το βραβείο του για το «Belfast» (REUTERS/Brian Snyder)

♦ Καλύτερου προσαρμοσμένου σεναρίου: Σιάν Χέντερ, «CODA»

Η Σίαν Χέντερ με το Οσκαρ της για το σενάριο στο «CODA» (REUTERS/Mario Anzuoni)

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...