1501
Νίκη Κεραμέως και Νίκος Φίλης στη Βουλή, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τα ιδιωτικά σχολεία | ΙΝΤΙΜΕΝΕWS/CreativeProtagon

Πυρά Φίλη κατά Κεραμέως για τα ιδιωτικά σχολεία: «Εξοφλεί προεκλογικά γραμμάτια»!

Protagon Team Protagon Team 28 Ιουλίου 2020, 17:26
ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΕ: 28/07/2020 19:33
Νίκη Κεραμέως και Νίκος Φίλης στη Βουλή, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τα ιδιωτικά σχολεία
|ΙΝΤΙΜΕΝΕWS/CreativeProtagon

Πυρά Φίλη κατά Κεραμέως για τα ιδιωτικά σχολεία: «Εξοφλεί προεκλογικά γραμμάτια»!

Protagon Team Protagon Team 28 Ιουλίου 2020, 17:26
ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΕ: 28/07/2020 19:33

Σε προσωπική αντιπαράθεση Νίκης Κεραμέως – Νίκου Φίλη εξελίχθηκαν η συζήτηση και η ψήφιση στην Ολομέλεια νομοσχεδίου που αλλάζει το πλαίσιο λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων.

Ο καβγάς μεταξύ της νυν υπουργού Παιδείας με τον πρώην υπουργό Παιδείας ξεκίνησε από τη συζήτηση στις επιτροπές της Βουλής τη Δευτέρα και κλιμακώθηκε την Τρίτη στην Ολομέλεια.

Τη Δευτέρα οι τόνοι ανέβηκαν, όταν η κυρία Κεραμέως επικαλέστηκε καταγγελίες που είχε κάνει νωρίτερα εναντίον της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Ιδιωτικών Σχολείων Χαράλαμπος Κυραϊλίδης, και καλώντας τον κ. Φίλη να δώσει εξηγήσεις.

«Στην επιτροπή ειπώθηκε κάτι πολύ σοβαρό από τον κ. Κυραϊλίδη, που κατήγγειλε ότι ο κ. Φίλης του είχε πει ότι “επειδή δεν μπορούμε να κλείσουμε τα ιδιωτικά σχολεία, θα σας κάνουμε αχρείαστους”. Δεν είδα όμως καμία αντίδραση, Αυτή η δήλωση του, που θεωρώ ότι είναι πολύ σοβαρή, είναι καταγεγραμμένη στα πρακτικά», ανέφερε χαρακτηριστικά η κυρία Κεραμέως, προκαλώντας τις διαμαρτυρίες, τόσο του κ. Φίλη, όσο και βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο κ. Φίλης αμφισβήτησε ότι ο κ. Κυραϊλίδης είπε κάτι τέτοιο και κατηγόρησε την υπουργό ότι «σκόπιμα παραποιεί την αλήθεια, κάνοντας αυθαίρετη ερμηνεία των όσων είπε ο κ. Κυραϊλίδης».

«Σας πειράζει που σοκαριζόμαστε από αυτή την καταγγελία; Με τους νόμους Φίλη – Γαβρόγλου, πράγματι περιορίστηκε το εύρος των δυνατοτήτων των ιδιωτικών σχολείων…», αντέτεινε η κυρία Κεραμέως.

«Δεν με βλάπτει αυτή η επίθεση. Περιποιεί τιμή για μένα, δείχνει το κατάντημα της υπουργού και της κυβέρνησης της ΝΔ», αντέτεινε ο κ. Φίλης. Παράλληλα, επέμεινε ότι ο εκπρόσωπος των σχολαρχών, παρότι κλήθηκε πολλές φορές να αποκαλύψει ποιος υπουργός Παιδείας τού είπε αυτή τη φράση, δεν ανέφερε το όνομά του.

Την Τρίτη η αντιπαράθεση συνεχίστηκε στην Ολομέλεια, με τον κ. Φίλη να κατηγορεί την υπουργό ότι έφερε το συγκεκριμένο νομοσχέδιο εσπευσμένα, γιατί «εξοφλεί προεκλογικά γραμμάτια»!

«Για ποιο λόγο η κυρία Κεραμέως φέρνει το νομοσχέδιο εσπευσμένα, έξω από τον προγραμματισμό και τις πιεστικές ανάγκες της επικαιρότητας, που απαιτεί σοβαρή ενασχόληση με ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑ, το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβριο; Γιατί εξοφλεί προεκλογικά γραμμάτια!» είπε χαρακτηριστικά ο βουλευτής Α’ Αθηνών και τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, υποστηρίζοντας μάλιστα ότι «είναι γραμμένα στη Διαύγεια τα ποσά που έχουν δώσει ιδιοκτήτες ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων στον προεκλογικό αγώνα της Νέας Δημοκρατίας. Και τώρα, να η αντιπαροχή!»

Ο κ. Φίλης κατηγόρησε την κυρία Κεραμέως ότι ούτε λίγο ούτε πολύ «ξηλώνει το μεταπολιτευτικό, δημοκρατικό, συνταγματικό κεκτημένο όπως κατοχυρώνεται στο άρθρο 16 του Συντάγματος, που ήταν έμπνευση –και γραφή– του Ευάγγελου Παπανούτσου. Ταυτόχρονα ξηλώνει τη νομοθεσία Ράλλη, επί κυβέρνησης Καραμανλή· τη νομοθεσία Ευθυμίου – Γκεσούλη, επί κυβέρνησης Σημίτη. Ακόμα και τη νομοθεσία Γιαννάκου. Και φυσικά, τους νόμους του ΣΥΡΙΖΑ για την εκπαίδευση. Θλιβερό να βλέπει κανείς ως κατάληξη αυτής της ιστορικής εξέλιξης μια υπουργό-μεσίτρια των συμφερόντων των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων».

Επί της ουσίας, ο κ. Φίλης κατηγόρησε την υπουργό ότι επαναφέρει τα όσα είχε περάσει η κυβέρνηση Σαμαρά, καθ’ υπόδειξιν τότε της τρόικας, «μια νομοθεσία μνημονιακή, διαλυτική, εργοδοτική, που κυρίως ικανοποιούσε τα βασικά αιτήματα των ιδιοκτητών των σχολείων».

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κατήγγειλε ότι το νομοσχέδιο «κατοχυρώνει σήμερα τις αναιτιολόγητες απολύσεις εκπαιδευτικών, ακόμα και στο μέσον της χρονιάς». Και αναρωτήθηκε: «Σε ποιες περιπτώσεις άραγε; Μήπως όταν δεν “συμμορφώνονται προς τας υποδείξεις” για καλύτερο βαθμό; Εχουν υπάρξει ουκ ολίγες καταγγελίες παλιότερα για τέτοια ζητήματα! Κατοχυρώνει επίσης το μειωμένο ωράριο και τις μειωμένες αποδοχές! Ουσιαστικά υποβαθμίζει τον εκπαιδευτικό και τον ρόλο του. Και ταυτόχρονα υποβαθμίζει το ίδιο το ιδιωτικό σχολείο. Γιατί με δασκάλους και καθηγητές χωρίς επαγγελματική ασφάλεια και αξιοπρέπεια, σχολείο δεν υπάρχει. Με τον εκπαιδευτικό καταδιωκόμενο και φοβισμένο απέναντι στις εντολές του σχολάρχη, μάθημα δεν γίνεται. Το γνωρίζουμε αυτό στη διαδρομή δεκαετιών, όταν με αγώνες κατακτήθηκε ένα καλύτερο σχολείο στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Κι αυτά δυστυχώς δεν αφορούν μόνο τους μαθητές των ιδιωτικών σχολείων. Ο βαθμός του απολυτηρίου παίζει ρόλο στην επιτυχία στις πανελλήνιες εξετάσεις. Οταν η κρατική εποπτεία εξανεμίζεται, όταν η ασφάλεια του ιδιωτικού καθηγητή καταρρακώνεται, τότε υπεισέρχεται ένα στοιχείο αθέμιτου ανταγωνισμού, που πλήττει τους μαθητές πρωτίστως των δημοσίων σχολείων» κατέληξε ο κ. Φίλης.

Κεραμέως: 10 αλήθειες για το νομοσχέδιο

Τις δέκα αλήθειες της νομοθετικής πρωτοβουλίας για την ιδιωτική εκπαίδευση ανέδειξε στη συνέχεια η Νίκη Κεραμέως, κατά την ομιλία της στην Ολομέλεια της Βουλής, όπου συζητείται το νομοσχέδιο.

Το νομοθέτημα αυτό έρχεται να συμπληρώσει, μαζί με το νόμο που αφορούσε την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου και ψηφίστηκε τον Ιούνιο, την πρώτη σημαντική παρέμβαση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του σχολείου.

Η Υπουργός ανέφερε, μεταξύ άλλων:

ΑΛΗΘΕΙΑ 1

Το Σύνταγμά μας προστατεύει την παιδεία σε όλες τις εκφάνσεις της, είτε αυτή είναι δημόσια, είτε ιδιωτική. Κατοχυρώνει και εγγυάται, ως βασική αποστολή του Κράτους, την παιδεία, με δωρεάν πρόσβαση σε όλες τις βαθμίδες της. Και εγγυάται και τη λειτουργία ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων.

ΑΛΗΘΕΙΑ 2

Η ιδιωτική εκπαίδευση λειτουργεί σήμερα σε ένα ασφυκτικό και συγκεντρωτικό πλαίσιο λειτουργίας υπέρμετρου κρατικού παρεμβατισμού, αποτέλεσμα, σε μεγάλο βαθμό, των παρεμβάσεων της προηγούμενης Κυβέρνησης.

ΑΛΗΘΕΙΑ 3

Έχει έρθει η ώρα για μία γενναία τομή στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Συνεπείς στις προεκλογικές μας δεσμεύσεις και εδώ, εισάγουμε ένα νομοσχέδιο που διασφαλίζει την κρατική εποπτεία επί των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, αλλά ταυτόχρονα τους δίνει την ελευθερία και την αυτονομία να αναπτύξουν τη δράση τους, να προσφέρουν το εκπαιδευτικό τους έργο, να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις και τις προσδοκίες των γονέων και των μαθητών.

ΑΛΗΘΕΙΑ 4

Τι ακριβώς επιδιώκουμε με το νομοσχέδιο αυτό;
• τη μείωση του κρατικού παρεμβατισμού και την ενίσχυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας,
• την ενίσχυση της ουσιαστικής αυτονομίας της σχολικής μονάδας,
• την ενίσχυση της ευελιξίας όσον αφορά στην οργάνωση και στη λειτουργία της σχολικής μονάδας,
• την αποτελεσματικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού.
Επιδιώκουμε τη συνολικότερη αναβάθμιση και του ιδιωτικού σχολείου και της παρεχόμενης εκπαίδευσης εν γένει. Περνάμε από την ακαμψία, στην ευελιξία, από τον συγκεντρωτισμό, στην αποκέντρωση, από την αμφισβήτηση, στην εμπιστοσύνη.

ΑΛΗΘΕΙΑ 5

Το νομοσχέδιο αυτό ωφελεί αυτούς που βρίσκονται στο επίκεντρο της πολιτικής μας: τους μαθητές. Πώς;
• Αναβαθμίζει την παρεχόμενη εκπαίδευση:
-με την εισαγωγή συστήματος αξιολόγησης εκπαιδευτικού έργου, σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικών,
-με τη δυνατότητα για διευρυμένο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα, διαμορφωμένο από το σχολείο με ευελιξία,
-με τη δυνατότητα του σχολείου να διαχειριστεί με μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία το ανθρώπινο δυναμικό του προς όφελος της παρεχόμενης εκπαίδευσης (π.χ. να προβλέπει τη διδασκαλία μαθημάτων από ειδικότητες συγκεκριμένου κλάδου, να απομακρύνει ακατάλληλο εκπαιδευτικό),
-με τη δυνατότητα να ορίζει το ίδιο το σχολείο τους Διευθυντές και Υποδιευθυντές του, και να καταρτίζει τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του σχολείου, χωρίς έλεγχο σκοπιμότητας από κρατικούς παράγοντες,
• Διευρύνει τις επιλογές για απογευματινές δραστηριότητες, χάρη στην ευελιξία διαμόρφωσης του σχετικού προγράμματος και πρόσληψης εκπαιδευτικών και άλλων διδασκόντων, ανάλογα με τις ανάγκες, και τη δυνατότητα συμμετοχής μαθητών σε δραστηριότητες και το καλοκαίρι, εφόσον το επιθυμούν.

ΑΛΗΘΕΙΑ 6

Το νομοσχέδιο αυτό ωφελεί τους εκπαιδευτικούς, δίνοντας ευκαιρίες πρόσθετης απασχόλησης με δυνατότητα αύξησης του εισοδήματός τους, με αυξημένη προστασία στο εργασιακό καθεστώς τους. Πώς;
• Δίνεται η δυνατότητα στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να εργάζονται και σε πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες, μετά το πέρας του (υποχρεωτικού ή διευρυμένου) ωραρίου, με πρόσθετη αμοιβή.
• Δίνεται η δυνατότητα σε όλους τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να εργάζονται παράλληλα σε κέντρα ξένων γλωσσών και άλλους φορείς εκπαίδευσης με πρόσθετη αμοιβή.
• Δίνεται η δυνατότητα στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να εργάζονται με πρόσθετη αμοιβή σε δραστηριότητες της σχολικής μονάδας και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού (και όχι μόνο μέχρι τις 30 Ιουνίου).
• Προβλέπεται η μετατροπή όλων των συμβάσεων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών σε αορίστου χρόνου – καταργούνται οι συμβάσεις διετίας, που τους οδηγούσαν σε δυσμενή θέση.

ΑΛΗΘΕΙΑ 7

Το νομοσχέδιο αυτό ωφελεί τα σχολεία και την ιδιωτική εκπαίδευση συνολικά.
• Μεγαλύτερη ελευθερία, περισσότερες δυνατότητες επιλογών: στην οργάνωση και λειτουργία σχολικής μονάδας, στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, στη χρήση των κτιριακών εγκαταστάσεων.
• Απλοποίηση του πλαισίου λειτουργίας, ευρύτερη ευελιξία, λιγότεροι περιορισμοί.
• Ανταπόκριση στον πολύπλευρο ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει ένα καινοτόμο ιδιωτικό σχολείο.

ΑΛΗΘΕΙΑ 8

Το κράτος διατηρεί ακέραιη την εποπτεία του επί της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

ΑΛΗΘΕΙΑ 9

Ποιος εν τέλει αντιπαλεύεται το νομοσχέδιο αυτό;

Δυνάμεις της οπισθοδρόμησης, του υπερσυγκεντρωτικού κράτους, χειραγώγησης της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Δυνάμεις που ενδόμυχα -ή και ρητώς εκπεφρασμένα- επιθυμούν την κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Πολιτικές δυνάμεις ή συντεχνιακές, που δεν θέλουν την αξιολόγηση, την πρόοδο.

Η Αξιωματική Αντιπολίτευση, η οποία όταν ήταν Κυβέρνηση, επέδειξε μία τρομακτική ιδεοληψία και εμμονή απέναντι στην ιδιωτική εκπαίδευση:

– πολέμησε την αξιολόγηση στα ιδιωτικά σχολεία,
– περιόρισε τη δυνατότητα για εκπόνηση πρόσθετων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, εισάγοντας επί της ουσίας έλεγχο σκοπιμότητας και στις πρόσθετες δραστηριότητες,
– μονιμοποίησε επί της ουσίας εκπαιδευτικούς στην ιδιωτική εκπαίδευση αντί να τους δίνει κίνητρα για βελτίωση.
– Θυμίζω ακόμη και την απόπειρα της προηγούμενης Κυβέρνησης να επιβάλλει ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση.

ΑΛΗΘΕΙΑ 10

Το νομοσχέδιο ενέχει ένα βαθύ συμβολισμό και είναι βαθιά ιδεολογικό. Συγκρούονται 2 κόσμοι. Η κυρία Κεραμέως τόνισε: «Συγκρούεται από τη μία ο κόσμος του προοδευτισμού, ο κόσμος που θέλει σχολεία υπό την εποπτεία μεν του κράτους, αλλά πιο ελεύθερα και πιο αυτόνομα, σχολεία πρωτοπόρα, σχολεία δυναμικά, ΚΑΙ από την άλλη ο κόσμος της οπισθοδρόμησης, της ήσσονος προσπάθειας, της πολεμικής εναντίον κάθε έννοιας αξιολόγησης, ο κόσμος που θέλει το κράτος να απλώνει τα πλοκάμια του παντού. […] Το νομοσχέδιο που συζητούμε σήμερα έρχεται να επιφέρει μία πιο υγιή ισορροπία μεταξύ αφενός της κρατικής εποπτείας και της αυστηρής τήρησης του νόμου, αφετέρου των βαθμών ελευθερίας και αυτονομίας που οφείλει το κράτος να αποδώσει στα ιδιωτικά σχολεία. Οι ρυθμίσεις αυτές απελευθερώνουν και το ιδιωτικό σχολείο από αγκυλώσεις και ιδεοληψίες του παρελθόντος. Προσδίδουν και στην ιδιωτική εκπαίδευση τα χαρακτηριστικά εκείνα που την καθιστούν, μαζί με το δημόσιο σχολείο, μοχλό ανάπτυξης για τη χώρα».

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...