369
Εμβολιασμός με το σκεύασμα της Pfizer στο Βελιγράδι (φωτογραφία αρχείου) | REUTERS/Zorana Jevtic

Γιατί η Pfizer διαφημίζει το εμβόλιο για τον κορονοϊό;

Protagon Team Protagon Team 22 Σεπτεμβρίου 2021, 15:45
Εμβολιασμός με το σκεύασμα της Pfizer στο Βελιγράδι (φωτογραφία αρχείου)
|REUTERS/Zorana Jevtic

Γιατί η Pfizer διαφημίζει το εμβόλιο για τον κορονοϊό;

Protagon Team Protagon Team 22 Σεπτεμβρίου 2021, 15:45

Η Pfizer πρόκειται να ξεκινήσει διαφημιστική καμπάνια στις ΗΠΑ για το νέο προϊόν της: το εμβόλιο για τον κορονοϊό.

Η ενέργεια ακούγεται λίγο περίεργη, καθώς το προϊόν έχει γίνει πασίγνωστο τον τελευταίο χρόνο αφού επιστήμονες, κυβερνητικά στελέχη, δημοσιογράφοι, ηθοποιοί, αλλά και πολλοί απλοί πολίτες μιλούν γι’ αυτό σε δημόσιες και ιδιωτικές συζητήσεις.

Παράλληλα, γράφονται καθημερινά εκατοντάδες άρθρα, αναλύσεις και δίνονται συνεντεύξεις για το πόσο αποτελεσματικό είναι, τι παρενέργειες έχει, αν θα πρέπει να χορηγηθεί τρίτη δόση κ.ά.

Οι ΗΠΑ και η Νέα Ζηλανδία είναι από τις ελάχιστες χώρες όπου επιτρέπεται η άμεση διαφήμιση συνταγογραφούμενων φαρμάκων στον καταναλωτή. Στη χώρα μας απαγορεύεται, όμως η άμεση διαφήμιση των εμβολίων επιτρέπεται.

Ετσι, όταν το εμβόλιο της Pfizer έλαβε στις 23 Αυγούστου την πλήρη έγκριση από την Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) των ΗΠΑ, η εταιρεία αποφάσισε να δώσει ώθηση στις πωλήσεις του, δημιουργώντας μια μεγάλη καμπάνια.

Στις ΗΠΑ, οι φαρμακευτικές εταιρείες δαπανούν για την εμπορική προώθηση των προϊόντων τους πολύ μεγαλύτερα ποσά από αυτά που δίνουν για έρευνα και ανάπτυξη νέων προϊόντων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η Pfizer δαπάνησε το 2019 το ποσό των 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις διαφημίσεις και ο προϋπολογισμός για την καμπάνια του εμβολίου κατά του κορονοϊού ενδέχεται να είναι ακόμη μεγαλύτερος, όπως γράφει το Quartz.

Για τη δημιουργία της καμπάνιας, η εταιρεία ξεκίνησε συνεργασία με τη διαφημιστική εταιρεία Ogilvy. «Στόχος μας είναι να σχεδιάσουμε μία καμπάνια με επίκεντρο την ενίσχυση της εμπιστοσύνης του κοινού στον εμβολιασμό», δηλώνει ο Εϊμον Νόλαν, εκπρόσωπος Τύπου της Pfizer.

Μάλιστα, η καμπάνια συμπίπτει χρονικά με τη γνωμοδότηση του FDA για χορήγηση ενισχυτικής δόσης του εμβολίου σε άτομα άνω των 65 ετών. Επιπλέον, εάν το εμβόλιο κατά του κορονοϊού γίνει ετήσιο, όπως το εμβόλιο της γρίπης, η Pfizer στοχεύει σε μία αγορά περίπου 300 εκατομμυρίων δόσεων τον χρόνο, μόνο στις ΗΠΑ.

Στο πλαίσιο της διαφήμισης, εάν είναι εμπορική, η Pfizer δεν θα πρέπει να πείσει μόνο τους πολίτες, αλλά και τους γιατρούς να συνταγογραφήσουν το εμβόλιό της, και όχι αυτό της Moderna ή κάποια άλλη εναλλακτική επιλογή. Ως εκ τούτου, οι διαφημιστές θα πρέπει να βρουν τρόπο να προβάλουν τα πλεονεκτήματά του, χωρίς να προσβάλουν τα ανταγωνιστικά προϊόντα και παράλληλα, να είναι ξεκάθαρα τα μηνύματα για τον βασικό στόχο, που είναι η εμπιστοσύνη του κοινού στα εμβόλια κατά του κορονοϊού.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...