Τις τελευταίες εβδομάδες στο ηλεκτρονικό πρωτοσέλιδο των New York Times εμφανίζεται ένα μήνυμα που καλεί στους αναγνώστες να εγγραφούν συνδρομητές στην ιστορική εφημερίδα.
«Ανεξάρτητη, έμπιστη, πραγματική» γράφει, ενώ στο κάτω μέρος από πολλά άρθρα υπάρχει ένα άλλο που μας λέει ότι «είναι δύσκολο να βρεθεί η αλήθεια, αλλά γίνεται ευκολότερο αν ψάχνουν 1.000 δημοσιογράφοι».
Η ξαφνική και μάλλον έντονη υπενθύμιση για τις συνδρομές γίνεται γιατί ο Ντόναλντ Τραμπ, χάρη στις επιθέσεις του κατά της εφημερίδας-θρύλος, έχει προσθέσει με τον τρόπο του σχεδόν 300.000 νέους συνδρομητές στην ψηφιακή έκδοση!
Τα στοιχεία δείχνουν ότι το τελευταίο τρίμηνο του 2016, μέσα στο οποίο κορυφώθηκε η προεκλογική εκστρατεία και εξελέγη ο Τραμπ, η εφημερίδα πρόσθεσε 276.000 συνδρομητές στην ψηφιακή έκδοση, άνοδος 19% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Συνολικά, η εφημερίδα έκλεισε το 2016 με 1,853 εκατομμύρια συνδρομητές ή αύξηση 45,9% από το 2015.
Η εταιρεία των New York Times ανακοίνωσε ότι στο τέλος του 2016 συνολικά οι συνδρομητές ήταν γύρω στα 3 εκατομμύρια και μέσα στο 2017 θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο.
Οι ανακοινώσεις ανακαλούν έντονα στην μνήμη τους ισχυρισμούς του Ντόναλντ Τραμπ ότι οι ΝΥΤ, που είχαν ταχθεί εναντίον του πριν ακόμη από την προεκλογική εκστρατεία και συνεχίζουν να του αντιτάσσονται, χάνουν συνεχώς αναγνώστες.
Πιο πρόσφατα έγγραφε ότι πρέπει να βρεθεί κάποιος να τους αγοράσει για να σταματήσουν να γράφουν ψεύτικες ειδήσεις:
Somebody with aptitude and conviction should buy the FAKE NEWS and failing @nytimes and either run it correctly or let it fold with dignity!
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) January 29, 2017
Ο διευθύνων σύμβουλος της Times Company Μαρκ Τόμσον (πρώην γενικός διευθυντής του BBC) θεωρεί ότι οι αριθμοί δεν είναι απλά θετικοί αλλά η αρχή μιας σταθερά ανοδικής πορείας από εδώ και πέρα: «Μόλις τώρα αρχίζουμε», λέει.
Η εφημερίδα προσβλέπει σε τέτοια έσοδα και για έναν άλλο σημαντικό λόγο: τα κέρδη από την ηλεκτρονική έκδοση θα μπορέσουν να αντισταθμίσουν τις συνεχείς απώλειες (αιμορραγία θα τις χαρακτηρίζαμε μάλλον) από την χάρτινη έκδοση. Πέρυσι, τα διαφημιστικά έσοδα από τη χάρτινη έκδοση μειώθηκαν κατά 16% ενώ από την ψηφιακή αυξήθηκαν κατά 6%.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News