Μέσα σε θήκη μουσικού οργάνου δραπέτευσε ο Κάρλος Γκον, ο έκπτωτος επικεφαλής της συμμαχίας Renault – Nissan – Mitshubishi, ο οποίος βρισκόταν σε κατ’οίκον περιορισμό στο Τόκιο, αναμένοντας τη δίκη του που θα άρχιζε τον Απρίλιο.
Οπως αναφέρουν οι Times, επικαλούμενοι το γαλλικό κρατικό ραδιόφωνο, «εγκέφαλος» της κινηματογραφικής απόδρασης του Γκον -ο οποίος κατέληξε στη Βηρυτό- ήταν η 52χρονη σύζυγός του, Κάρολ Ναχάς, ενώ καθοριστική αποδείχθηκε η βοήθεια μιας μουσικής μπάντας καθώς και μιας ομάδας πρώην αξιωματικών των ειδικών δυνάμεων.
Η απόδραση ξεκίνησε όταν η μπάντα έφτασε στο σπίτι του Γκον στο Τόκιο για μια παράσταση. Οταν αυτή ολοκληρώθηκε, και ενώ οι μουσικοί μάζευαν τα όργανά τους, ο Γκον κρύφτηκε μέσα σε ένα από αυτά και στη συνέχεια μεταφέρθηκε σε ένα μικρό ιαπωνικό αεροδρόμιο.
Εκεί τον περίμενε ένα ιδιωτικό αεροπλάνο το οποίο αρχικά τον μετέφερε στην Κωνσταντινούπολη. Από εκεί, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, επιβιβάστηκε σε ένα ιδιωτικό τζετ Bombardier Challenger για πτήση προς Λίβανο όπου φέρεται να έφτασε τα ξημερώματα της Δευτέρας.
Η διαδρομή του συγκεκριμένου αεροσκάφους έχει καταγραφεί στην ειδική ιστοσελίδα FlightRadar με το τζετ να «εξαφανίζεται» στις 4:16 τα ξημερώματα, την ώρα, δηλαδή, που προσέγγιζε το διεθνές αεροδρόμιο της Βυρητού.
«Βρίσκεται στο σπίτι του. Μιλάμε για μια μεγάλη περιπέτεια» δήλωσε ο Ρικάρντο Καράμ, ένας λιβανέζος τηλεπαρουσιαστής και φίλος του Γκον επιβεβαιώνοντας την απόδραση.
Η είδηση της απόδρασης προκάλεσε σοκ όχι μόνο στις ιαπωνικές αρχές οι οποίες τον κατηγορούν για παραποίηση στοιχείων όσον αφορά τις προσωπικές του απολαβές και υπεξαίρεση χρημάτων, αλλά και στους ίδιους τους δικηγόρους του Γκον.
Ο Γκον βρισκόταν σε αυστηρό κατ΄οίκον περιορισμό με παρακολούθηση σε 24ωρη βάση ενώ είχε υποχρεωθεί να παραδώσει και τα τρία διαβατήρια που κατείχε καθώς είχε βραζιλιάνικη (όπου είχε γεννηθεί), γαλλική (όπου σπούδασε) και λιβανέζικη (από τους γονείς του) υπηκοότητα.
Δεν του επιτρεπόταν ούτε να μιλήσει με τη σύζυγό του αν δεν είχε ειδική άδεια. Οταν δεν του την έδωσαν οι ιαπωνικές Αρχές, για να δει την Κάρολ τα Χριστούγεννα, η σύζυγός του τον έπεισε να δραπετεύσει και χρησιμοποίησαν όλες τους τις γνωριμίες για να τα καταφέρει.
Κανείς δεν γνωρίζει πώς ο Γκον απέκτησε νόμιμο γαλλικό διαβατήριο, ενώ είχε αναγκαστεί να το παραδώσει στους δικηγόρους του βάσει των όρων αποφυλάκισής του, το οποίο χρησιμοποίησε για να εισέλθει στον Λίβανο. Ούτε πώς πήρε πίσω τα χαρτιά του που αποδείκνυαν την λιβανέζικη υπηκοότητά του.
Ο πρώτος Ιάπωνας που ενημερώθηκε για την απόδραση ήταν ο πρεσβευτής της χώρας στον Λίβανο ο οποίος ερωτήθηκε σχετικά ενώ βρισκόταν σε ένα πάρτι στη Βυρητό στις 6 το απόγευμα της Δευτέρας (ώρα Λιβάνου). Ο Ματαχίρο Γιαμαγκούτσι αρχικά απάντησε ότι η ιαπωνική κυβέρνηση δεν γνωρίζει κάτι σχετικά, αλλά στη συνέχεια εθεάθη να γράφει με πάθος μηνύματα πριν τελικά αποχωρήσει εσπευσμένα χωρίς να πει τίποτα από το πάρτι.
«Εκτιμώ ότι θα ήταν πολύ δύσκολο να πραγματοποιήσει την απόδραση χωρίς τη βοήθεια κάποιου μεγάλου οργανισμού. Θέλω να τον ρωτήσω: Πώς μπόρεσες να το κάνεις αυτό σε εμάς;» δήλωσε ένας από τους δικηγόρους του στους οποίους είχαν παραδοθεί τα τρία διαβατήρια του Γκον.
«Ηθελα να αποδείξω ότι είναι αθώος. Αλλά όταν είδα την δήλωσή του στον Τύπο κατάλαβα ότι δεν εμπιστεύεται τα ιαπωνικά δικαστήρια» πρόσθεσε ο ίδιος.
«Δεν διέφυγα από τη δικαιοσύνη, ξέφυγα από την αδικία και τον πολιτικό διωγμό», υποστήριξε ο Γκον σε ανακοίνωση που διένειμε στα μέσα ενημέρωσης. Πρόσθεσε δε, ότι αυτή την εβδομάδα, θα πει τη δική του πλευρά της ιστορίας στον Τύπο.
Ο Κάρλος Γκον συνελήφθη στο αεροδρόμιο του Τόκιο τη 19η Νοεμβρίου 2018. Του έχουν απαγγελθεί τέσσερις κατηγορίες, τις οποίες αρνείται, ιδίως για την απόκρυψη μέρους των εισοδημάτων του, ύψους 60 εκατ. ευρώ, προσωπικό πλουτισμό μέσω εικονικών πληρωμών σε αντιπροσωπείες στη Μέση Ανατολή και κατάχρηση εταιρικών πόρων για ιδία χρήση, ανάμεσά τους και την διοργάνωση πάρτι για τα 60ά του γενέθλια, στις Βερσαλίες.
Η Νισάν απέπεμψε τον Γκον, τον οποίο εξυμνούσαν επί σειρά ετών οι οικονομικές εφημερίδες και οι ειδικοί της αυτοκινητοβιομηχανίας, αποκαλύπτοντας ότι η εσωτερική της έρευνα τεκμηρίωσε πως πράγματι δήλωνε χαμηλότερα εισοδήματα από τα πραγματικά όσο ήταν διευθύνων σύμβουλός της και ότι μετέφερε πέντε εκατομμύρια από τα ταμεία της εταιρείας σε τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο ήταν δικαιούχος.
Γεννημένος στη Βραζιλία, με καταγωγή από τον Λίβανο και γάλλος υπήκοος, ο Γκον άρχισε την καριέρα του στη βιομηχανία ελαστικών αυτοκινήτων Michelin το 1978. Μεταπήδησε στη Renault το 1996, όπου του πιστώθηκε η αντιστροφή της πτωτικής πορείας των εσόδων της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας κι απέκτησε το προσωνύμιο «Le Cost Killer» («ο δολοφόνος του κόστους»). Μετά την επισφράγιση της συμφωνίας Renault-Nissan το 1999, ο Γκον χρησιμοποίησε παρόμοιες μεθόδους μείωσης κόστους για να βελτιώσει την τροχιά της παραπαίουσας ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η επιτυχία του εγχειρήματος τον μετέτρεψε σε «business σούπερσταρ» στην Ιαπωνία και σε διεθνές επίπεδο, του εξασφάλισε ευνοϊκή κάλυψη στον διεθνή Τύπο, ενώ σε αυτόν είναι αφιερωμένο ακόμα κι ένα βιβλίο κόμικ μάνγκα.
Ο Γκον διατείνεται πως η πτώση του, εξίσου θεαματική με την άνοδό του, ήταν αποτέλεσμα «πραξικοπήματος» στο ΔΣ. Κατηγορεί πρώην συνεργάτες του πως τον «μαχαίρωσαν πισώπλατα» και υποστηρίζει πως ο στόχος τους ήταν να αποτρέψουν τα σχέδιά του για στενότερη ολοκλήρωση της συμφωνίας της Nissan με τη Renault, τον βασικό της μέτοχο.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News