Το 1979 ο Γούντι Αλεν σκηνοθέτησε μια από τις εμβληματικές ταινίες του, το θρυλικό «Μανχάταν». Σε αυτήν η 17χρονη ηρωίδα Τρέισι, την οποία υποδύεται η Μάριελ Χεμινγουέι, συνάπτει σχέση με έναν 42χρονο, που υποδύεται ο Αλεν. Δεν ήταν η έμπνευση ενός δαιμόνιου σεναριογράφου, αλλά μία έμμεση αναφορά σε μια δική του κρυφή σχέση που είχε αυτά ακριβώς τα χαρακτηριστικά: μία ανήλικη και ένας ωριμότερος άνδρας…
Θα ήταν μια πικάντικη ιστορία για τη μούσα που εμπνέει τον καλλιτέχνη, αν ο κόσμος δεν τα έβλεπε τώρα με το επικριτικό μάτι του κινήματος #ΜeToo κατά της σεξουαλικής κακοποίησης των γυναικών, στο Χόλιγουντ και αλλού.
Και τώρα, αυτό που ισχυρίζεται ένα μοντέλο –ότι είχε σχέση με τον Γούντι Αλεν πριν από δεκαετίες ενώ αυτή ήταν 16 ετών και αυτός 41 ετών– δημιουργεί νέες σκιές στην ήδη κλονισμένη φήμη του πολυβραβευμένου σκηνοθέτη, ο οποίος δεν μπορεί καν να βρει διανομή για την τελευταία ταινία του (εδώ).
Η Μπάμπι Κριστίνα Ενγκελχαρντ, 58 ετών σήμερα, σε συνέντευξή της στο Hollywood Reporter είπε ότι το καλοκαίρι του 1976 γνώρισε τον σκηνοθέτη στη Νέα Υόρκη. Την είχε προσέξει σε εστιατόριο και του άφησε μια κάρτα με το τηλέφωνό της. «Αφού έχεις υπογράψει τόσα αυτόγραφα, να και το δικό μου», του έγραφε.
Ετσι άρχισε μια σχέση οκτώ ετών.
Αν και ο Αλεν δεν ζήτησε να μάθει ποτέ την ηλικία της, αυτή του είχε δηλώσει ότι ήταν ακόμα μαθήτρια σε γυμνάσιο στο Νιου Τζέρσεϊ. Σύμφωνα με την νομοθεσία της Πολιτείας της Νέας Υόρκης δεν ήταν ακόμη ενήλικη (πέρασε το όριο μερικούς μήνες αργότερα).
«Αυτό που με έκανε να μιλήσω είναι ότι σκέφτηκα ότι θα μπορούσα να δώσω μια προοπτική. Δεν θέλω να του επιτεθώ και δεν το κάνω για να τον μειώσω. Μιλώ για την ιστορία αγάπης μου. Αυτό που με έκανε αυτή που είμαι σήμερα. Δεν μετανιώνω», λέει σήμερα.
Οι αποκαλύψεις της Ενγκελχαρντ, που τις έχει καταγράψει σε ανέκδοτα απομνημονεύματα, δεν σταματούν εκεί.
Είπε ότι κατά τη διάρκεια της σχέσης τους αυτή και ο Γούντι Αλεν συναντιούνταν μόνο στο διαμέρισμά του και ποτέ δεν μίλησαν για το έργο του. Αυτοί ήταν οι δύο απαράβατοι όροι που της είχε βάλει. Αλλο ένα θέμα που δεν τέθηκε ποτέ ήταν και η καταγωγή τους, θυμάται σήμερα η Ενγκελχαρντ. «Ο Αλεν είναι ο σούπερ Εβραίος, εγώ η σούπερ Γερμανίδα», θυμάται σήμερα.
Περίπου ένα χρόνο μετά την έναρξη της σχέσης τους, λέει ότι ο Αλεν άρχισε να φέρνει στο σπίτι δύο «όμορφες, νεαρές κυρίες» για ερωτικά τρίγωνα.
Τέσσερα χρόνια μετά την αρχή την σχέση τους, ο σκηνοθέτης γνώρισε το μοντέλο και στην σύντροφό του, ηθοποιό Μία Φάροου. Η Ενγκελχαρντ σοκαρίστηκε κάπως αλλά αποκάλυψε πως συμμετείχε σε συνευρέσεις με τον Αλεν και την Φάροου, επειδή φοβόταν πως αν δεν το έκανε κινδύνευε να τον χάσει.
Οταν τέλειωσε η σχέση τους, μετά από οκτώ χρόνια, αισθάνθηκε πως ήταν ένα παιχνίδι του Αλεν. Ηταν μια φροϋδική σχέση, αν υπολογίσει κανείς και την εμπλοκή της Φάροου, στην οποία τα νήματα κρατούσε ο Αλεν, λέει σήμερα το πρώην μοντέλο.
Η επικοινωνία τους από τότε ήταν σπάνια.
Μετά τον χωρισμό της, η Ενγκελχαρντ βρέθηκε στην Ιταλία και εργάστηκε για τον Φεντερίκο Φελίνι. Μία ημέρα έτυχε να σηκώσει το τηλέφωνο στο γραφείο του ιταλού σκηνοθέτη και ήταν ο –δεδηλωμένος φαν του- Γούντι Αλεν. «Με άφησες για τον Φελίνι; Πόσο κουλ είναι αυτό!», είπε στην έκπληκτη Ενγκελχαρντ.
Η τελευταία επικοινωνία τους ήταν το 2001 όταν της έστειλε ένα ευχαριστήριο γράμμα. «Θα ήθελα να γνωρίσεις τη σύζυγό μου», έγραφε μεταξύ άλλων για τη Σουν-Γι Πρεβέν, μια πρόταση που στην Ενγκελχαρντ φάνηκε σαν υπονοούμενο για νέα ερωτικά τρίγωνα. Για αυτό και απέφυγε να τον δει.
Ο σκηνοθέτης δεν έχει ακόμη σχολιάσει το δημοσίευμα.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News