Οι εικόνες που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα από την επίδειξη που έγινε το βράδυ της Πέμπτης 7 Ιουλίου είναι πραγματικά μαγικές. Το υπέροχο μνημείο που έχει ταυτιστεί στη συλλογική συνείδηση με την αιώνια πόλη, αλλά και με το παιχνίδι του Μαρτσέλο Μαστρογιάννι με την Ανίτα Εκμπεργκ στην ταινία «Dolce Vita» του Φελίνι, πανέμορφο και ιδανικά φωτισμένο έγινε η σκηνή για την επίδειξη μόδας του ιστορικού οίκου Fendi.
Μια τεράστια επιφάνεια γυαλιού είχε τοποθετηθεί πάνω από την επιφάνεια του σιντριβανιού που είναι σύμβολο της Ρώμης, έτσι ώστε τα μοντέλα να μοιάζουν να περπατούν πάνω στο νερό –οι νέοι Μεσσίες, ντυμένοι με ρούχα σχεδιασμένα από τον Καρλ Λάγκερφεντ, τον επονομαζόμενο Καίσαρα της μόδας. Ο τίτλος της επίδειξης με την οποία ο οίκος γιόρτασε τα 90 χρόνια ζωής του ήταν «Θρύλοι και παραμύθια».
Από νωρίς όμως την Πέμπτη στους δρόμους της Ρώμης η παγκόσμια φιλοζωική οργάνωση Peta -γνωστή για την ακτιβιστική της δράση- έδινε το δικό της σόου με στόχο τον Καίσαρα τον οποίο παρουσίαζε ως τον Χάρο για τα ζώα. Βλέπετε η γούνα ήταν ένα από τα υλικά που χρησιμοποίησε περισσότερο ο σχεδιαστής: από τα αξεσουάρ για τα μαλλιά, μέχρι τις λεπτομέρειες στα ρούχα, στα παπούτσια, στα εντυπωσιακά πανωφόρια. Ο ίδιος ο οίκος Fendi άλλωστε έχει δηλώσει πως δεν κάνει μόνο haute couture (υψηλή ραπτική) αλλά και haute fourrure (υψηλή γουνοποιία).
#Rome: “Karl Lagerfeld” Grim Reaper takes over @Fendi‘s flagship store to remind them #FurIsDeath. #Fendi90Years pic.twitter.com/p2Y3nn44YF
— PETA (@peta) July 7, 2016
Ομως για πρώτη φορά οι διαμαρτυρίες της Peta δεν κατόρθωσαν να κυριαρχήσουν στα μέσα ενημέρωσης, να πάρουν αρκετό χώρο, αφού οι εικόνες που παρήγαγε η επίδειξη ήταν ανεπανάληπτες. Καθηλωτικές για πολλούς. Ο συνδυασμός της υψηλής μόδας με το συγκλονιστικό μνημείο, τα κορυφαία μοντέλα του κόσμου και τις πασίγνωστες προσωπικότητες από κάθε χώρο στο κοινό, ήταν πιο ισχυρός από τις φωνές διαμαρτυρίας των φιλόζωων.
Ηταν μια πράξη εξουσίας, μια δήλωση κυριαρχίας του οίκου Fendi όχι μόνο στο χώρο της μόδας, αλλά σε αυτό που χαρακτηρίζουμε κυρίαρχη κουλτούρα. Αλλωστε πάντα αναζητούσε ο οίκος τέτοιες κινήσεις μεγαλοπρέπειας. Το 2007 είχε κάνει μια επιβλητική επίδειξη μόδας στο Τείχος του Βερολίνου, τώρα ήταν η σειρά της Φοντάνα. Στο ενδιάμεσο, το 2010 πληροφορίες αναφέρουν ότι είχε επιχειρήσει να κάνει επίδειξη στην Ακρόπολη και στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου –επιθυμία που δεν υλοποιήθηκε.
Αυτή τη φορά όμως, πάνω στα νερά του μνημείου, ο Fendi πάτησε με βήμα πιο στιβαρό από ποτέ. Εξάλλου χάρη στη δωρεά του ύψους 2,2 εκατομμυρίων ευρώ, μέσα σε δεκαεπτά μήνες έγιναν σαρωτικές εργασίες αποκατάστασης του μνημείου, χωρίς να δαπανηθεί ούτε ένα ευρώ κρατικού χρήματος. 28 συντηρητές εργάστηκαν σχεδόν νυχθημερόν για να καθαρίσουν το σιντριβάνι, να κλείσουν τις ρωγμές και να αποκαταστήσουν τα χαλύβδινα υποστυλώματα, ενώ στη συνέχεια τοποθετήθηκαν ειδικοί φωτισμοί που αναδεικνύουν την μπαρόκ όψη του μνημείου.
Εκεί λοιπόν, ο δωρητής, έκανε μια ισχυρή δήλωση της ταυτότητας του. Με τον δημουργικό, μαξιμαλιστικό τρόπο του Λάγκερφελντ που δημιούργησε 46 διαφορετικά ρούχα. Διαβάζουμε στο παραλήρημα της Νικόλ Φελπς από την αμερικανική Vogue. «Οι 5.000 κομμένες στο χέρι τρύπες που μετέτρεψαν το ροζ δέρμα από περσικό πρόβατο σε μακρύ δαντελένιο φόρεμα. Το σακάκι από δέρμα λύγκα ήταν εξαιρετικά πολύτιμο για να βαφτεί κι όμως παρουσιάστηκε βαμμένο σε ροζ χρώμα. Τα μικρά τετράγωνα από γούνα μινκ χρειάστηκαν 1.200 ώρες για να ραφτούν σε στιλ μωσαϊκού. Πλεκτά φορέματα πάνω σε τούλι ήταν στολισμένα με μακριές κορδέλες δέρματος και μινκ γούνας».
Οσο για την έμπνευση, αυτή αντλήθηκε αρχικά από το βιβλίο παραμυθιών του 1914 «Ανατολικά του Ηλίου και δυτικά του Φεγγαριού» σε εικονογράφηση του δανού Κέι Νίλσεν. Ο Καρλ Λάργκεφελντ δήλωσε πως πρόκειται για το ύφος των παραμυθιών που διάβαζε περισσότερο στην παιδική του ηλικία και που τον επηρέασαν. Οι ιστορίες των σκανδιναβικών χωρών.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News