Διαλύεις ένα κορονοπάρτι με εκατοντάδες συμμετέχοντες ή δεν το διαλύεις; Στέλνεις προληπτικά αστυνομικούς για να μη γίνει το πάρτι ή δεν στέλνεις; Και αν στείλεις, πόσους και σε ποιες πλατείες; Και οι κάτοικοι; Καταλαβαίνουν τους νέους ή… φρικάρουν με την ασυδοσία τα βράδια του Σαββατοκύριακου; Και τι θα γίνει το Πάσχα, όταν η κυβέρνηση θελήσει να εφαρμόσει μέτρα, σε εκκλησίες και στα διόδια, προκειμένου να μην υπάρξει συνωστισμός και έξοδος του Πάσχα «στη ζούλα»;
Αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα πλανώνται πάνω από το πολιτικό σκηνικό μετά το… υπερθέαμα του Σαββατοκύριακου, με το ξέφρενο πάρτι σε αρκετές πλατείες της χώρας, που στους παλαιότερους θύμισαν τις βραδινές κινητοποιήσεις των… αδάμαστων νεαρών τον χειμώνα του ’94, κόντρα στον νόμο Παπαθεμελή που έβαζε λουκέτο σε μπουζούκια και κλαμπ στις 02:00 τα ξημερώματα. Και το ερώτημα πλέον είναι τι μπορεί να γίνει, προκειμένου να μην εμπεδωθεί η εικόνα της πλήρους ασυδοσίας, με τους πολίτες να κάνουν ό,τι θέλουν και το κράτος να διατείνεται ότι επιτηρεί τα μέτρα, επιδιώκοντας κρυφίως απλώς να περάσουν μερικές εβδομάδες, να έρθει ο Μάιος, να βελτιωθεί ο καιρός και τα πράγματα να πάρουν κάπως τον δρόμο τους.
Τα πράγματα, όμως, δεν είναι απλά για το Μέγαρο Μαξίμου, το οποίο έχει «δεμένα» τα χέρια του, αλλά, από την άλλη, εισπράττει και το πολιτικό κόστος. Εν αρχή ήσαν… οι νοικοκυραίοι. Ανθρωποι που ψήφισαν μαζικά ΝΔ το 2019, ελπίζοντας ότι τα πράγματα θα είναι καλύτερα σε σχέση με την περίοδο του ΣΥΡΙΖΑ και, εν πολλοίς, τηρούν τα μέτρα, βρίσκονται αντιμέτωποι με μια άγρια κατάσταση έξω από τα σπίτια τους. Οι κάτοικοι της πλατείας Βαρνάβα, της Αγίου Γεωργίου, αλλά και αλλού, ακούνε ως τα ξημερώματα τραγούδια από μεγαφωνικές εγκαταστάσεις και το πρωί αντικρίζουν μια πολεμική εικόνα, με κουτάκια μπίρας και πλαστικά ποτήρια πεταμένα παντού, ενώ έντονη είναι και η δυσοσμία, λόγω του ότι πολλοί από αυτούς που… παρτάρουν εκτονώνουν τις φυσικές ανάγκες τους ακόμα και σε πόρτες πολυκατοικιών. Οσο και αν χλευάζονται οι κάτοικοι, μάλιστα, από όσους θεωρούν το δικαίωμα στο πάρτι περίπου ιερό, θεωρούν ότι έχουν και αυτοί δικαιώματα και ότι απλώς κανείς δεν ενδιαφέρεται να τα προστατεύσει.
Από την άλλη, η κυβέρνηση ψάχνει μια γραμμή άμυνας. Να στείλει την Αστυνομία να καταστείλει τα πάρτι; Η απάντηση είναι όχι, καθώς εκτιμάται ότι πολλοί στα κορονοπάρτι… ψάχνονται για φασαρίες και σκηνικά Νέας Σμύρνης. Κάπως έτσι, ένα περιστατικό ελέγχου μπορεί να καταλήξει σε σύρραξη που θα στείλει τους αστυνομικούς στο 401.
Αν, πάλι, η κυβέρνηση εφαρμόσει μια στρατηγική προληπτικού ελέγχου, όπως έγινε στην πλατεία Βαρνάβα το Σαββατοκύριακο, το πάρτι απλώς θα αλλάξει τοποθεσία. Αν, για παράδειγμα, η αστυνομία πάει στην Αγίου Γεωργίου ή στη Φωκίωνος Νέγρη, το πάρτι μπορεί να μεταφερθεί στο Μοναστηράκι. Ή και στο Σύνταγμα, για να θυμίζει κανονικά το σκηνικό του ’94.
Το πιο δύσκολο είναι ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να ζητήσει τις επόμενες ημέρες συμμόρφωση των πολιτών με τα μέτρα για το Πάσχα. Ηδη, πολλοί διερωτώνται με ποιο έρεισμα θα κατηγορηθούν πολίτες που θα συρρεύσουν στις εκκλησίες, από τη στιγμή που τα κορονοπάρτι έχουν, επί της ουσίας, μονιμοποιηθεί.
Πειστική απάντηση δεν υπάρχει. Η σημερινή διατύπωση της Αριστοτελίας Πελώνη στο briefing, όμως, ήταν αρκετά σαφής: «Η Αστυνομία δεν μπορεί να υποκαταστήσει την κοινωνική συνείδηση», είπε. Και ο νοών, νοείτω.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News