«Οποιος τολμήσει να αντιμετωπίσει το Ναυτικό μας και τα ερευνητικά μας πλοία στη Μεσόγειο ή στο Αιγαίο θα πληρώσει βαρύ τίμημα», προειδοποίησε ξανά, σε μία από τις γνωστές πολεμικές ιαχές του ο κυβερνητικός εταίρος του Ταγίπ Ερντογάν και επικεφαλής του ακροδεξιού κόμματος MHP στην Τουρκία, Ντεβλέτ Μπαχτσελί. Επί του πεδίου όμως τα πράγματα φαίνεται ότι είναι διαφορετικά, αφού μετά τα στραπάτσο της φρεγάτας «Κεμάλ Ρέις» (βγήκε νοκ άουτ για αρκετές εβδομάδες μετά το χτύπημα της «Λήμνος»), στο φως της δημοσιότητας ήρθε η «τραυματική» εμπειρία που έζησαν ο κυβερνήτης και το πλήρωμα τουρκικού υποβρυχίου στα ανοικτά της Ανδρου (συγκεκριμένα στο Στενό Καφηρέα – γνωστότερο ως Κάβο Ντόρο).
Στη σκιά του επεισοδίου μεταξύ «Κεμάλ Ρέις» και «Λήμνος» οι τούρκοι επιτελείς επιχείρησαν να πάρουν μία «άτυπη ρεβάνς», με τον πλου του υποβρυχίου τους κοντά στην Ανδρο.
Πληροφορίες που όπως ήταν αναμενόμενο δεν επιβεβαιώνονται από το ΓΕΕΘΑ, τοποθετούν την τουρκική «επίδειξη» δύο-τρεις ημέρες πριν από τον Δεκαπενταύγουστο, σε μια προσπάθεια ανύψωσης του ηθικού των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων μετά το ατυχές για την «Κεμάλ Ρέις» επεισόδιο με τη φρεγάτα «Λήμνος».
Κατά τις ίδιες πάντα πληροφορίες, το τουρκικό υποβρύχιο τύπου 209 κινήθηκε σε διεθνή ύδατα, φθάνοντας στα ανοικτά της Ανδρου, προφανώς για να τεστάρει πόση ώρα θα μπορούσε να κινείται ανενόχλητο στην περιοχή (σ.σ. αντίστοιχες «βόλτες» στο Κάβο Ντόρο έχουν επιχειρηθεί και στο παρελθόν από τους Τούρκους, με την ίδια πάντα κατάληξη: τον εντοπισμό τους).
Ο τούρκος κυβερνήτης του γερμανικής κατασκευής υποβρυχίου θεώρησε μάλλον -όπως και οι ανώτεροί του- ότι το Πολεμικό Ναυτικό θα είχε στραμμένη την προσοχή του στο «Oruc Reis» και την περιοχή της παράνομης Νavtex, και με συνεχή κατάδυση κινήθηκε ανοικτά της Ανδρου.
Για κακή του τύχη όμως – και κατά πάγια τακτική του ΠΝ- εντοπίστηκε αμέσως, όχι μόνον από ένα εκ των αόρατων (στελθ) υποβρυχίων, τύπου 214 «Παπανικολής», επίσης γερμανικής κατασκευής, που διαθέτει ο Στόλος μας, αλλά και από αέρος, από ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα τύπου Σικόρσκι SH-70.
Χαρακτηριστική είναι η περιγραφή στο ρεπορτάζ του Νίκου Χασαπόπουλου για tovima.gr για το τι πέρασε ο κυβερνήτης του τουρκικού υποβρυχίου και τα μέλη του πληρώματος εκείνη τη νύχτα. Τα ελικόπτερα του Πολεμικού μας Ναυτικού και το υποβρύχιο που βρέθηκε στην περιοχή, άρχισαν να το «βομβαρδίζουν» με ισχυρούς ήχους από σόναρ. Οσο πιο κοντά στην επιφάνεια της θαλάσσης πετούσαν τα Σικόρσκι, τόσο πιο δυνατός ήταν ο ήχος των σόναρ.
Και το σημαντικότερο: κανείς στο τουρκικό υποβρύχιο δεν γνώριζε από πού του ερχόταν αυτός ο ήχος. Γνώριζε ότι ήταν ήχος σόναρ, αλλά δεν μπορούσε να δει ούτε ποιος, ούτε από πού τον «βομβάρδιζε».
Είναι βέβαιο πάντως, ότι ο τούρκος αντιπλοίαρχος ήξερε ότι τα ελληνικά Σικόρσκι, αλλά και τα (παλαιότερα) ναυτικής συνεργασίας ΑΒ-212, εκτός από συστήματα σόναρ, εντοπισμού υποβρυχίων, διαθέτουν και τορπίλες…
Με τα δεδoμένα αυτά και έχοντας βιώσει την αναπάντεχη αυτή αντίδραση από πλευράς του Πολεμικού μας Ναυτικού, υποχρεώθηκε σε φυγή, σε μία αντιστροφή της γνωστής παροιμίας «Αν σ’ αρέσει Μπάρμπα-Λάμπρο ξαναπέρνα από την Ανδρο» (περισσότερα για το πώς βγήκε η παροιμία εδώ).
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News