O πολυπράγμων αμερικανός μεγιστάνας Ελον Μασκ καταθέτει στον δημόσιο διάλογο συνεχώς διαφόρων ειδών φουτουριστικές ιδέες και προτάσεις ορισμένες από τις οποίες μάλιστα προσπαθεί να υλοποιήσει ο ίδιος χρηματοδοτώντας την έρευνα γύρω από αυτές. Το 2012 ο Μασκ είχε υποστηρίξει ότι μπορούν σχετικά σύντομα να κατασκευαστούν υπερηχητικά τρένα τα οποία θα εκμηδενίζουν κυριολεκτικά τις αποστάσεις. To Hyperloop, όπως ονομάστηκε αυτό το τρένο, αποτελείται από καμπίνες-κάψουλες οι οποίες θα κινούνται μέσα σε αγωγούς με κενό αέρος. Θεωρητικά το Hyperloop θα μπορεί να μεταφέρει επιβάτες με ταχύτητες που θα αγγίζουν τα 1.300 χλμ/ώρα! Αυτό σημαίνει ότι το ταξίδι από το Σαν Φρανσίσκο στο Λος Αντζελες που σήμερα με το τρένο διαρκεί 9-10 ώρες με το Hyperloop θα διαρκεί περίπου 30 λεπτά.
Ο Μασκ ίδρυσε μια εταιρεία η οποία άρχισε να κατασκευάζει το τρένο και τις υποδομές για να κινείται και αφού αποδείχτηκε ότι η ιδέα μπορεί να πάρει σύντομα σάρκα και οστά ορισμένες χώρες (π.χ. Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα) αποφάσισαν να το εγκαταστήσουν στα εδάφη τους. Ετσι στο παιχνίδι άρχισαν να μπαίνουν και άλλες μεγάλες εταιρείες όπως η Virgin, η οποία ίδρυσε τη δική της εταιρεία παραγωγής των υπερηχητικών τρένων αλλά και start up εταιρείες όπως η αμερικανική Hyperloop Transportation Technologies η οποία κατασκευάζει την δική της εκδοχή του τρένου σε μια περιοχή λίγο έξω από την Τουλούζ στην Γαλλία.
Πριν όμως κάνουν την εμφάνιση τους αυτά τα τρένα για να διαπιστωθεί το πώς λειτουργούν και πόσο ασφαλή είναι φαίνεται ότι οι υπηρεσίες που μπορούν να προσφέρουν δελεάζουν ολοένα και περισσότερους. Οι ιθύνοντες ενός εκ των τριών μεγαλύτερων εμπορικών λιμανιών της Ευρώπης, αυτό του Αμβούργου, οραματίζονται την χρήση του Hyperloop για την μεταφορά φορτίων. Οπως αναφέρουν σε δημοσίευμα τους οι Times οι επιτελείς στο λιμάνι του Αμβούργου ζήτησαν από Hyperloop Transportation Technologies να ξεκινήσει την προσπάθεια κατασκευής ενός εμπορικού υπερηχητικού τρένου και για την πρώτη πιλοτική φάση του εγχειρήματος θα προσφέρουν ένα ποσό της τάξης των δέκα εκατομμυρίων ευρώ περίπου. Αρχικός στόχος είναι μέχρι το 2021 να είναι έτοιμες οι πρώτες υποδομές, ένα σταθμός φόρτωσης και ένας τερματικός σταθμός μήκους 100 μέτρων. «Ενα θαρραλέο ξεκίνημα ισοδυναμεί με το 50% της επιτυχίας ενός εγχειρήματος» ανέφερε η Αντζελα Τίτζραθ, διευθύνων σύμβουλος του λιμανιού του Αμβούργου ανακοινώνοντας την έναρξη της συνεργασίας με την Hyperloop Transportation Technologies.
Το όραμα των ανθρώπων του λιμανιού του Αμβούργου είναι να συνδέσουν το λιμάνι με τους σταθμούς υπερηχητικών τρένων που θα δημιουργηθούν σε όλη την γερμανική επικράτεια. Η χρήση τρένων για την μεταφορά φορτίων θα έχει ως συνέπεια τον δραστικό περιορισμό από τους δρόμους των νταλικών και των φορτηγών που μεταφέρουν τα φορτία από τα λιμάνια. Αυτό θα έχει ευεργετικές συνέπειες τόσο στο περιβάλλον όσο και στην κίνηση στους δρόμους αλλά και την οδική ασφάλεια.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News