Ο οργανισμός GSM Association που αποτελείται από περίπου 800 τηλεπικοινωνιακούς παρόχους και περίπου 300 εταιρείες τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και τεχνολογιών σε όλο τον κόσμο ανακοίνωσε τα αποτελέσματα μεγάλης έρευνας για την χρήση των κινητών τηλεφώνων. Οπως φαίνεται, παρά το γεγονός ότι τα κινητά τηλέφωνα έχουν πια αμέτρητες δυνατότητες και εφαρμογές, σχεδόν το 50% των κατόχων τα χρησιμοποιεί μόνο για να κάνει κλήσεις και να στείλει sms.
Οπως αναφέρεται στην έκθεση σχεδόν οι μισοί κάτοχοι κινητών τηλεφώνων -και συγκεκριμένα το 47%- κάνουν περιορισμένη χρήση των συσκευών τους, αφού τις χρησιμοποιούν περισσότερο για την πραγματοποίηση φωνητικών κλήσεων και την ανταλλαγή μηνυμάτων. Η τάση αυτή φαίνεται να αλλάζει σταδιακά αλλά με αργό ρυθμό αφού σύμφωνα με τις προβλέψεις αναμένεται ότι έως το 2030 το ποσοστό των χρηστών που χρησιμοποιούν τα κινητά τους μόνο για κλήσεις και sms, θα περιοριστεί στο 29%. Στη μετάβαση αυτή θα συμβάλουν ιδιαίτερα οι τεχνολογικές εξελίξεις και καινοτομίες στον τομέα της κινητής τηλεφωνίας, καθώς και η μείωση στο κόστος των διαφόρων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, οι χρήστες ακόμη και σε μεγάλες αγορές όπως της Δυτικής Ευρώπης και των ΗΠΑ, προτιμούν να στέλνουν sms με τον παραδοσιακό τρόπο παρά να κάνουν χρήση των δωρεάν υπηρεσιών ανταλλαγής άμεσων μηνυμάτων.
Στην έρευνα αναφέρεται επίσης ότι οι «Millenials» (όσοι είναι γεννημένοι μεταξύ του 1980 και 2000), δεν αποτελούν τους πιο αφοσιωμένους χρήστες κινητών τηλεφώνων σε σχέση με τις παλαιότερες γενιές. Επιπλέον, μπορεί σε ορισμένες αγορές η κατοχή «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων να είναι σχετικά υψηλή, ωστόσο η εμπλοκή των χρηστών με τις συσκευές τους θεωρείται χαμηλή. Παράλληλα, σε αρκετές αφρικανικές χώρες, η κατοχή smartphones θεωρείται χαμηλή, εντούτοις η χρήση είναι πιο συχνή, ιδιαίτερα για την πραγματοποίηση χρηματοπιστωτικών εργασιών.
Όπως αναφέρεται στην έρευνα, στην παρούσα φάση τουλάχιστον το 70% των κατόχων έξυπνων κινητών τηλεφώνων χρησιμοποιούν τις συσκευές τους για να βλέπουν δωρεάν βίντεο μέσω του Διαδικτύου, ένας στους δύο παρακολουθεί ζωντανά τηλεοπτικά προγράμματα, ενώ το 70% τα χρησιμοποιούν για να κάνουν έρευνα αγοράς για προϊόντα και υπηρεσίες. Ωστόσο, μόνο οι μισοί χρησιμοποιούν το smartphone τους για να κάνουν παραγγελίες μέσω Internet.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News