Είναι μία συζήτηση που γίνεται εδώ και αρκετό καιρό στο Διαδίκτυο. Κατά πόσο δηλαδή είναι σωστό, δημοφιλείς πλατφόρμες -όπως το YouTube- να «ενισχύουν» με διαφημίσεις κανάλια που προωθούν αντιεπιστημονικές ανοησίες – επικίνδυνες για το κοινωνικό σύνολο.
Γιατί ανάμεσα στις δεκάδες θεωρίες συνωμοσίας που προμηθεύουν με υλικό μικρά και μεγάλα κανάλια παγκοσμίως, υπάρχουν και αυτές που βγαίνουν από τη σφαίρα του γραφικού (όπου κυριαρχούν θεωρίες για την επίπεδη Γη ή τους αεροψεκασμούς) και είναι ικανές να προκαλέσουν πολλά προβλήματα στην δημόσια Υγεία.
Ο λόγος γίνεται φυσικά για τα κανάλια που προωθούν θεωρίες κατά του εμβολιασμού και τα οποία δεν θα λαμβάνουν πλέον χρήματα από διαφημίσεις. Οπως αναφέρει το BBC, το YouTube σταμάτησε να παρέχει διαφημίσεις σε πολλά δημοφιλή κανάλια τα οποία προωθούν τέτοιες απόψεις, στο πλαίσιο ενός βήματος έπειτα από διαμαρτυρίες εταιρειών οι οποίες ανακάλυψαν πως οι διαφημίσεις τους εμφανίζονταν σε τέτοια βίντεο.
Η τάση κατά του εμβολιασμού αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες απειλές κατά της δημόσιας Υγείας παγκοσμίως για το 2019. Το YouTube από την πλευρά του ανέφερε πως έκανε αυτό το βήμα επειδή πολλά από τα αντιεμβολιαστικά κανάλια προωθούν «επιβλαβείς ή επικίνδυνες» απόψεις, και οποιαδήποτε παραπληροφόρηση πάνω σε ιατρικά θέματα αποτελεί λόγο προβληματισμού.
Πέραν αυτής της ενέργειας, το YouTube ανέφερε πως προσπαθεί να κάνει ευκολότερη την εύρεση «πιο αξιόπιστου περιεχομένου» πάνω στα οφέλη του εμβολιασμού, ενώ σταματά και την εμφάνιση των αντιεμβολιαστικών βίντεο σε λίστες προτεινόμενων βίντεο. Ακόμη, σχεδιάζεται η δημιουργία «information panels» σε σελίδες με πηγές όπου οι ενδιαφερόμενοι χρήστες μπορούν να διασταυρώσουν και να επιβεβαιώσουν πληροφορίες από μόνοι τους.
«Οπως με πολλές αλγοριθμικές αλλαγές, οι προσπάθειες αυτές θα είναι σταδιακές και θα γίνονται πιο ακριβείς με το πέρασμα του χρόνου» σημειώνεται σχετικά.
Οπως σημειώνει το BBC, η απόφαση του YouTube θεωρείται πως ελήφθη εξαιτίας διαμαρτυριών από μεγάλες εταιρείες που δεν ήθελαν το περιεχόμενό τους (διαφημίσεις) να εμφανίζεται δίπλα σε τέτοια βίντεο – κάποιες, μάλιστα, θεωρείται πως απέσυραν όλες τις διαφημίσεις τους μέχρι να αναλάβει δράση η εταιρεία.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News