346
|

Η ρομποτική των παιδιών

Αρης Μαλανδράκης Αρης Μαλανδράκης 19 Μαρτίου 2015, 02:20

Η ρομποτική των παιδιών

Αρης Μαλανδράκης Αρης Μαλανδράκης 19 Μαρτίου 2015, 02:20

Ασανσέρ για άτομα με προβλήματα όρασης. Λειτουργεί με ηχητικά σήματα: με ένα παλαμάκι σε ανεβάζει στον 1ο όροφο, με δύο παλαμάκια στον 2ο κ.ο.κ. Έξυπνο φανάρι που φροντίζει να μην τρέχουν τα αυτοκίνητα στις γειτονιές όπου παίζουν παιδιά. Όταν οι αισθητήρες συλλάβουν ένα αμάξι να τρέχει πάνω από το όριο, ανάβει αυτόματα κόκκινο, κατεβαίνουν οι μπάρες και σε μια οθόνη, δίπλα από το φανάρι, προβάλλεται μια παράκληση προς τον οδηγό να μην τρέχει γιατί υπάρχει κίνδυνος για τα παιδιά. Αυτές είναι μόνο δύο (από τις εκατοντάδες) κατασκευές που εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν μαθητές και μαθήτριες των δύο τελευταίων τάξεων του Δημοτικού, από όλη την Ελλάδα, συμμετέχοντας στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής.

Εξυπνες ως ιδέες, χρήσιμες ως εφαρμογές και αξιοπρόσεκτες στον τρόπο κατασκευής και λειτουργίας τους, οι δημιουργίες των παιδιών από 170 σχολεία της Αττικής συναγωνίστηκαν το Σάββατο 14 Μαρτίου στον χώρο της Ελληνογερμανικής Αγωγής, για την πρόκριση στον μεγάλο τελικό της 28ης Μαρτίου. Εκεί όπου θα συναντήσουν τις ομάδες που διακρίθηκαν από 550 σχολεία πανελλαδικά, διεκδικώντας την επίζηλη πρωτιά. Βασισμένο σε μια πρωτοβουλία δασκάλων και στελεχών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και με διοργανωτή την WRO Hellas, ο πρωτότυπος αυτός διαγωνισμός επιτρέπει (και παροτρύνει) τα παιδιά να έχουν μια πρώτη γνωριμία με τη ρομποτική και τους αυτοματισμούς.

Η εκπαιδευτική ρομποτική απευθύνεται σε παιδιά από 11 ετών και άνω, αποτελώντας μια πλατφόρμα που έχει ενταχθεί στα περισσότερα εκπαιδευτικά συστήματα του κόσμου, όπως σε ΗΠΑ, Κίνα, Ιαπωνία, Αγγλία, Ρωσία κ.ά. Με τη βοήθεια των δασκάλων-«προπονητών» κάθε Δημοτικού σχολείου, οι μαθητικές ομάδες κατασκεύασαν φυσικά μοντέλα με δομικά στοιχεία LEGO, μαθαίνοντας πώς να τους δίνουν κίνηση και εξοπλίζοντάς τα κατάλληλα με κινητήρες και αισθητήρες. Στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας ένα λογισμικό του M.I.T., τη γλώσσα προγραμματισμού SCRATCH, έμαθαν να αλληλεπιδρούν με τις κατασκευές τους, αλλά και να δημιουργούν εικονικούς κόσμους που συντονίζονται με αυτή τη γλώσσα.

Η διαδικασία για την πρόκριση στον μεγάλο τελικό έγινε σε κλίμα… άκρατου ενθουσιασμού. Όπως ταιριάζει, άλλωστε, σε παιδιά αυτής της ηλικίας. Τα οποία παιδιά αποδείχθηκαν, κατά τα άλλα, εξαιρετικά ώριμα και συγκροτημένα όταν παρουσίασαν στους κριτές την ιδέα και τη λειτουργία των κατασκευών τους. Στοιχείο που επίσης αξιολογήθηκε στην τελική βαθμολογία.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News