613
| Jean Revillard/AFP/Getty Images

Ηλιακό αεροπλάνο διέσχισε τον Ειρηνικό

Protagon Team Protagon Team 24 Απριλίου 2016, 17:13

Ηλιακό αεροπλάνο διέσχισε τον Ειρηνικό

Protagon Team Protagon Team 24 Απριλίου 2016, 17:13

Μετά από ένα ριψοκίνδυνο ταξίδι περίπου 4.000 χιλιομέτρων πάνω από τον Ειρηνικό, έφτασε η σαφώς ιστορική στιγμή για το ξεχωριστό ηλιακό αεροσκάφος Solar Impulse 2, να προσγειωθεί στην Καλιφόρνια. Το ταξίδι του διήρκησε 62 ώρες και είχε αφετηρία τη Χαβάη. Τούτο το τελευταίο δρομολόγιο ήταν απλώς ένα μέρος του φιλόδοξου – και εν τέλει- επιτυχούς σχεδίου: να ολοκληρώσει τον γύρο του κόσμου δίχως καύσιμα.

Οι πιλότοι και εμπνευστές του προγράμματος, που στόχο έχει να προωθήσει τις εναλλακτικές πηγές ενέργειας, Αντρέ Μπόρσμπεργκ και Μπερτράν Πικάρ, δεν μπόρεσαν να κρύψουν τον ενθουσιασμό τους. «Ξεκινά μια νέα εποχή. Δεν είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Είναι το σήμερα!», δήλωσε στο CNN ο Πικάρ μετά από το επιτυχημένο ταξίδι του, συμπληρώνοντας πως «είναι πραγματικότητα, οι «καθαρές» τεχνολογίες μπορούν να πραγματοποιήσουν το αδύνατο».

2016-04-24T092149Z_925248829_GF10000393649_RTRMADP_3_SOLAR-PLANE
Οι πιλότοι και εμπνευστές του προγράμματος, Αντρέ Μπόρσμπεργκ και Μπερτράν Πικάρ, δεν μπορούν να κρύψουν τον ενθουσιασμό τους (Jean Revillard/REUTERS)

«Είμαι πολύ χαρούμενος, που όλα λειτούργησαν πολύ καλά και το αεροπλάνο λειτούργησε όπως θα έπρεπε», δήλωσε ο έτερος πιλότος, ελβετός μηχανικός, Αντρέ Μπόρσμπεργκ. «Είναι μια τρανή απόδειξη πως η τεχνολογία είναι αξιόπιστη», πρόσθεσε.

Μεγάλος ήταν ο ενθουσιασμός και στο επίγειο κέντρο ελέγχου του αεροσκάφους.  

Το Solar Impulse βρισκόταν καθηλωμένο επί οχτώ μήνες στη Χαβάη, λόγω βλάβης στο σύστημα μπαταριών. Το ταξίδι του ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2015, από το Αμπού Ντάμπι.

Κινείται χωρίς καύσιμα, αποκλειστικά με την ηλιακή ενέργεια. Περισσότερες από 17.000 φωτοβολταϊκές κυψέλες έχουν προσαρμοστεί στα φτερά του και τροφοδοτούν τους τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες, ενώ παράλληλα φορτίζουν τις μπαταρίες του ώστε να κινείται και τη νύχτα.

2016-04-24T092148Z_1014706032_GF10000393648_RTRMADP_3_SOLAR-PLANE
Το άνοιγμα των φτερών του αγγίζει τα 72 μέτρα, περίπου όσο και ενός Airbus A380 (Jean Revillard/REUTERS)

Με ενδιάμεσους σταθμούς το Ομάν, την Ινδία, την Μιανμάρ και την Κίνα, διέσχισε την ασιατική ήπειρο και έφτασε στην Ιαπωνία. Από εκεί επιχείρησε το πέρασμα, διάρκειας πέντε ημερών, προς τη Χαβάη. Το εγχείρημα ήταν αρχικά επιτυχές, όμως οι μπαταρίες του υπερθερμάνθηκαν και χρειάστηκαν αρκετοί μήνες για να διορθωθεί η βλάβη.

2016-04-24T092521Z_1478356392_GF10000393647_RTRMADP_3_SOLAR-PLANE
Το Solar Impulse είχε καθηλωθεί επί οχτώ μήνες λόγω βλάβης στο σύστημα μπαταριών (Jean Revillard/REUTERS)

Στο διάστημα αυτό, συγκεντρώθηκαν επιπλέον 20 εκατομμύρια δολάρια από δωρητές, προκειμένου το ταξίδι του Solar Impulse να συνεχιστεί. Επόμενος στόχος είναι το αεροσκάφος να φτάσει στην Νέα Υόρκη τον Ιούνιο και από εκεί να επιχειρήσει την πτήση πάνω από τον Ατλαντικό προς την Ευρώπη. Τελικός στόχος του, να επιστρέψει στην αφετηρία του μεγάλου του ταξιδιού, το Αμπού Ντάμπι.

2016-04-24T092149Z_1318950272_GF10000393651_RTRMADP_3_SOLAR-PLANE
Ξεκίνησε το ταξίδι του τον Μάρτιο του 2015 από το Αμπού Ντάμπι (Jean Revillard/REUTERS)

Και λίγα τεχνικά για τους γνωρίζοντες: Κινείται με μέση ταχύτητα 70 χλμ/ώρα. Το άνοιγμα των φτερών του αγγίζει τα 72 μέτρα, περίπου όσο και ενός Airbus A380. Το βάρος του, όμως, είναι μόλις 2.300 κιλά, όσο δηλαδή ζυγίζει ένα τζιπ 4 x 4. Εξαιτίας της χαμηλής ταχύτητας, ταξιδεύει χωρίς διακοπή ολόκληρα μερόνυχτα. Αυτό σημαίνει ότι ο πιλότος πρέπει να παραμένει επί πολλά 24ωρα σχεδόν άυπνος, κλεισμένος σε ένα μικροσκοπικό πιλοτήριο, που, σε μέγεθος, δεν ξεπερνά έναν κοινό τηλεφωνικό θάλαμο!

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...