Στο Αμστερνταμ, πόλη με 1.500 γέφυρες, υπάρχουν 165 μεγάλα κανάλια συνολικού μήκους χιλίων χλμ. Στα κανάλια πλέουν καθημερινά εκατοντάδες σκάφη κάθε είδους, εμπορικά, φέρι μποτ, τουριστικά, κ.ά. Για αυτό και η υπέροχη ολλανδική πόλη επιλέχθηκε για να είναι η πρώτη στην οποία θα γίνει χρήση επαναστατικής τεχνολογίας αυτόνομων σκαφών που κατασκευάζει ερευνητική ομάδα με επιστήμονες από το Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης, το περίφημο MIT, και το Ινστιτούτο Προηγμένων Μητροπολιτικών Λύσεων του Αμστερνταμ.
Το ερευνητικό πρόγραμμα ονομάζεται «Roboats». Ξεκίνησε το 2016 και όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ του το βρετανικό ειδησεογραφικό δίκτυο BBC έχουν δημιουργηθεί κάποια μοντέλα αυτών των αυτόνομων σκαφών τα οποία κάνουν δοκιμαστικές διαδρομές μέσα στα κανάλια του Αμστερνταμ. Η τεχνολογία δοκιμάζεται επίσης και μέσα στις πισίνες κολύμβησης του MIT.
Ενα βίντεο για αυτόνομα σκάφη του Αμστερνταμ:
«Τα ρομποτικά σκάφη μπορούν να προσφέρουν διάφορες υπηρεσίες μεταφοράς ανθρώπων και προϊόντων μέσα από τα νερά της πόλης μειώνοντας δραστικά το κόστος σε σχέση με το κόστος παροχής των ίδιων υπηρεσιών σε επανδρωμένα σκάφη. Επιπλέον τα σκάφη αυτά θα έχουν και άλλες δυνατότητες όπως το να κάνουν παρατηρήσεις και αναλύσεις για την ποιότητα του νερού και να προσφέρουν στοιχεία σχετικά με πιθανή μόλυνση των υδάτων και την παρουσία ιών και μικροβίων. Θα μπορούν επίσης να κάνουν καταγραφές και διαφόρων άλλων περιβαλλοντικών δεδομένων» αναφέρει ο Κάρλο Ράτι, καθηγητής του MIT και εκ των επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας.
Tα αυτόνομα σκάφη θα μπορούν επίσης να «κολλάνε» το ένα δίπλα στο άλλο είτε για να μετατρέπονται σε μια πλωτή πίστα για κάποιο καλλιτεχνικό ή άλλο event είτε για να γίνονται μια γέφυρα που θα επιτρέπει τη διέλευση ανθρώπων ή τη μεταφορά αντικειμένων από τη μια πλευρά ενός καναλιού στην άλλη σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Οπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η ιστοσελίδα theculturetrip.com, αυτά τα ρομποτικά σκάφη θα ενσωματώνουν τεχνολογία με βασικές αρχές παρόμοιες με εκείνη της τεχνολογίας των αυτόνομων αυτοκινήτων, αλλά η βασική διαφορά σε σχέση με αυτά θα είναι στον τύπο των αισθητήρων που θα διαθέτουν. Τα ρομποτικά σκάφη θα διαθέτουν αισθητήρες σχεδιασμένους για να λειτουργούν, να συλλέγουν και να επεξεργάζονται δεδομένα σε υδάτινο περιβάλλον. Φυσικά θα υπάρχουν και συστήματα κίνησης προσαρμοσμένα στις αντιδράσεις που έχει ένα όχημα που κινείται μέσα στο νερό και όχι στον δρόμο.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News