Προσοχή, το κατάστημα σάς παρακολουθεί μέσω του τηλεφώνου σας!
Μια ενδιαφέρουσα όσο και ανησυχητική αποκάλυψη έχει προκαλέσει αίσθηση τα τελευταία 24ωρα στη Βρετανία και όχι μόνο. Στα καταστήματα των μεγάλων εμπορικών δρόμων του Λονδίνου, όπως εκείνα στη Χάι Στριτ και την Οξφορντ Στριτ, χρησιμοποιείται μια τεχνολογία η οποία «συλλέγει» με κρυφό τρόπο δεδομένα από τα κινητά τηλέφωνα των πελατών που βρίσκονται στο εσωτερικό τους.
Οταν οι επισκέπτες ενός καταστήματος αναζητούν wi-fi, το σύστημα αρχίζει να συλλέγει δεδομένα. Ετσι στο τέλος της ημέρας το σύστημα έχει συλλέξει δεδομένα για το πόσοι άνθρωποι μπήκαν στο κατάστημα, σε ποια σημεία του καταστήματος στάθηκαν περισσότερη ώρα κ.α. Η επεξεργασία αυτών των δεδομένων σύμφωνα με όσα ισχυρίζονται τα στελέχη των καταστημάτων θα βοηθήσει στο να οργανώνουν καλύτερα τα καταστήματα τους ώστε να διευκολύνεται η μετακίνηση των πελατών μέσα σε αυτά αλλά και για να έρχονται σε επαφή οι επισκέπτες με το μέγιστο δυνατό αριθμό προϊόντων. Με βάση τα δεδομένα αυτά τα στελέχη των καταστημάτων διαμορφώνουν τα ωράρια του καταστήματος Τα δεδομένα αυτά βοηθούν ακόμη και στο να βλέπουν οι υπεύθυνοι ενός καταστήματος ρούχων πως θα γίνει πιο γρήγορη και αποδοτική η χρήση των δοκιμαστηρίων.
Ομως ο εντοπισμός του κινητού δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο του καταστήματος στο οποίο βρίσκεται κάποιος αφού εντοπίζεται και από τα συστήματα παρακολούθησης των γειτονικών καταστημάτων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα κάποιος να βρίσκεται σε ένα κατάστημα και να δέχεται διαφημιστικά μηνύματα από τα γειτονικά.
Το σύστημα παρακολούθησης είναι τόσο εξελιγμένο που ήδη κάποια καταστήματα εντοπίζουν όχι μόνο το κατάστημα που βρίσκεται κάποιος αλλά και τι αναζητά και στέλνουν αμέσως μηνύματα στο κινητό του στα οποία διαφημίζουν τα ίδια προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές από εκείνες που βλέπει μπροστά του ο άνθρωπος αυτός. Φυσικά οι περισσότεροι εικάζουν ότι εκτός από την χρήση για τους δικούς τους σκοπούς τα καταστήματα πουλάνε τα πολύτιμα αυτά προσωπικά και εμπορικά δεδομένα του κάθε ανυποψίαστου πελάτη σε διαφημιστικές εταιρείες, σε εταιρείες μάρκετινγκ κλπ. Από την στιγμή που έγινε γνωστό το θέμα αυτό όλες οι οργανώσεις προστασίας και δικαιωμάτων του πολίτη στην Βρετανία ξεσηκώθηκαν και ζητούν την λήψη μέτρων.
Το λιγότερο που ζητούν είναι τα καταστήματα που χρησιμοποιούν αυτή την τεχνολογία να το αναφέρουν στην βιτρίνα και την είσοδο τους ώστε όσοι αποφασίζουν να μπουν μέσα να το γνωρίζουν. Προς το παρόν πάντως τα καταστήματα που έχουν τοποθετήσει το σύστημα αυτό και δεν δείχνουν διάθεση να δημοσιοποιήσουν στοιχεία για την χρήση των δεδομένων που κάνουν ενώ μεγάλες εμπορικές φίρμες που διαθέτουν καταστήματα σε πολλές περιοχές του Λονδίνου δεν λένε καν σε ποια από αυτά έχουν τοποθετήσει το σύστημα. Σύμφωνα με ειδικούς στον τομέα του μάρκετινγκ η αγορά των wi-fi δεδομένων μέσα στην επόμενη πενταετία θα αγγίξει τα 20 δις. ευρώ.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News