Αφ ης στιγμής ο όρος φέις-λιφτ πέρασε από τη χειρουργική αισθητική στο λεξικό της αυτοκινητοβιομηχανίας, πλέον έγινε και κανόνας στη ζωή ενός μοντέλου. Για την ακρίβεια, τη μέση της ζωής του. Γιατί αν στο δυτικό κόσμο το λεγόμενο midlife crisis είναι στα φόρτε του, τότε είναι κάπου εκεί, γύρω στα τρία με τέσσερα χρόνια από το αρχικό τους λανσάρισμα, που τα σημερινά αυτοκίνητα αναζητούν το δικό τους φέις-λιφτ. Αυτήν την ανανέωση που τα κάνει πιο ολοκληρωμένα και τονώνει τις πωλήσεις. Μάλλον με αντίστροφη προτεραιότητα.
Στον ίδιο κανόνα εμπίπτει και το Audi Q2. Το είχαμε οδηγήσει πριν τρία χρόνια, όταν μόλις είχε παρουσιαστεί. Και φαινόταν πως ο τίτλος «το ταχύτερο κουπεδίζον SUV» του ταιριάζει γάντι. Τώρα, στο φέις-λιφτ της έκδοσης SQ2 το κόμπακτ SUV της εταιρείας έχει γίνει ισχυρότερο, άγγιξε τους 300 ίππους και συνδυάστηκε με μία διακριτική αισθητική ανανέωση.
Εανασχεδιασμένοι προβολείς και προφυλακτήρες, νέες υπηρεσίες Audi connect και, κυρίως, νέα συστήματα υποβοήθησης κάνουν την οδήγηση του SQ2 ακόμα πιο άνετη και διασκεδαστική.
Οι επιδόσεις
Την ίδια στιγμή, ο 2.0 TFSI με τους 300 ίππους, εξασφαλίζει εξαιρετικές επιδόσεις με το κλασικό 0-100 χλμ/ώ να πραγματοποείται σε μόλις 4,9 δ/λ. Τρελό. Σε ένα μαζεμένων διαστάσεων SUV να ‘χεις επιτάχυνση που μέχρι πριν λίγα χρόνια πριν μπορούσες να απολαμβάνεις σε καθαρόαιμες σπορ κατασκευές.
Χάρη στην τετρακίνηση quattro και την ανάρτηση S sport, η ισχύς περνά ομαλά στο δρόμο, με την τελική ταχύτητα να είναι στα 250 χλμ/ώ και τη μέση κατανάλωση καυσίμου να κυμαίνεται στα 7,7 lt/100 χλμ. Περιττό να αναφερθεί ότι το Audi SQ2 συμμορφώνεται με τα όρια του νέου προτύπου εκπομπών Euro 6 AP.
Το 7άρι S-tronic κιβώτιο είναι στάνταρ στην περίπτωση του Audi SQ2. Οι πρώτες σχέσεις είναι σχετικά κοντές, με σπορ προσανατολισμό, ενώ η έβδομη ταχύτητα είναι μακριά για μείωση της κατανάλωσης.
Η τετρακίνηση quattro παρέχει στο ανανεωμένο Audi SQ2 ένα δυναμικό χαρακτήρα, με μέγιστο έλεγχο και αξιοπιστία σε οδήγηση σε επιφάνεια χαμηλής τριβής.
Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης το Audi drive select που προσφέρει τα προφίλ «auto», «comfort», «dynamic», «efficiency» και «individual». Είναι αυτά που αλλάζουν το χαρακτήρα του συστήματος διεύθυνσης, του S-tronic, του κινητήρα και άλλων συστημάτων. Επίσης, ο οδηγός μπορεί να πατήσει ένα κουμπί για να θέσει το ESC σε λειτουργία off-road.
Περί τροχών και άλλων λασπωμένων δαιμονίων
Το Audi SQ2 διαθέτει στάνταρ ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών και ελαστικά μεγέθους 235/45. Η γκάμα περιλαμβάνει επίσης ζάντες 19 ιντσών με ελαστικά 235/40 (στάνταρ με το εξωτερικό πακέτο SQ2), τις οποίες πάντως δε θα τις συνιστούσα.
Οι τόσο μεγάλοι τροχοί -ειδικά σε SUV- έχουν τα μειονεκτήματά τους: χειρότερη ποιότητα κύλισης, μεγαλύτερη ευαισθησία σε φρεάτια και άλλες εργολαβικές ανωμαλίες του τιμημένου μας οδικού δικτύου, μεγαλύτερο κόστος όταν έρθει ο καιρός για αλλαγή ελαστικών και, αν θέλετε, ένας σχετικός περιορισμός στις εκτός δρόμου δυνατότητες.
Τώρα θα μου πείτε, «έχεις δει πολλούς να παίρνουν ένα SUV 300 ίππων και να το ρίχνουν στις λασπουριές;» Ορθόν κι αυτό, όμως, κατά την ταπεινή μου γνώμη, αυτή η ατολμία έχει περισσότερο να κάνει με τη δική μας μη μου άπτου λογική και όχι τόσο με τις ίδιες τις δυνατότητες των SUV που αγοράζουμε σήμερα.
Τα συστήματα υποβοήθησης
Το νέο Audi SQ2 διαθέτει ό,τι πιο σύγχρονο σε συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Διαθέτει στάνταρ το σύστημα ασφαλείας Audi Pre Sense που συμβάλει στην πρόληψη ή τη μείωση της σοβαρότητας πιθανών ατυχημάτων που αφορούν πεζούς, ποδηλάτες ή άλλα οχήματα, μπροστά από το αυτοκίνητο.
Το Adaptive Cruise Assist, το οποίο υποστηρίζει τον οδηγό σε πολλές περιπτώσεις με επιτάχυνση, επιβράδυνση και οδήγηση μέσα στη λωρίδα κυκλοφορίας, είναι μια νέα προσθήκη στα προαιρετικά συστήματα.
Προκειμένου να διατηρήσει την πλευρική καθοδήγηση, ο οδηγός πρέπει απλά να υποδηλώνει την ενεργή συμμετοχή του αγγίζοντας απαλά το ευαίσθητο στην αφή τιμόνι.
Σε συνδυασμό με την αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, το Adaptive Cruise Assist εξασφαλίζει ότι το αυτοκίνητο επιβραδύνει ανάλογα, για παράδειγμα όταν ο οδηγός πλησιάζει τα όρια ταχύτητας και τις σχετικές πινακίδες στην πόλη. Μόλις βρεθεί εκτός της περιορισμένης ταχύτητας περιοχής, το SQ2 επιταχύνει ξανά.
Τέλος, το Park Assist είναι ένα άλλο προαιρετικό σύστημα που οδηγεί αυτόματα το σπορ SUV μέσα και έξω από τις θέσεις στάθμευσης.
Το νέο Audi SQ2 αναμένεται στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του 2021, με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής να ανακοινώνονται λίγο πριν την έναρξη πωλήσεων του μοντέλου στη χώρα μας.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News