Παίρνοντας τη σκυτάλη από το Λονδίνο, η Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου ξεκίνησε δυναμικά με όλους τους θρυλικούς ιταλικούς οίκους, Gucci, Armani, Moschino,Prada να παρουσιάζουν τις τάσεις για την επόμενη σεζόν και να ανατρέπουν όλα τα κλισέ που θέλουν την ιταλική μόδα να είναι συνώνυμο του πλούτου και του γκλάμουρ.
Από τις πασαρέλες των τελευταίων ημερών, εύκολα καταλαβαίνει κάποιος ότι η μεγάλη παγκόσμια τάση που είναι το streetwear και που θέλει την μόδα πιο χαλαρή και unisex, κατέκτησε ακόμα και την ιταλική μόδα, που ως γνωστό λατρεύει την φινέτσα και τις πιο κομψές εμφανίσεις.
Την διαφορά έκανε για μία ακόμη χρονιά ο οίκος Prada, ο οποίος πάντα προσπαθεί να διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες ιταλικές εταιρείες, δημιουργώντας ρούχα που όχι μόνο είναι όμορφα, αλλά πηγαίνουν εναντίον των στερεότυπων, αναθεωρούν τις έννοιες του «τι είναι σέξι και θηλυκό» και θέτουν νέα ερωτήματα.
Η Μούτσια Πράντα, η καλλιτεχνική διευθύντρια της Prada, περιέγραψε την συλλογή της ως ένα κολάζ «της γυναικείας ιστορίας, της θλίψης και της ευτυχίας των γυναικών και των στιγμών που είναι είτε όμορφες, είτε χάλια». Συνδυάζοντας ετερόκλητα στοιχεία, βελούδινα ρούχα με μάλλινες κάλτσες και ρετρό φορέματα με άσπρους κορσέδες και ναυτικά καπέλα, ο οίκος Prada επαναπροσδιορίζει την σύγχρονη γυναίκα.
Στα ίδια βήματα κινήθηκε και ο οίκος Gucci, η συλλογή του οποίου ήταν κάτι ανάμεσα σε στιλ βιβλιοθηκάριου, σε «σπασικλάκι» του σχολείου και ροκ σταρ από την δεκαετία του ’70 με μπουφάν με γούνινες λεπτομέρειες και street στοιχεία συνδυασμένα με φούστες, μπροκάρ παλτό, παστέλ γούνες και φορέματα σε πολύ έντονα χρώματα.
Ροκ και grundge εξακολουθούν να είναι μεγάλη τάση και για τον φετινό χειμώνα όπως είδαμε στις πασαρέλες του Roberto Cavalli και της εταιρείας No.21 του σχεδιαστή Alessandro Dell’Acqua.
Υστερα από τα τρία σημαντικότερα fashion weeks, Νέα Υόρκη, Λονδίνο, Μιλάνο, το πόρισμα είναι ένα: το πανωφόρι είναι το κομμάτι που θα κυριαρχήσει τη νέα σεζόν. Γούνα, μπόμπερ μπουφάν, χρωματιστά παλτό, δεν έχει σημασία, αρκεί να έχει χαρακτήρα και να αποπνέει μια διάθεση.
Από την μελαγχολική ομορφιά της Prada στο εκκεντρικό στιλ του Gucci, οι ιταλοί σχεδιαστές καταλαβαίνουν καλύτερα από όλους ότι η γυναικεία φύση είναι πολύπλευρη και ότι η σύγχρονη γυναίκα ντύνεται πρώτα από όλα με βάση τη διάθεση της. Οπως άλλωστε είπε και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Gucci, Αλεσάντρο Μισέλ, απαντώντας σε ερώτηση για τα πολλά και διαφορετικά στιλ που επικρατούν στη νέα του συλλογή, «δεν μου αρέσει να ντύνομαι πάντα με τον ίδιο τρόπο», και σίγουρα οι πιο πολλές γυναίκες θα συμφωνήσουν μαζί του.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News