Πριν κλείσει τα 40 (πέρσι στις 10 Νοεμβρίου), ο Ράιαν Γκόσλινγκ είχε δύο υποψηφιότητες για Οσκαρ και με τις ερμηνείες του είχε ήδη κατακτήσει τους λάτρεις του εμπορικού κινηματογράφου αλλά και τους απαιτητικούς σινεφίλ. Η φήμη του είναι αδιαμφισβήτητη, το αποδεικνύει άλλωστε το γεγονός ότι μόλις τέλειωσε τα γυρίσματα του πολυαναμενόμενου θρίλερ «The Gray Man», ταινία που θεωρείται η πιο ακριβή παραγωγή του Netflix μέχρι τώρα (με προϋπολογισμό 200 εκατ. δολάρια).
Οπως γράφει ο Νικ Φόουλκς στους Financial Times, το μεγαλύτερο χάρισμα του Γκόσλινγκ είναι ότι ερμηνεύει με τον καλύτερο τρόπο τις έντονες αντιθέσεις ενός χαρακτήρα. Οι ρόλοι, που υποδύεται -όπως συμβαίνει και με τους πραγματικούς ανθρώπους- δεν είναι καλοί ή κακοί, αλλά ένα αμάλγαμα καλοσύνης και κακίας. Στην πιο ακραία περίπτωση είναι χαρακτήρες βίαιοι και ευάλωτοι, τρυφεροί και τρομακτικοί ταυτόχρονα.
Μπορεί να τρεμοπαίζει στο στόμα του ένα τσιγάρο λες και είναι κολλημένο στο κάτω χείλος του εκ γενετής ή ένα μισοφαγωμένο κομμάτι πίτσας με μια επιθυμία, στην οποία του είναι αδύνατο να αντισταθεί. Αυτή είναι η δύναμή του, την οποία ο Γκόσλινγκ δεν ήταν πρόθυμος να αξιοποιήσει περαιτέρω. Μέχρι τώρα τουλάχιστον.
Εκανε, λοιπόν, πάταγο η ανακοίνωση ότι ο Ράιαν Γκόσλινγκ, «ένας από τους πιο συναρπαστικούς ηθοποιούς της γενιάς του» σύμφωνα με τους New York Times, υπέγραψε συμβόλαιο συνεργασίας με την ωρολογοποιΐα TAG Heuer: «Ποτέ δεν ένιωσα να συνδέομαι πραγματικά με εταιρείες με τις οποίες μου δόθηκε η ευκαιρία να συνεργαστώ στο παρελθόν», λέει ο Γκόσλινγκ στον Νικ Φόουλκς των FT με αφορμή τη συνεργασία του, συμπληρώνοντας: «Αλλά η απόφαση για συνεργασία με την TAG Heuer ήταν εύκολο να παρθεί. Είναι ένα εμβληματικό brand. Διακριτικά και σταθερά άριστοι στον τομέα τους πάνω από 160 χρόνια. Και, ξέρετε, ο χρόνος είναι κάτι που με απασχολεί περισσότερο τώρα. Εχω δύο μικρά παιδιά, που μεγαλώνουν γρήγορα. Κοιτάζω, λοιπόν, το ρολόι με έναν τρόπο που δεν το έκανα ποτέ πριν».
«Βεβαίως δεν μπορώ να μιλήσω αντί για εκείνον, αλλά από όσο μπορώ να πω, δεν έχει σχέση με τα χρήματα», πρόσθεσε ο Μπερνάρ Αρνό, ο ιδιοκτήτης του ομίλου πολυτελών προϊόντων LVMH, στον οποίο ανήκουν και τα TAG Heuer. «Αλλα brands του πρόσφεραν πολύ περισσότερα χρήματα από εμάς. Αλλά σε σχέση με τα αρώματα και τη μόδα, τα ρολόγια τον ενδιαφέρουν περισσότερο. Είπε: “Αν δουλέψω μαζί σας θέλω να είναι ένα ρολόι για το design και την τέχνη”», είπε ο γάλλος μεγιστάνας. Και όταν έγινε η φωτογράφιση, ο Γκόσλινγκ παρουσίασε το εμπορικό σήμα με τον τρόπο που ήθελε ο ίδιος.
«Υποθέτω ότι το ενδιαφέρον μου για τα ρολόγια αναπτύχθηκε με τον καιρό» προσθέτει στη συνέντευξή του στους FT ο διάσημος σταρ, «Οταν ήμουν παιδί σκεφτόμουν ότι συμβόλιζαν το να έχεις να κάνεις σημαντικά πράγματα και να δεις ανθρώπους. Εβλεπα τους άλλους να κοιτάζουν τα ρολόγια τους και αναρωτιόμουν τι συναρπαστικά πράγματα έκαναν. Και επιθυμούσα να κάνω κι εγώ μια τέτοια ζωή».
Με δεδομένη, λοιπόν, τη μαγική δύναμη του ρολογιού να σε εισάγει στον κόσμο των ενηλίκων, ένα από τα πρώτα πράγματα, που αγόρασε με δικά του χρήματα, ήταν -τι άλλο- ένα ρολόι: «Ηταν ένα Casio με τον [διάσημο παλαιστή] Χαλκ Χόγκαν. Γιατί τίποτα άλλο δεν λέει ότι είσαι ένας μεγάλος άντρας, που έχει να κάνει σημαντικά πράγματα, όπως ένα ρολόι σαν εκείνο», λέει στους FT κάνοντας πλάκα.
Γυρίζοντας ταινίες άρχισε να εκτιμά το ρολόι σαν κάτι σημαντικό: «Πριν αρχίσει η παραγωγή έρχεται κάποιος και ρωτάει τον ηθοποιό αν πιστεύει πως ο χαρακτήρας του φοράει ρολόι. Και αν ναι, τι είδους;», λέει αποκαλύπτοντας ότι μόνο όταν τον πλησίασε κάποιος από την παραγωγή, του πέρασε από το μυαλό ότι «το ρολόι μπορεί να δείχνει κάτι για έναν χαρακτήρα».
Εκτοτε βλέπει το ρολόι σαν συμπρωταγωνιστή, με τον οποίο μοιράζεται μια σκηνή. Στο «Drive» (2011), ήθελε «το πιο καθαρό και ευανάγνωστο ρολόι που διέθετε η παραγωγή», λέει ο Ράιαν Γκόσλινγκ για το ψεύτικο Patek Philippe, που φορούσε στην ταινία, η οποία τον καθιέρωσε σαν έναν από τους μεγάλους σταρ. Στο θρίλερ του Νίκολας Βίντιγκ Ρεφν υποδύθηκε τον ανώνυμο Οδηγό, ο οποίος το πρωί εργαζόταν σαν κασκαντέρ σε ταινίες και τις νύχτες συμμετείχε σε ληστείες οδηγώντας αυτοκίνητα.
«Είχα την ιδέα [ο Οδηγός] να στερεώσει το ρολόι του στο τιμόνι γιατί δεν εμπιστευόταν το ρολόι του αυτοκινήτου», λέει και συμπληρώνει πως δουλεύοντας με την TAG Heuer συνειδητοποίησε ότι «ο Τζακ Χόιερ είχε εμμονή με το πόσο ευανάγνωστο και αξιόπιστο είναι το καντράν του ρολογιού όταν σε ένα ράλι, αντί για πρώτος ήρθε τρίτος, γιατί δεν μπορούσε να διαβάσει το ρολόι του αυτοκινήτου».
Οπως και ο Στιβ Μκ Κουίν (το 1971 στα γυρίσματα της ταινίας «Le Mans» φορούσε το εμβληματικό ρολόι Heuer Monaco Ref. 1133), πριν από αυτόν, ο Ράιαν Γκόσλινγκ αγαπάει τα γρήγορα αυτοκίνητα και τις μοτοσικλέτες, πράγμα που τον φέρνει πιο κοντά στην TAG Heuer: «Κάθε φορά που καβαλάω την BMX μου και τριγυρνάω στη γειτονιά σαν παιδάκι, νιώθω την αίσθηση της ελευθερίας και της αυτονομίας, που μπορούν να σου προσφέρουν τα οχήματα. Φαντάζομαι ότι πολλοί άνθρωποι έχουν ένα είδος συναισθηματικής σχέσης με ένα αυτοκίνητο κάποια στιγμή στη ζωή τους είτε είναι το πρώτο αυτοκίνητο της οικογένειας ή το πρώτο που αγόρασες ποτέ ή», παραπέμποντας στην πρώτη σκηνή του «La-La Land», «το αυτοκίνητο με το οποίο πας στη δουλειά και μισείς. Είναι χαρακτήρες της ζωής μας. Πιστεύω επίσης ότι είναι σπουδαίοι κινηματογραφικοί χαρακτήρες».
Εξακολουθεί να έχει τη μοτοσικλέτα από το θρίλερ «Στο τέλος του δρόμου» (2012) και το αυτοκίνητο που οδηγούσε στο «Drive». Μένει τώρα να δούμε τι σουβενίρ θα κρατήσει από το «The Gray Man» των αδελφών Ρούσο, που φαίνεται πως θα είναι η πρώτη από μια σειρά franchise σε στιλ Τζέιμς Μποντ. Ο Γκόσλινγκ υποδύεται τον Κορτ Γκέντρι, έναν πρώην πράκτορα της CIA, ο οποίος φοράει ένα TAG Heuer Carrera… Τον Γκέντρι, που είναι γνωστός ως Gray Man, κυνηγάει ένας πρώην συνάδελφός του, ο Λόιντ Χάνσεν, τον οποίο υποδύεται ο Κρις Εβανς.
Εκτός από τους Γκόσλινγκ και Εβανς παίζουν επίσης οι Ανα ντε Αρμάς, Ρεγκέ-Ζαν Πέιτζ, Αλφι Γούνταρντ, Μπίλι Μπομπ Θόρτον, Τζέσικα Γένγουικ, Βάγκνερ Μούρα και Τζούλια Μπάτερς. Η Netflix δεν έχει ανακοινώσει μέχρι στιγμής πότε θα κυκλοφορήσει η ταινία.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News