Υπήρξε πολύς αντίλογος απέναντι στην απόφαση της BMW να εγκαταλείψει την πίσω κίνηση στη νέα Σειρά 1 και, για πρώτη φορά, να την κάνει προσθιοκίνητη. Ακούστηκε ως μηχανολογική αποστασία στα αφτιά των ρομαντικών φίλων της. Ταυτόχρονα, υπήρξε, λέγεται, και μια εσωτερική έρευνα της εταιρείας με απρόσμενο αποτέλεσμα: οι περισσότεροι, λέει, ιδιοκτήτες της προηγούμενης, πισωκίνητης Σειράς 1 δεν ήξεραν καν αν το αυτοκίνητο που οδηγούσαν ήταν τέτοιο. Πισωκίνητο ή προσθιοκίνητο; Το σεξπηρικό ερώτημα ήταν αναπόφευκτο.
Η απάντηση είναι ήδη γνωστή. Η Σειρά 1 ψήφισε «μπροστά», απέκτησε περισσότερους χώρους (πάντα έτσι συμβαίνει με τα προσθιοκίνητα), μακράν καλύτερο φινίρισμα στην καμπίνα, διφορούμενα μεγάλα «βράγχια» στην μπροστινή μάσκα και, πριν λίγες μέρες, μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα έκδοση. Λέγεται 128ti. Αν σας θυμίζει κάτι αυτό το παιχνιδιάρικο ‘’ti’’, η βαλίτσα πάει πολύ πίσω, στη δεκαετία του ’60 όταν έτσι κωδικοποιούσε η BMW κάποια γρήγορα μοντέλα της.
Ήδη από τότε το έμβλημα “TI” (αργότερα “ti”) συμβολίζει το “Turismo Internazionale” και αποτελεί σήμα κατατεθέν των εξαιρετικά σπορ μοντέλων της φίρμας – από τις θρυλικές BMW 1800 TI και BMW 2002 TI μέχρι τις BMW 323ti Compact και BMW 325ti Compact (τέλη της δεκαετίας του 1990).
Πολύ συνοπτικά και αφού αρκετά σας ταλαιπώρησα για προσθιοκίνητα και πισωκίνητα δαιμόνια, θα σας πω τα ούλτρα βασικά που αξίζει να ξέρετε. Λοιπόν, αυτή εδώ που βλέπετε είναι αποκλειστικά πεντάθυρη, εμφανώς με σπορ λεπτομέρειες και, το σημαντικότερο, με μερικά αξιόλογα σωθικά. Είναι δίλιτρη, βγάζει 265 ίππους, έχει στάνταρ 8άρι αυτόματο κιβώτιο, κάνει τα 0-100 km/h σε 6,1’’, έχει τελική 250 km/h και έχει αυτό το άτιμο διαφορικό που ακούει στο όνομα «μπλοκέ». Αχ, μεγάλη υπόθεση το σωστό μπλοκέ. Όχι το λεγόμενο «ψευδομπλοκέ», το ηλεκτρονικό και αρκετά πιο φτηνό ως εξοπλισμός, αλλά το «αντρικό», το μπρούτο, το πραγματικό. Αυτό που σπανίζει πια, πολύ απλά γιατί αφενός κοστίζει και αφετέρου είναι λίγοι εκείνοι που θα το εκτιμήσουν. Και μάλλον εδώ αξίζει ένα μπράβο σε μηχανικούς που επέμειναν και λογιστές που συμφώνησαν να τοποθετηθεί ένα τέτοιο στη νέα BMW 128ti.
Οι προδιαγραφές και ο χαρακτήρας της 128ti θεωρώ πως χτυπούν στο δόξα πατρί το έταιρο της φυλής των GTI, το Golf μ’ αυτόν τον κωδικό. Αμφότερα δεν είναι χαρντκορίλα αλλά γρήγορα, πολιτισμένα και ολοκληρωμένα σε καθημερινή χρήση. Είναι ένα νέο και εξαιρετικά ενδιαφέρον συγκριτικό για όσους τους ενδιαφέρει η Πραγματική Οδήγηση – με σκόπιμα πεζοκεφαλαία. Πάρτε μια γεύση της 128ti στο επίσημο βίντεο.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News