Φουντώνουν οι φήμες για την ένταξη της Apple στο στρατόπεδο των αυτοκινητοκατασκευαστών. Το τελευταίο δημοσίευμα των New York Times αναφέρει, ότι ο αμερικανικός κολοσσός ξεκίνησε ήδη τις δοκιμές ρομποτικών οχημάτων σε μυστικές διαδρομές, που έχουν αποκλειστεί από τα φώτα της δημοσιότητας. Η ίδια η Apple συνεχίζει πάντως να τηρεί σιγή ιχθύος σχετικά με αυτές τις ειδήσεις, οι οποίες άρχισαν να κυκλοφορούν στις αρχές του 2015.
Ωστόσο η εταιρεία με λογότυπο το δαγκωμένο μήλο έχει κάθε λόγο, να θέλει να μπει σε ξένα χωράφια και να επεκτείνει τις δραστηριότητές της και σε νέους τομείς. Η Apple «κάθεται» αυτή τη στιγμή σε ένα τεράστιο απόθεμα χρημάτων ύψους 230 δισεκατομμυρίων δολαρίων, που παραμένει αναξιοποίητο. Επίσης ο ανταγωνισμός στην κατηγορία των Smartphones γίνεται σταδιακά αδυσώπητος και το iPhone απευθύνεται σε μία αγορά, που αρχίζει και δείχνει σημάδια κορεσμού.
Η εταιρεία από την Καλιφόρνια άλλαξε στρατηγική, αφού αρχικά σχεδίαζε να περιοριστεί στον ρόλο του προμηθευτή συστημάτων αυτόνομης οδήγησης σε γνωστές μάρκες αυτοκινήτων. Φαίνεται όμως, ότι θέλει να είναι έτοιμη για κάθε ενδεχόμενο και πατά πλέον και σε δεύτερη ράγα, εξελίσσοντας ένα δικό της ρομποτικό όχημα κάτω από τον κωδικό «Project Titan». Το συγκεκριμένο εγχείρημα έχει περάσει μέχρι τώρα από σαράντα κύματα εξαιτίας τεχνικών προβλημάτων, αλλά και της ασάφειας που επικρατούσε σχετικά με τους στόχους της Apple.
Με βάση τα νέα δεδομένα φαίνεται πάντως, ότι το τοπίο ξεκαθάρισε και ότι το «Project Titan» θα προχωρήσει με εντατικούς ρυθμούς υπό την καθοδήγηση του Μπομπ Μάνσφιλντ. Ο σπεσιαλίστας σε Hardware και συνοδοιπόρος του Στηβ Τζομπς είχε βγει ουσιαστικά στη σύνταξη, επέστρεψε όμως στην ενεργό δράση αποκλειστικά και μόνον για το ρομποτικό όχημα της Apple. Η αποστολή του δεν θεωρείται καθόλου εύκολη, αφού θα πρέπει να δημιουργήσει ένα αυτόνομο αυτοκίνητο με πολύ ιδιαίτερα χαρακτηριστικά για να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, όπως συμβαίνει και με τα υπόλοιπα προϊόντα της μητρικής εταιρείας. Επίσης καλείται να αντιμετωπίσει την αιμορραγία σε έμψυχο υλικό μετά την αποχώρηση δεκάδων σημαντικών στελεχών, επειδή φοβούνταν ότι η ένταξη της Apple στο κλαμπ των αυτοκινητοκατασκευαστών θα μεταλλάξει τον χαρακτήρα της και θα αποδειχθεί καταστροφική στο μέλλον.
Η διοίκηση του γίγαντα των ψηφιακών τεχνολογιών έχει θέσει ως ορόσημο το 2020 για το λανσάρισμα του πρώτου ρομποτικού της μοντέλου, γιαυτό και έχει προσλάβει πάνω από χίλια άτομα για την υλοποίησή του. Η βιασύνη της Apple δικαιολογείται απόλυτα, καθώς οι εξελίξεις γύρω από την αυτόνομη οδήγηση τρέχουν πλέον με ιλιγγιώδεις ρυθμούς και οι συνεργασίες ανακοινώνονται βροχηδόν.
Η Google συμφώνησε να εξοπλίσει 100 μίνι βαν της Fiat Chrysler με συστήματα αυτόνομης οδήγησης στο πλαίσιο ενός πιλοτικού προγράμματος, ενώ τρέχει παράλληλα και το δικό της ρομποτικό όχημα. Επίσης η εταιρεία Uber, που ειδικεύεται στην προσφορά υπηρεσιών στις μεταφορές επιβατών, θα συνεργαστεί με τη Volvo και θα εξοπλίσει με λογισμικά ρομποτικής οδήγησης μοντέλα της σουηδικής μάρκας στο Πίτσμπουργκ των ΗΠΑ.
Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες εξελίσσουν μόνες τους δικά τους συστήματα αυτόνομης οδήγησης, όμως για τις ανάγκες των μικρότερων εταιρειών δημιουργούνται ήδη νέες συμμαχίες. Πριν λίγες ημέρες συνασπίστηκαν γιαυτόν τον λόγο η Volvo με την Autoliv, έναν από τους γνωστότερους προμηθευτές εξαρτημάτων στον χώρο της αυτοκίνησης. Λίγο νωρίτερα είχε ανακοινωθεί η σύμπραξη της MobilEye με τη Delphi με στόχο τη δημιουργία φτηνών ρομποτικών συστημάτων οδήγησης, που θα κοστίζουν «μερικές χιλιάδες δολάρια» και θα απευθύνονται στις μικρομεσαίες αυτοκινητοβιομηχανίες, που δεν είναι σε θέση να επενδύσουν τεράστια ποσά για να αναπτύξουν δικά τους.
Μάλιστα η MobilEye και ο κατασκευαστής ηλεκτρονικών τσιπ Intel συνεργάζονται και με τη BMW στον τομέα εξέλιξης τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης με χρονικό ορίζοντα για τη μαζική παραγωγή τους την τριετία 2019 έως 2021.
Ολοι με όλους και καθένας εναντίον του άλλου, δηλαδή.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News