Από τη 10η Ιανουαρίου 2016, όταν ο «Λευκός Δούκας», ο Ντέιβιντ Μπάουι, πέθανε στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης, έχουν περάσει πολλές ημέρες. Στιγμή, όμως, δεν πάψαμε να θυμόμαστε τη μουσική του λάμψη. Ταυτόχρονα, και να θέλαμε να τον ξεχάσουμε δεν θα μπορούσαμε, καθώς υπάρχουν αρκετοί που μας θυμίζουν τον «σκοτεινό», τον «ιδιαίτερο» βίο και τα έργα του. Νέες λεπτομέρειες ουσίας ήρθαν στην επιφάνεια, οι οποίες καταδεικνύουν ότι, τελικά, η προσωπική ζωή του στοιχειοθέτησε και το καλλιτεχνικό του αποτύπωμα.
Τώρα, η Μέι Αντζελα Μπάρνετ, -όλοι την αποκαλούν «Αντζι»- η πρώτη σύζυγος του Ντέιβιντ και μητέρα του παιδιού που απέκτησε μαζί του, του Ντάνκαν Τζόουνς -μικρό τον αποκαλούσαν «Ζάουι»- έδωσε συνέντευξη στους Times του Λονδίνου.
Από τις φωτογραφίες εκείνης της εποχής, που ήταν σύζυγος του «Χαμαιλέοντα της Ροκ», έχει περάσει μια ολόκληρη εποχή. Η ίδια είναι, πλέον, 68 ετών, αλλά κουβαλά ακόμα μια δόση από την ξανθιά γοητεία της. Εχει καταγωγή από την Κύπρο και εκείνη είναι η αιτία που ο Μπάουι αγάπησε τόσο αυτό το νησί, σε βαθμό που το συμπεριέλαβε και σε ένα τραγούδι του.
«Cyprus is my island / When the going’s rough / I would love to find you / Somewhere in a place like that», αναφέρουν οι στίχοι του τραγουδιού «Move On» που ηχογράφησε ο Μπάουι το 1979. Η Αντζι γεννήθηκε το 1949 στον Αγιο Δομέτιο της Κύπρου από πατέρα Αμερικανό, ο οποίος εργάστηκε στην Κυπριακή Μεταλλευτική Εταιρία.
Η μητέρα της ήταν πολωνικής καταγωγής. Εζησε με τον Μπάουι για 10 ολόκληρα χρόνια και όταν παντρεύτηκαν, το 1970, επισκέφθηκαν μαζί την Κύπρο για διακοπές, μια-δυο φορές, έχοντας μαζί τους και τον μικρό τότε γιο τους Ζάουι – το παιδί αργότερα άλλαξε το όνομά του. Η τελευταία επίσκεψή της στον γενέθλιο τόπο της έγινε το 1974, πριν από τον τουρκική εισβολή. Για την ακρίβεια, έφυγε με ένα από τα τελευταία αεροπλάνα που πέταξαν από τη Λευκωσία προτού οι Τούρκοι φτάσουν εκεί.
«Αποχαιρετήσαμε την παιδική μας ηλικία. Δεν έχω επιστρέψει από τότε. Δεν μπορώ να πάω ως τουρίστρια. Θέλω να δω το σπίτι μου και τα μέρη που έπαιζα. Δεν νομίζω ότι είναι ακόμα εκεί. Οπότε ίσως μια μέρα, όταν θα είμαι ικανοποιημένη με το να ξαπλώσω στην παραλία, θα επισκεφτώ το στολίδι της Μεσογείου. ”Θα επισκεφτώ”, δεν θα ”γυρίσω σπίτι”», αναφέρει η ίδια.
Οταν ο Μπάουι γνώρισε την Αντζι – σε μια συναυλία, το 1968- είχαν και οι δύο δεσμό. Αλλά με τον ίδιο άντρα. Ο γάμος τους ήταν η συνέχεια των όσων ζούσαν στην εργένικη ζωή τους. Η Αντζι, σε ηλικία 19 ετών, είχε την ικανότητα να φέρνει σπίτι τα πιο ελευθέρων ηθών κορίτσια, πρόθυμα να κοιμηθούν όχι μόνο με τους ίδιους, αλλά και με όποιον άλλον βρισκόταν στο σπίτι τους. Αυτό συνέβη έντονα μετά την περιοδεία του στις ΗΠΑ, το 1972, όταν ο Μπάουι συνέχισε να περνά καλά και με τα δύο φύλα. Η Αντζι, επιστρέφοντας στο Τσέλσι του Λονδίνου, δημιούργησε μια «σεξουαλική φωλιά» – θα έκανε τα πάντα προκειμένου να τον κρατήσει κοντά της. Εξόπλισε το σαλόνι τους με ένα τεράστιο κρεβάτι καλυμμένο με γούνα και εκεί διοργάνωνε απίστευτα όργια, όπου όλοι έκαναν σεξ με όλους.
Η Αντζι, όπως έχει αναφέρει σε κάθε συνέντευξη που έχει παραχωρήσει, ήξερε ότι ο Ντέιβιντ δεν την αγαπούσε και έτσι είχε αποδεχτεί ότι ο σταρ συνευρισκόταν και με άλλα άτομα. Και άντρες.
«Μου είχε πει, προτού ακόμα παντρευτούμε, ότι δεν μ’ αγαπούσε και η σχέση μας ήταν ελεύθερη από την αρχή. Τη βραδιά πριν από τον γάμο μας, μάλιστα, είχαμε πέσει στο κρεβάτι με ένα τρίτο άτομο. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της σχέσης μας απαιτούσα να μου φέρεται με αξιοπρέπεια και σεβασμό, αλλά σύντομα κατάλαβα ότι δεν λάμβανα τίποτα από τα δύο. Ο Ντέιβιντ είχε πάντα την άδειά μου να κοιμάται με άλλα άτομα, αλλά δεν ήθελα να το κάνει μπροστά στα μάτια μου», αναφέρει η 68χρονη.
Η Αντζι, μάλιστα, περιέγραψε ένα περιστατικό που είχε σημειωθεί στο πολυτελές «Beverly Hills Hotel» στο Λος Αντζελες, λίγο πριν το ζευγάρι αποφασίσει να χωρίσει. Επειτα από ένα περίεργο τηλεφώνημα του Ντέιβιντ, που τη γέμισε ανησυχία, η Αντζι πέταξε από τη Νέα Υόρκη ώστε να τρέξει στη σουίτα του άνδρα της για να βεβαιωθεί ότι είναι καλά. Εκεί τον βρήκε στο κρεβάτι με την τραγουδίστρια της σόουλ Κλόντια Λενάρ. Αυτό, για εκείνη, ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι.
«Εκείνη η εποχή θα έπρεπε να είναι τα χρυσά μας χρόνια, κατά τα οποία θα απολαμβάναμε όσα είχαμε χτίσει μαζί από το ξεκίνημά μας στο Μπέκενχαμ, μια κωμόπολη του νότιου Λονδίνου. Εγώ, ωστόσο, ήξερα ότι η σχέση μας έφτανε στο τέλος της. Ο Ντέιβιντ και εγώ χωρίσαμε το 1980 και από τότε δεν ανταλλάξαμε λέξη. Παρά το γεγονός ότι είχαμε ζήσει μαζί δέκα χρόνια και είχαμε αποκτήσει ένα παιδί, με “έσβησε” από τη ζωή του σαν να μην υπήρξα ποτέ», σημειώνει η Αντζι.
Η στάση του Ντέιβιντ Μπάουι μετά τον χωρισμό τους, σύμφωνα με την ίδια, φανέρωνε όχι μόνο ότι δεν την είχε αγαπήσει ποτέ, αλλά και ότι τη μισούσε. «Ποτέ δεν εξέφρασε οποιουδήποτε είδους τρυφερότητα ή ευγνωμοσύνη μετά το διαζύγιο. Απέλυσε οποιονδήποτε ανάφερε το όνομά μου. Κατέστρεψε όλες τις φωτογραφίες που μας έδειχναν μαζί. Δεν αναγνώριζε το παραμικρό από όσα είχα κάνει για εκείνον», τονίζει χαρακτηριστικά.
Οπως μάλιστα αναφέρει, την περίοδο που ήταν στη φάση του χωρισμού, είχε φτάσει στο σημείο να προσπαθήσει να τη σκοτώσει! «Κάποια στιγμή, ενώ είχα μια διαφωνία με την προσωπική του βοηθό, Κορίν Σουάμπ, έτρεξε καταπάνω μου από την άλλη πλευρά του δωματίου, με έπιασε από τον λαιμό και άρχισε να με σφίγγει. Είχε κάνει χρήση ναρκωτικών. Ηταν φρικτό. Η Κορίν τον απομάκρυνε», αναφέρει η πρώην σύζυγος του Μπάουι.
«Μετά το διαζύγιό μας, ήθελα μόνο δύο πράγματα. Μια σχέση με τον γιο μας Ζάουι και αρκετά χρήματα για να επιβιώσω μέχρι να χτίσω τη δική μου καριέρα. Δεν πήρα τίποτα από τα δύο», αναφέρει, συμπληρώνοντας ότι ο χωρισμός με τον Μπάουι την απομάκρυνε τελικά και από τον γιο της, που έμεινε με τον πατέρα του και σιγά-σιγά σταμάτησε να θέλει να τη βλέπει.
Τι να θυμηθεί, τι να ξεχάσει η Αντζι. Η οποία φυσικά και δεν πρόκειται να βγάλει από το μυαλό της εκείνο το πρωινό τού σωτήριου έτους 1973, όταν είδε τον frontman των Stones με τον Μπάουι στη συζυγική τους κλίνη – και ενώ ήταν γυμνοί. Ο Ντέιβιντ ήταν από τη μια πλευρά, με μαξιλάρια και παπλώματα πάνω του, ενώ από την άλλη προεξείχε το πόδι του Μικ Τζάγκερ – απόλυτα μεθυσμένοι και οι δύο. Ομως, υπογραμμίζει ότι η σχέση του Τζάγκερ με τον Μπάουι δεν ήταν κάτι σοβαρό: «Δεν νομίζω ότι επρόκειτο για κάποια μεγάλη ερωτική ιστορία». Αφήνει να εννοηθεί, λοιπόν, ότι -πιθανώς- ήταν μικρή.
Τα χρόνια πέρασαν και έφτασε το 2016 και ο «Ziggy Stardust» έφυγε για άλλον γαλαξία.
«Εμαθα το νέο του θανάτου του ενώ βρισκόμουν μέσα στο σπίτι του Big Brother Celebrity. Το γεγονός ότι συνέβη live στην τηλεόραση ήταν ταιριαστό στην ιστορία μας, αφού επρόκειτο για γάμο της σόου μπίζνες που υπήρχε για πολλά χρόνια για χάρη των media», δηλώνει η Αντζι.
Ο Μπάουι είχε γράψει διαθήκη, την οποία είχε ετοιμάσει από το 2004. Στο 20σέλιδο έγγραφο του Ντέιβιντ Ρόμπερτ Τζόουνς, όπως ήταν το πραγματικό του όνομα, αναφέρεται ότι η περιουσία του αξίζει, περίπου, 100 εκατομμύρια δολάρια. Ο τραγουδιστής άφησε το σπίτι στο Σόχο -όπου έμενε με την Ιμάν- σε εκείνη, όπως και τη μισή περιουσία του. Ο γιος του Ντάνκαν «Ζάουι» Τζόουνς το 25%, ενώ το ίδιο ποσοστό όρισε να πάρει και η κόρη του Αλεξάντρια, όπως και ένα εξοχικό του. Ο Μπάουι άφησε 2 εκατομμύρια δολάρια στην Κορίν Σουάμπ, όπως και μετοχές που κατείχε από την εταιρεία «Oppossum» και ένα εκατομμύριο δολάρια στη Μαριόν Σκιν, την νταντά της κόρης του.
Very sorry and sad to say it's true. I'll be offline for a while. Love to all. pic.twitter.com/Kh2fq3tf9m
— Duncan Jones (@ManMadeMoon) January 11, 2016
Στην Αντζι, ο Μπάουι δεν άφησε τίποτε υλικό. Το μόνο που κρατά από εκείνον είναι τα τραγούδια που είχε γράψει για εκείνη, «Τhe prettiest star» και «Golden years», αλλά και το μόνιμο παράσημο ότι ήταν σύζυγός του, σε μια ζωή με πολύ σεξ, άλλα τόσα ναρκωτικά. Ξεχνιούνται όλα αυτά; Πιθανώς ναι, αφού δεν αντισταθμίζονται από την εφήμερη δόξα και από το γεγονός ότι, τελικά, η ίδια έχασε σύζυγο και γιο.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News