Ακόμη και η σκόνη από τις απόπειρες μιας σοβαρής προσπάθειας για ένα εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ελλάδα έχει εξαϋλωθεί εδώ και πολλά χρόνια. Ίσως θυμάστε εκείνη της Nissan, κάποτε στον Βόλο. Το συγκροτημένο και πρωτοποριακό τότε για τη χώρα εγχείρημα, πήγε άψαλτο. Put the blame στους αμάσητους συνδικαλιστές – με σκόπιμη ανορθογραφία, παρακαλώ.
Η είδηση, λοιπόν, για υπογραφή επιστολής πρόθεσης συνεργασίας για την κατασκευή εργοστασίου παραγωγής ενός μικρού και -αν κρίνω από τις φωτογραφίες- ούλτρα χαριτωμένου αυτοκινήτου πόλης, έπεσε στον αέρα με κρότο ενθουσιασμού. Και δικαίως, θα ‘λεγα. Η χώρα χρειάζεται τέτοιου είδους μεγάλα πρότζεκτ. Άμεσα.
Το e.GO Life είναι το γεμάτο καμπύλες μωρό της εταιρείας Next.e.GO Mobile SE. Αρχικώς γερμανικών συμφερόντων που αντιμετώπισε σοβαρά οικονομικά προβλήματα και μεταφέρθηκε εσπευσμένα στον ολλανδικό όμιλο nd Group. Η ιδέα ανήκε σε έναν γερμανό καθηγητή του Πανεπιστημίου του Άαχεν που θέλησε να βγάλει στην αγορά ένα απλό, φτηνό ηλεκτρικό. Καλά έκανε ο άνθρωπος αλλά δεν μέτρησε σωστά το λογαριασμό και έτσι τη σκυτάλη την πήραν οι Ολλανδοί με το που κατέθεσε αίτηση αφερεγγυότητας, πέρυσι.
Το e.GO Life, πάντως δείχνει κομμένο και ραμμένο για τις ευρωπαϊκές μητροπόλεις. Ό,τι πρέπει και για την Ελλάδα. Αυτή τη στιγμή κατασκευάζεται στο Άαχεν της Γερμανίας και η τιμή του είναι περίπου €16,000 – αισθητά φτηνότερη από ένα αντίστοιχο, ας πούμε, ηλεκτρικό VW Up.
Είναι προφανώς δίθυρο, πισωκίνητο, χωράει τέσσερις επιβάτες, αποδίδει 77 ηλεκτρικούς ίππους και έχει αυτονομία από 121 έως 184 χιλιόμετρα – αναλόγως μπαταρίας.
Είναι ελαφρύ, από 880 έως 950 κιλά – στην τελευταία περίπτωση με τη μεγάλη μπαταρία των 23.9 kWh. Και, ναι, ήγγικεν η ώρα που θα χρειαστεί να μάθουμε το νέο όρο της αυτοκίνησης. Κάποτε λέγαμε πόσα «άλογα» βγάζει. Τώρα θα κοντράρουμε κιλοβατόρες.
Δείτε το εν κινήσει στο βίντεο
Αξίζει επίσης να σημειωθεί το μάλλον παράδοξο: δεν προβλέπεται ταχεία φόρτιση. Η εταιρεία λέει πως είναι σκόπιμη επιλογή καθώς «με πιο μεγάλες μπαταρίες και μέγεθος, το αυτοκίνητο θα ήταν πιο βαρύ και με κατανάλωση μεγάλης ποσότητας ενέργειας». Ως γνωστόν, αυτό είναι γενικότερα ντεφό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το βάρος των μπαταριών. Εδώ πας να σηκώσεις μια κανονική, απ΄αυτές που έχουμε μέχρι σήμερα στα αυτοκίνητά μας, και σου φεύγει η μέση.
Συγκεκριμένα οι χρόνοι φόρτισης που δίνει η κατασκευάστρια εταιρεία είναι από 3,8 έως 9,8 ώρες (σε υποδοχή σούκο 230V). Ο σκοπός είναι να το φορτίζεις εύκολα στο σπίτι. Και, απ’ ό,τι βλέπω (εδώ) το ειδικό Wallbox κοστίζει €549 που είναι μια χαρά τιμή.
Για τους πιο σπορτίφ τύπους υπάρχει και η έκδοση e.GO Life Sport με πραγματικά όμορφες και πιασάρικες αισθητικές λεπτομέρειες. Μην ξαφνιαστείς αν ο 18χρονος κλώνος σου, σου ζητήσει αυτό σε κάνα δυο χρόνια.
Η επένδυση θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ και μέσα στο επόμενο τρίμηνο, με διαδικασίες τέρμα γκάζι, η ολλανδικών, συμφερόντων εταιρεία θα έχει καταλήξει στην επίμαχη περιοχή. Η ίδια έχει θέσει ως προϋποθέσεις το σημείο στο οποίο θα κατασκευαστεί το εργοστάσιο να είναι κοντά σε μεγάλο οδικό άξονα και να υπάρχει σύνδεση με λιμάνι, τρένο και αεροδρόμιο.
Τέλος, το χρονοδιάγραμμα ορίζει ότι μέχρι την άνοιξη του ’23 το εργοστάσιο θα είναι έτοιμο με δυνατότητα παραγωγής 30,000 μονάδων ετησίως. Απ’ το στόμα σου και στου e.GO το αφτί.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News