Όταν καβατζάρει ένα μοντέλο τις τέσσερις δεκαετίες και βρίσκεται προ των πυλών η έβδομη γενιά του, τότε μπορεί να υπερηφανεύεται δικαιολογημένα για τα προσόντα του. Στη συγκεκριμένη περίπτωση αναφερόμαστε στη Mercedes E-class Estate (Station Wagon), η οποία έκανε ντεμπούτο το 1977, oπότε βασιζόταν στη σειρά W123. Από τότε κύλισε πολύ νερό στο αυλάκι, όμως το γερμανικό στέισον βάγκον –που ονομάζεται από την ίδια τη Mercedes T-Modell- παρέμεινε σημείο αναφοράς στην κατηγορία του, καθότι διέθετε διαχρονικά τον μεγαλύτερο χώρο φόρτωσης.
Το μοντέλο έβδομης γενιάς, που οδηγήσαμε στην περιοχή του Αμβούργου, επιβεβαιώνει αυτόν τον κανόνα, αν και τα 1.820 λίτρα συνιστούν μία μικρή μείωση του πορτ-μπαγκάζ σε σχέση με το απερχόμενο. Ακόμη όμως και έτσι, παραμένει ασυναγώνιστο σε αυτόν τον τομέα, όπου υπερισχύει απέναντι στα Audi A6 Avant, BMW σειρά 5 Touring και Volvo V90, ενώ είναι ισάξιο των αντίστοιχων εκδόσεων του VW Passat και του Skoda Superb.
Στη χώρα μας έχουμε κολλήσει στα στέισον βάγκον τη ρετσινιά των επαγγελματικών οχημάτων, ωστόσο η Mercedes E-class Estate αδικείται από αυτή την αντιμετώπιση, καθώς αποτελεί μία ενδιαφέρουσα εναλλακτική πρόταση αντί των μοδάτων Crossover και SUV. Ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου είναι ταυτόσημος με της νέας E-class Sedan από τη μάσκα έως τη μέση του αμαξώματος και από εκεί και μετά ξεκινούν οι διαφοροποιήσεις, οι οποίες εστιάζουν κυρίως στο χυτό σχήμα του πίσω μέρους, που θυμίζει έως έναν βαθμό πεντάθυρο coupe, ενώ παραπέμπει στο μικρότερο στέισον βάγκον της σειράς C-class. Σήμα κατατεθέν αποτελούν πάντως τα πίσω φωτιστικά σώματα με τις έντονες γωνίες, αλλά και η…πρακτικότητα.
Η Mercedes E-class Estate έβδομης γενιάς διαθέτει –μεταξύ άλλων- ηλεκτρικά αναδιπλούμενα και διαιρούμενα πίσω καθίσματα, διπλό πάτωμα στον χώρο αποσκευών και μία επιφάνεια φόρτωσης με μήκος έως δύο μέτρα και 1,10 μ. πλάτος. Επίσης εφοδιάζεται με τεχνολογία αιχμής, όπως συστήματα αυτόνομης οδήγησης με χάιλαϊτ το παρκάρισμα χωρίς οδηγό και χρησιμοποιώντας ως τηλεχειριστήριο ένα Smartphone. Εννοείται ότι οι χώροι για τους επιβάτες είναι κορυφαίοι, όπως και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στον πίνακα οργάνων και στο χλιδάτο σαλόνι.
Η γκάμα των κινητήρων
Η πολυτέλεια αποτυπώνεται στις δύο οθόνες 12,3 ιντσών, στα καθίσματα με άνεση πολυθρόνας, αλλά και στο πρόγραμμα Concierge-Service, που επιτρέπει την επικοινωνία με κάποιο άτομο της συγκεκριμένης υπηρεσίας, πατώντας απλά έναν διακόπτη. Ο οδηγός μπορεί να ρωτήσει π.χ. για ένα καλό εστιατόριο στην περιοχή όπου κινείται και ακολούθως να ζητήσει από τον συνομιλητή του να του κλείσει εκεί τραπέζι. Πάντως η συγκεκριμένη υπηρεσία, όπως επίσης και το ρομποτικό παρκάρισμα, δεν προσφέρονται ακόμη στην Ελλάδα, όπου η αντιπροσωπεία δημιουργεί τις απαραίτητες υποδομές, ώστε να γίνει δυνατόν στο προσεχές μέλλον.
Η γκάμα των κινητήρων είναι κάτι περισσότερο από μεγάλη και ξεκινά από 150 ίππους στην πετρελαιοκίνητη έκδοση 200d έως την τρίλιτρη Biturbo V6 βενζίνης Ε 400 4Μatic με τετρακίνηση και 333 ίππους. Όλες συνδυάζονται με αυτόματο σαζμάν εννέα σχέσεων και πίσω αερανάρτηση. Αν πάντως ανήκετε στην κατηγορία των μονίμως ανικανοποίητων, μπορείτε να επιλέξετε τη νέα Mercedes – AMGE 43 με εξακύλινδρο βενζινοκινητήρα τριών λίτρων, δύο τούρμπο, 4Χ4 και 401 ίππους ισχύ. Ένα πραγματικό ηφαίστειο, το οποίο σε κάνει να αναρωτιέσαι για τον λόγο λανσαρίσματος της ακόμη δυνατότερης E 63 AMG με περίπου 600 άλογα στις αρχές της επόμενης χρονιάς.
Από τις διάφορες εκδόσεις που οδηγήσαμε στο Αμβούργο, θεωρούμε ότι ταιριάζει περισσότερο στην ελληνική πραγματικότητα η πετρελαιοκίνητη E 220 d Estate. Οι 194 ίπποι της αποδείχθηκαν υπερεπαρκείς για σβέλτες μετακινήσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 7,7΄΄, τελική 235 χλμ./ώρα), το μοτέρ αποκρίνεται άμεσα στο γκάζι και κουμπώνει θαυμάσια στο ακριβές και με σωστή αίσθηση τιμόνι. Επίσης η αίσθηση οδήγησης είναι ταυτόσημη με εκείνη της νέας E-class Sedan, χάρη και στις αεραναρτήσεις, οι οποίες σιδερώνουν στην κυριολεξία κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος. Όσο για την κατανάλωση, υπολογίστε με περίπου 6 λίτρα πετρέλαιο ανά 100 χλμ., που κρίνονται εξαιρετικά για ένα οικογενειακό μοντέλο μήκους 4,93 μ.
Το στιλάτο και ευρύχωρο στέισον βάγκον θα λανσαριστεί το επόμενο διάστημα στην Ελλάδα με άγνωστες προς το παρόν τιμές. Εκτιμάται πάντως, ότι θα κοστίζει ακριβά λόγω του premium χαρακτήρα του και του ειδικού φορολογικού καθεστώτος, ενώ –όπως γράψαμε και στην αρχή- τα μοντέλα της συγκεκριμένης κατηγορίας δεν είναι δημοφιλή στην πατρίδα μας. Αυτό δεν αναιρεί πάντως το γεγονός, ότι η νέα Mercedes E-class Estate αποτελεί –με τον τρόπο της- ένα εξαιρετικά ελκυστικό μοντέλο.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News