Κανένας δεν γνωρίζει, ποιος είχε την ιδέα να επιλέξει για υπηρεσιακό αυτοκίνητο του επιθεωρητή Κολόμπο ένα Peugeot 403 Cabriolet. Το γαλλικό μοντέλο είχε σταματήσει ήδη να παράγεται από το 1961, στις ΗΠΑ δεν πρέπει να κυκλοφορούσαν πάνω από μερικές δεκάδες τέτοια αυτοκίνητα και η πιο λογική λύση θα ήταν να είχε δοθεί στον πρωταγωνιστή μιας αμερικανικής τηλεοπτικής σειράς του 1968 ένα τεράστιο Ι.Χ. εγχώριας προέλευσης.
Κρίνοντας εκ των υστέρων, διαπιστώνουμε ότι ο εμπνευστής της συγκεκριμένης επιλογής δικαιώθηκε απόλυτα, καθώς το αντισυμβατικό Cabrio ταίριαξε γάντι στον επιθεωρητή με το ατημέλητο ντύσιμο, την τσαλακωμένη καπαρντίνα και το χιλιοδαγκωμένο πούρο. Το Peugeot 403 Cabrio ήταν λιλιπούτειο σε σχέση με τα τυπικά μοντέλα made in USA, όπως ακριβώς μικροκαμωμένος ήταν και ο Πίτερ Φολκ, που ενσάρκωνε τον ήρωα της επιτυχημένες σειράς.
Επίσης απαιτούσε υπομονή στον δρόμο, όπου ο κινητήρας των 1,5 λίτρων με τους μόλις 58 ίππους σε υποχρέωνε να σπεύδεις βραδέως, ενώ και ο Κολόμπο λειτουργούσε με βασικό όπλο την υπομονή και την τετράγωνη λογική. Ελάχιστοι από τους ενήλικες της πενταετίας 1956 – 1961, οπότε κατασκευαζόταν το Peugeot 403 Cabrio, αντίκρισαν ένα τέτοιο μοντέλο στον δρόμο, αφού η συνολική παραγωγή του περιορίστηκε στα 2.050 κομμάτια, όπως σπάνιο καλούπι αστυνομικού υπήρξε και ο κυνικός Κολόμπο.
Η ειρωνεία της τύχης είναι, ωστόσο, ότι αυτό το σπάνιο όχημα προέρχεται από το 403, δηλαδή το πρώτο μοντέλο μαζικής παραγωγής της Peugeot με συνολικές πωλήσεις πάνω από το ορόσημο του ενός εκατομμυρίου τεμαχίων. Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι το 403 Cabriolet φάνταζε προσιτό σε σχέση με τα περισσότερα ανοιχτά μοντέλα της εποχής του, κόστιζε όμως περίπου 70% ακριβότερα από το πεντάθυρο 403 με το κλειστό αμάξωμα.
Το αυτοκίνητο που παρέλαβε ο Πίτερ Φολκ είχε ήδη πάνω από 160.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ του, συντρόφευσε όμως τον αμερικανό ηθοποιό για περισσότερα από 25 χρόνια στις τηλεοπτικές του έρευνες, για την διαλεύκανση άπειρων εγκλημάτων. Ο Κολόμπο αντιμετώπιζε προβλήματα με το αυτόματο κιβώτιο των τριών ταχυτήτων και τον λεβιέ στο τιμόνι, που φαίνεται ότι είχε φθαρεί με το πέρασμα του χρόνου και αποτελούσε όντως ένα αδύνατο σημείο του κομψού Cabriolet.
Συνήθως βλέπαμε τον Πίτερ Φολκ να οδηγεί το αυτοκίνητο με κλειστή κουκούλα, παρά το ηλιόλουστο κλίμα της Καλιφόρνια και σε πείσμα του απλού μηχανισμού ανοίγματός της. Βασικά αρκούσε ένα στρίψιμο της ειδικής λαβής με το χέρι, για να ξεκουμπώσει η υφασμάτινη κουκούλα και να τραβηχτεί πίσω από τα καθίσματα. Οποιος ήθελε, μπορούσε να παραγγείλει το Peugeot 304 Cabriolet και με αφαιρούμενη, σκληρή οροφή ως μία δεύτερη εναλλακτική λύση.
Εφέτος συμπληρώνονται εξήντα χρόνια από την πρεμιέρα του κομψού γαλλικού μοντέλου στο Σαλόνι του Παρισιού του 1956, όμως ο άνθρωπος που το έκανε τόσο γνωστό, δεν το θυμόταν καθόλου τα τελευταία χρόνια της ζωής του. Ο Πίτερ Φολκ πέθανε τον Ιούνιο του 2011 στο Μπέβερλι Χιλς από τις συνέπειες γεροντικής άνοιας και, όπως ανέφερε τότε ο γιατρός του, είχε ξεχάσει ότι υποδύθηκε κάποτε τον ρόλο του Κολόμπο!
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News