H Airbus παρουσίασε τα σχέδια τριών επιβατηγών αεροσκαφών που θα κινούνται με υδρογόνο, σε μια προσπάθεια του γίγαντα των αερομεταφορών να περιορίσει τη μόλυνση του περιβάλλοντος που προκαλούν τα συμβατικά αεροπλάνα. Για αυτό τον σκοπό η εταιρεία έχει δημιουργήσει το πρόγραμμα ZEROe, στο πλαίσιο του οποίου θα κατασκευαστούν νέα αεροσκάφη που δεν θα μολύνουν την ατμόσφαιρα με τα καυσαέριά τους.
Οπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα Telegraph, στόχος της Airbus είναι μέχρι το 2035 να έχουν ξεκινήσει δρομολόγια ορισμένα από τα νέα φιλικά στο περιβάλλον αεροσκάφη της. Το ένα από αυτά θα έχει χωρητικότητα 200 επιβατών και αυτονομία περίπου 4.000 χλμ. Το δεύτερο μοντέλο είναι ένα ελικοφόρο σκάφος με χωρητικότητα 100 επιβατών. Το τρίτο ανήκει στην κατηγορία των υβριδικών αεροσκαφών τύπου BWB (blended wing body) που θα έχει χωρητικότητα και αυτονομία παρόμοια με το πρώτο μοντέλο.
Εχει διαπιστωθεί ότι τα καυσαέρια των αεροπλάνων συμβάλλουν σε ποσοστό 2% στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα από την ανθρώπινη δραστηριότητα και μέχρι την εμφάνιση της πανδημίας εμφανιζόταν μάλιστα αυξητική τάση σε αυτό το ποσοστό.
Για αυτόν τον λόγο οι αεροπορικές εταιρείες πειραματίζονται με φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα, αλλά και με τη χρήση ηλεκτροκίνησης για αεροσκάφη που θα πραγματοποιούν μικρών αποστάσεων διαδρομές.
Τα στελέχη της Airbus υποστηρίζουν ότι αντί για καυσαέρια, τα νέα αεροσκάφη θα εκλύουν μόνο νερό. «Αυτά τα μοντέλα θα μας βοηθήσουν να εξερευνήσουμε, αλλά και να κατανοήσουμε το πώς πρέπει να σχεδιάζονται εμπορικά αεροσκάφη μηδενικής εκπομπής ρύπων, τα οποία θα θέλαμε να μεταφέρουν επιβάτες μέχρι το 2035. Η μετάβαση από τα συμβατικά καύσιμα στο υδρογόνο θα απαιτήσει αποφασιστική δράση από ολόκληρο το οικοσύστημα της αεροπορικής βιομηχανίας. Πιστεύω σθεναρά ότι η χρήση του υδρογόνου, τόσο ως μέρος συνθετικών καυσίμων όσο και ως κύρια πηγή ενέργειας για τα εμπορικά αεροσκάφη, έχει τη δυνατότητα να περιορίσει σημαντικά τη συμβολή των αεροπλάνων στην κλιματική αλλαγή» δηλώνει ο Γκιγιόμ Φορί, διευθύνων σύμβουλος της Airbus.
Θα πρέπει να σημειωθεί πάντως ότι η μετάβαση στο υδρογόνο για την αεροπορική βιομηχανία είναι ένα σύνθετο και ιδιαίτερα δύσκολο εγχείρημα, αφού το κόστος των νέων, φιλικότερων στο περιβάλλον τεχνολογιών είναι υψηλό, θα πρέπει να γίνουν εργασίες και τροποποιήσεις σε όλα τα αεροδρόμια και, τέλος, θα πρέπει να βρεθούν λύσεις για τα χιλιάδες συμβατικά αεροσκάφη που θα τεθούν σε αχρηστία.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News