Για ποια πολυτελή αυτοκίνητα είναι διάσημοι οι Βρετανοί; Μα, για τις Rolls Royce και τις Bentley. Υποθετικά, θα περίμενε κάποιος ότι κάποιο μοντέλο από αυτές τις μάρκες θα μπορούσε να είναι το ακριβότερο βρετανικό αυτοκίνητο όλων των εποχών. Το μυαλό θα πήγαινε αυτομάτως σε πολύτιμους λίθους, σε δερμάτινες επενδύσεις από σπάνια ζώα, ενώ θα υπήρχε η βεβαιότητα ότι θα διαθέτει και… διαστημική τεχνολογία, γι’ αυτό και μπορεί να είναι το ακριβότερο αυτοκίνητο όλων των εποχών. Μέχρι σήμερα, τουλάχιστον.
Οπως μετέδωσε η Telegraph, με ένα υφέρπον καμάρι, τον επίζηλο τίτλο του πιο ακριβού αυτοκινήτου όλων των εποχών κέρδισε μεν ένα βρετανικό όχημα, αλλά, όχι, δεν είναι πολυτελές. Για την ακρίβεια, είναι ό,τι πιο «γυμνό» θα μπορούσε να σκεφτεί κάποιος, αφού κατασκευάστηκε με γνώμονα τη συμμετοχή του στους αγώνες – άρα, το ζητούμενο συμπυκνωνόταν στο «λίγα κιλά βάρους».
Την ίδια στιγμή, για τους μη μυημένους, δεν είναι διόλου εντυπωσιακό οπτικά, ενώ είναι και σε προχωρημένη ηλικία, τα έχει τα χρονάκια του. Η αλήθεια του, όμως, κουβαλά πολύ συναίσθημα και η περιγραφή του θα μπορούμε να είναι αυτή: «ένα εξαιρετικά σπάνιο αγωνιστικό μοντέλο». Γι’ αυτό και η Aston Martin DBR1 είναι το ακριβότερο μοντέλο στον κόσμο.
Ολα συνέβησαν κατά τη διάρκεια ενός φεστιβάλ αυτοκινήτου, στο Pebble Beach της Καλιφόρνια. Εκεί, στο περιθώριο των εκδηλώσεων, ο οίκος RM Sotheby’s πραγματοποίησε δημοπρασία, στην οποία το μικρό αγωνιστικό της Aston Martin ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Οι εκτιμήσεις τού διάσημου οίκου δημοπρασιών εκτιμούσαν μια τιμή κοντά στα 20.000.000 δολάρια. Τελικά, όχι μόνο επετεύχθη, αλλά και ξεπεράστηκε κατά 10%, περίπου.
Για ποιον λόγο κοστίζει τόσα χρήματα; H συγκεκριμένη DBR1, λοιπόν, κατασκευάστηκε το 1956, είναι μία από τις πέντε που βγήκαν από το εργοστάσιο και είναι σε εκπληκτική κατάσταση, ενώ δεν υπέστη καμία μετατροπή.
Πέραν της μοναδικότητας και της αυθεντικότητάς του, κουβαλά στο σασί του και μεγάλες αγωνιστικές επιτυχίες. Η DBR1 έφερε πίσω στη Βρετανία μια νίκη γενικής στο Νίρμπουργκρινγκ το 1959 και έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στην εμπλοκή της Aston Martin στο World Sportscar Championship, επίσης το 1959. Θρύλοι όπως ο Κάρολ Σέλμπι, ο Ρεγκ Πάρνελ και ο Στέρλινγκ Μος πήραν στα χέρια τους το τιμόνι αυτής της εμβληματικής Aston, εδραιώνοντας τη θέση της στην αγωνιστική ιστορία. Ο Μος, συγκεκριμένα, το οδήγησε στα 1.000 χλμ. του Νίρμπουργκρινγκ, αγώνα τον οποίο κέρδισε και παραλήρησε το σύμπαν.
Ολη αυτή η σπανιότητα, όλη η ιστορία που είναι χτυπημένη στο πλαίσιο του αυτοκινήτου και δεν θα σβήσει ποτέ, ανέβασαν την αξία του στα $22,5 εκατομμύρια, ενώ ο τίτλος τού πιο ακριβού βρετανικού αυτοκινήτου αποτελεί αξία ανεκτίμητη μεταξύ των συλλεκτών. Αυτός ο τίτλος μέχρι πρότινος ανήκε σε μια Jaguar D-type, του 1955. Η Jag είχε ανεβάσει τον πήχη στα $21,8, το 2016.
Τώρα, η μάχη για την Aston ήταν σκληρή, με δύο ενδιαφερόμενους να ανεβάζουν το κοντέρ για σχεδόν επτά λεπτά, προτού ένας ιδιώτης συλλέκτης παρέμβει τηλεφωνικά και κάνει δική του την DBR1. Εφερε το τηλέφωνο στο αφτί του, έδωσε την προσφορά του, το σφυρί χτύπησε, το πάρτι τελείωσε.
Παρά την ηλικία του, που σημειώναμε πιο πάνω, με μια πολεμική θέση οδήγησης και με 301 ίππους από τον εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα του, αντιλαμβάνεστε ότι πρόκειται για μια μικρή βρετανική ρουκέτα, έτοιμη να οργώσει κάθε οδόστρωμα και να διδάξει στον ιδιοκτήτη της το πώς είναι ο ορισμός της ανόθευτης οδηγικής απόλαυσης.
Βέβαια, το πιο πιθανό είναι ότι όποιος έχει να καταβάλλει 22.000.000 δολάρια για να το κάνει δικό του, δεν υπάρχει περίπτωση να στρίβει και να επιταχύνει δίχως αύριο – σε κάποια πίστα ή σε δημόσιο δρόμο. Η επίσημη δικαιολογία του θα είναι ότι πρόκειται για κόσμημα, το οποίο δεν αξίζει να το απομυζείς, να το «λιώνεις».
Για να το ακούμε οι petrolheads και να καταλήγουμε ότι, απλώς, δεν μπορεί να το οδηγήσει όπως του αξίζει, ως ελάχιστο φόρο ζήλιας που μπορούμε να καταβάλλουμε με φόντο το ακριβότερο βρετανικό αυτοκίνητο στον κόσμο.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News