Η Volvo έκλεισε ενενήντα χρόνια ζωής. Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία, ένας από τους πυλώνες του οικονομικού θαύματος της σκανδιναβικής χώρας, υπερήφανη για τις σελίδες που έγραψε στην ιστορία της αυτοκίνησης από τον Απρίλιο του 1927 έως και σήμερα, επέλεξε να γιορτάσει τα γενέθλιά της στους χώρους της Techno Classica, της έκθεσης που διεξήχθη τον Απρίλιο στο Έσσεν της Γερμανίας και ήταν αφιερωμένη στα κλασικά οχήματα του παρελθόντος.
Καθώς, όμως, η Volvo ενδιαφέρεται περισσότερο για το παρόν και το μέλλον παρά για το παρελθόν, πέρα από έξι ιστορικά μοντέλα της μακριάς πορείας της που επέλεξε να εκθέσει στην Techno Classica, εμπλούτισε την παρουσία της με το νέο XC60, ένα από τα ασφαλέστερα οχήματα στον κόσμο, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, που αποκαλύφτηκε τον περασμένο Μάρτιο στην Έκθεση Αυτοκινήτων της Γενεύης.
«Εχουμε μεγάλη εμπειρία στην παραγωγή κομψών και δυναμικών SUV που είναι πλήρως εξοπλισμένα με τις πιο προηγμένες τεχνολογίες. Το νέο XC60 δεν αποτελεί εξαίρεση σ’ αυτόν τον κανόνα. Είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για δραστήριους ανθρώπους και η κυκλοφορία του μας εισάγει στην επόμενη φάση του πλάνου μετασχηματισμού της εταιρείας μας», προσδιόρισε ο Χάκαν Σάμουελσον, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Volvo Car Group.
Αλλά ας επιστρέψουμε στο παρελθόν και στα ιστορικά οχήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας που ιδρύθηκε στις 10 Αυγούστου του 1926 από την επίσης σουηδική SKF, τη γνωστή εταιρεία κατασκευής ρουλεμάν, και οκτώ μήνες αργότερα, στις 14 Απριλίου του 1927, άρχισε την κατασκευαστική και εμπορική της δραστηριότητα, με το πρώτο αυτοκίνητο να βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της στο Γκέτεμποργκ.
Σε περίοπτη θέση στην έκθεση του Eσσεν ήταν το PV654 του 1934 (φωτογραφία επάνω). Η σειρά Volvo PV600 κυκλοφόρησε το 1929, μόλις τρία χρόνια μετά την ίδρυση της μικρής σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ήταν ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο κατά τα αμερικανικά πρότυπα και διέθετε έναν ισχυρό εξακύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 3 λίτρων ενώ η επταθέσια έκδοση τους χρησιμοποιήθηκε ως ταξί.
Φυσικά δεν θα μπορούσε ν’ απουσιάζει το PV444 του 1947, γνωστό και ως το «μικρό Volvo». Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Στοκχόλμη το 1944 αλλά η παραγωγή του ξεκίνησε τρία χρόνια αργότερα, το 1947, εξαιτίας της έλλειψης πρώτων υλών κατά τα πρώτα χρόνια μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Θεωρούταν ένα μοντέλο προσιτό για τους οδηγούς μεσαίων εισοδημάτων με αποτέλεσμα μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα η ζήτηση να ξεπεράσει κατά πολύ την προσφορά.
Το Volvo P1800 είναι σίγουρα ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μοντέλα της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Κατασκευαζόταν από το 1961 έως το 1973 και ήταν το αυτοκίνητο του Σάιμον Τέμπλαρ, του θρυλικού ήρωα που έκανε διάσημο τον Ρότζερ Μουρ στην προ – Μποντ εποχή. Κατά τη δεκαετία του 1960 το P1800 ήταν γνωστό σε όλον τον κόσμο ως το αυτοκίνητο του «Αγίου».
Με το 145 προσεγγίζουμε τη δεκαετία του 1970. Αποκαλύφτηκε το Νοέμβριο του 1967 και ήταν τρίτη εκδοχή της μετέπειτα σειράς 140. Ήταν ένα 5θυρο station wagon, ένα ασφαλές και βολικό αυτοκίνητο, ιδιαίτερα λειτουργικό και ευρύχωρο κατά γενική ομολογία.
Τον Μάρτιο του 1977 στο Σαλόνι της Γενεύης η Volvo γιόρτασε τα 50α γενέθλιά της με το Volvo 262 C, αποτέλεσμα συνεργασίας των Σουηδών με τον θρυλικό ιταλικό οίκο σχεδιασμού αυτοκινήτων Bertone, ένα τετραθέσιο coupe με κινητήρα B27F PRV (Peugeot-Renault-Volvo) 140 ίππων.
Τελευταίο στη σειρά βρίσκεται το 850 R, η κορυφαία έκδοση του επιτυχημένου 850, που πρωτοεμφανίστηκε το 1996 ως διάδοχο μοντέλο του 850 T5-R. Ο πεντακύλινδρος κινητήρας των 2.3 λίτρων είχε ισχύ 250 ίππων, προσφέροντας στους οδηγούς του 850 R τη δυνατότητα να φτάσουν τα 100 χιλιόμετρα μέσα σε μόλις 7,5 δευτερόλεπτα.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News