306
Μια από τις επίμαχες βρετανικές διαφημίσεις που «αντικειμενοποιούν την γυναίκα» | Facebook

Βρετανία: Τέλος στις διαφημίσεις με στερεότυπα για τα δύο φύλα

Protagon Team Protagon Team 14 Δεκεμβρίου 2018, 20:07
Μια από τις επίμαχες βρετανικές διαφημίσεις που «αντικειμενοποιούν την γυναίκα»
|Facebook

Βρετανία: Τέλος στις διαφημίσεις με στερεότυπα για τα δύο φύλα

Protagon Team Protagon Team 14 Δεκεμβρίου 2018, 20:07

Τέλος από τον Ιούνιο του 2019 οι στερεοτυπικές διαφημίσεις στη Μ. Βρετανία.

Ο οργανισμός ASA (Advertising Standards Authority) που επιβλέπει τις διαφημίσεις στη Βρετανία αποφάσισε να απαγορεύσει τις διαφημίσεις που διαιωνίζουν στερεότυπα, όπως γυναίκες με μαγιό ως αντικείμενα σεξουαλικών φαντασιώσεων ή άντρες να αποτυγχάνουν σε οικιακές δουλειές.

Η απόφαση αυτή θα τεθεί σε εφαρμογή τον Ιούνιο του 2019 με τον οργανισμό να τονίζει πως τα στερεότυπα στις διαφημιστικές καμπάνιες «συμβάλλουν στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται τον ρόλο τους μέσα στην κοινωνία».

Τα νέα στάνταρ δεν έχουν σκοπό να απαγορευτούν όλες οι μορφές στερεοτύπων γύρω από τα δύο φύλα αλλά αφορούν «σε διαφημίσεις με προβληματικά στερεότυπα που θα μπορούσε δυνητικά να προκαλέσουν κακό», αναφέρει ο ASA.

Σύμφωνα με τον οργανισμό, τα «προβληματικά στερεότυπα» περιλαμβάνουν διαφημίσεις που απεικονίζουν μέλη της οικογένειας να τα κάνουν άνω κάτω ενώ μια γυναίκα έχει την αποκλειστική ευθύνη στο να καθαρίσει, διαφημίσεις που υπονοούν πως «μια συγκεκριμένη δραστηριότητα είναι ακατάλληλη για αγόρια επειδή είναι στερεοτυπικά συνδεδεμένη με κορίτσια, κι αντίστροφα διαφημίσεις με άντρες να «προσπαθούν και να αποτυγχάνουν» στο να βγάλουν εις πέρας «απλές εργασίες για γονείς ή του νοικοκυριού».

Ως στερεοτυπικές αναγνωρίστηκαν επίσης και διαφημίσεις που περιέχουν σεξουαλικοποίηση και με αντικειμενοποίηση.

«Παρόλο που η διαφήμιση είναι ένας από τους πολλούς παράγοντες που συμβάλλουν σε ανισότητα ανάμεσα στα φύλα, οι αυστηρότεροι κανόνες γύρω από τον τομέα μπορεί να παίξουν σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της κατάστασης τόσο για κάθε άτομο ξεχωριστά όσο και για την οικονομία και την κοινωνία στο σύνολο», Γκάι Πάρκερ, γενικός διευθυντής της ASA.

Σύμφωνα με τον ίδιο, «τα επιβλαβή στερεότυπα μπορούν να περιορίσουν τις επιλογές, τις προσδοκίες και τις ευκαιρίες των παιδιών, των νέων και των ενηλίκων».

«Αυτές οι παραδοσιακές απεικονίσεις στην πραγματικότητα, θα μπορούσαν να αποτρέψουν τους ανθρώπους από την εκπλήρωση των δυνατοτήτων τους ή από την προσέλκυση ορισμένων θέσεων εργασίας και βιομηχανιών, φέρνοντας το κόστος για τα άτομα και την οικονομία», καταλήγει.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

3

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...