380
Ο Λαρς φον Τρίερ επέστρεψε στις Κάννες | REUTERS/Stephane Mahe

Το κακό παιδί Λαρς φον Τρίερ επέστρεψε στις Κάννες – με βία και αίμα

Protagon Team Protagon Team 15 Μαΐου 2018, 12:28
Ο Λαρς φον Τρίερ επέστρεψε στις Κάννες
|REUTERS/Stephane Mahe

Το κακό παιδί Λαρς φον Τρίερ επέστρεψε στις Κάννες – με βία και αίμα

Protagon Team Protagon Team 15 Μαΐου 2018, 12:28

Φανταστείτε για λίγο, σε εποχές ακόμη μεγαλύτερης ευαισθησίας σε αυτά τα θέματα, να έκανε σήμερα ο Λαρς φον Τρίερ τις περιβόητες δηλώσεις του για τον «συμπαθητικό» Χίτλερ.

Οχι πως δεν ήταν μεγάλη η αντίδραση το 2011, όταν ο δανός σκηνοθέτης, με ιδιαίτερο ταλέντο στο να σοκάρει, θετικά και αρνητικά, εκδιώχθηκε κακήν κακώς από το Φεστιβάλ των Καννών όπου παρουσίαζε την ταινία του «Melancholia». «Δεν είναι αυτό που θα λέγαμε καλό παιδί, αλλά τον καταλαβαίνω και λιγάκι συμπάσχω», είχε πει .

Ηταν άραγε αστείο, μια σκόπιμη πρόκληση, ή ειλικρίνεια; Ο,τι και αν συνέβη στ’ αλήθεια, ο Φον Τρίερ κηρύχθηκε περίπου ανεπιθύμητος από τους οργανωτές.

Χθες Δευτέρα επέστρεψε, εκτός συναγωνισμού, με μια νέα ταινία, ένα βίαιο θρίλερ για έναν σίριαλ κίλερ.

Η ταινία «The House That Jack Built» («Το σπίτι που έχτισε ο Τζακ», από ένα αγγλικό παιδικό τραγουδάκι)  παρακολουθεί έναν σίριαλ κίλερ που τον υποδύεται ο Ματ Ντίλον. Πρωταγωνιστούν ακόμη η Ούμα Θέρμαν και ο Μπρούνο Γκαντζ.

Μετά από ταινίες που επικεντρώνονταν σε δυνατές γυναίκες, όπως το «Δαμάζοντας τα κύματα», το «Dogville», το «Χορεύοντας στο Σκοτάδι» και το «Nymphomaniac», ο Φον Τρίερ λέει ότι ήλθε η ώρα να φτιάξει και μια ταινία για έναν σατανικό άνδρα.

Ο Τζακ είναι αρχιτέκτονας έχει στο «ενεργητικό» του γύρω στους 60 φόνους. Αγαπημένο θέμα του το Τρίτο Ράιχ και φιλοδοξία του να χτίσει ένα σπίτι με τα τέλεια υλικά.

Ενδιαμέσως κάνει και φόνους, κυρίως γυναικών, και μάλιστα εξαιρετικά σαδιστικούς.

2018-05-14T113148Z_1068791060_UP1EE5E0W10G2_RTRMADP_3_FILMFESTIVAL-CANNES-THE-HOUSE-THAT-JACK-BUILT-PREMIERE
Η πρεμιέρα πρεμιέρα και η πρόκληση πρόκληση για τον Φον Τρίερ (REUTERS/Regis Duvignau )

Αντίθετα από το ρεύμα της εποχής του #MeToo που θέλει δυνατές και αποφασιστικές γυναίκες, ένα ρεύμα που  παρέσυρε και τον ίδιο μετά τις καταγγελίες της Μπιορκ, ο σκηνοθέτης βάζει την Ούμα Θέρμαν στον ρόλο του εντελώς αφελούς θύματος του δολοφόνου.

Η ταινία, όπως γράφει ο κριτικός του Guardian, είναι δυόμιση ώρες και μάλλον κουραστική, με βαρετούς διαλόγους. Πάντως το φινάλε αποζημιώνει απόλυτα και το μαύρο χιούμορ του σκηνοθέτη είναι διάχυτο.

Αρνητικές είναι και οι κριτικές άλλων μέσων ενημέρωσης. Ακόμη εντονότερα αντέδρασαν πολλοί θεατές που έφυγαν λόγω της υπερβολικής βίας σε κάποιες σκηνές· όσοι έμειναν χειροκρότησαν θερμά.

Αλλά ο Φον Τρίερ εξακολουθεί να είναι αυτός που γνωρίζουμε και δεν έχει εγκαταλείψεις τις παραξενιές του. Έφτασε στις Κάννες οδικά από τη Δανία μέσα στο φορτηγάκι του. Δεν του αρέσουν καθόλου τα αεροπλάνα.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...