Στη γραμμή της ευθείας αμφισβήτησης της αξιοπιστίας των μαρτύρων στη δικογραφία της Novartis επιμένει και στο υπόμνημα που κατέθεσε στη Βουλή, ο ευρωπαίος Επίτροπος Δημήτρης Αβραμόπουλος, ενώ παράλληλα επισημαίνει ότι την περίοδο που ήταν υπουργός Υγείας, ο έλεγχος της φαρμακευτικής δαπάνης ήταν στην αρμοδιότητα άλλων υπουργείων και όχι του δικού του.
Ήδη από την περασμένη Παρασκευή ο κ. Αβραμόπουλος, με επιστολή του προς τον Πρόεδρο της Βουλής Νίκο Βούτση, είχε αναφέρει ότι παρά την επιθυμία του, δεν θα μπορέσει να παρευρεθεί στη συζήτηση για τη Novartis στην Ολομέλεια της Βουλής, λόγω δεσμεύσεων του στη Συνεδρίαση του Κολεγίου των Επιτρόπων στις Βρυξέλλες όπου σήμερα θα εισηγηθεί θέματα μετανάστευσης, καθώς και της αναχώρησης του στη συνέχεια για τη Νέα Υόρκη, ενόψει της προγραμματισμένης συνάντησης του το πρωί της Πέμπτης με το Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ.
Προανήγγειλε ωστόσο ότι θα υπέβαλε υπόμνημα, όπως προβλέπεται από την κοινοβουλευτική διαδικασία.
Μεταξύ άλλων στο υπόμνημα που κατέθεσε, αναφέρει χαρακτηριστικά ότι θα «πρέπει επίσης να συζητήσουμε, εάν η όποια ενδεχόμενη παράνομη δραστηριότητα της εταιρείας Νovartis στην Ελλάδα, άρχισε απότομα το 2006, όταν ανέλαβα υπουργός Υγείας, και διεκόπη ομοίως απότομα την 26η Ιανουαρίου 2015 και έκτοτε, ‘εξαφανίσθηκε’ για πάντα, όπως προσπαθούν να μας πείσουν οι προστατευόμενοι μάρτυρες με τις καταθέσεις τους».
Υπογραμμίζει εκ νέου ότι κατέθεσε «εις τον εποπτεύοντα την Εισαγγελία Διαφθοράς Αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου εμπεριστατωμένο αίτημα, ζητώντας να εφαρμόσει το νόμο, ως αποκλειστικά αρμόδιος και να ανακαλέσει άμεσα τον χαρακτηρισμό των μαρτύρων ως προστατευόμενων, προκειμένου αυτοί και οι συνεργοί τους αποκαλυπτόμενοι «να προσαχθούν ενώπιον της Δικαιοσύνης και να απολογηθούν για τα εναντίον μου εγκλήματά τους».
Μόνο έτσι πρέπει, τονίζει, προκειμένου να εξηγήσουν οι «μάρτυρες» αυτοί με ποιον τρόπο αποφάσισαν, όλως αιφνιδίως τον Νοέμβριο του 2017 και τον Ιανουάριο του 2018 να προσέλθουν κατ’ επανάληψη, «αυθορμήτως», όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει, ενώπιον της κυρίας εισαγγελέως Διαφθοράς, για να καταθέσουν επί γεγονότων και πολιτικών του έτους 2006 μέχρι και του έτους 2009.
Και μάλιστα -προσθέτει- θα πρέπει να εξηγήσουν, γιατί δεν το έπραξαν προηγουμένως, αφού υποτίθεται γνώριζαν τα όσα κατέθεσαν, κάποια εκ των οποίων θεμάτων είχαν ήδη εξετασθεί ενδελεχώς πριν από τέσσερα χρόνια από την ίδια Εισαγγελία Διαφθοράς, από δύο εξεταστικές επιτροπές της Βουλής, η δεύτερη από τις οποίες βρίσκεται για καιρό σε λειτουργία και από κάθε άλλης μορφής αρχή και υπηρεσία.
«Και όχι μόνον αυτό. Δεν αναφέρονται στο ότι η δικογραφία για τη γρίπη Η1Ν1 είχε ήδη διερευνηθεί από την ίδια Εισαγγελία και είχε τεθεί στο αρχείο, διότι δεν προέκυψε κανένα επιβαρυντικό στοιχείο», σημειώνει ο κ. Αβραμόπουλος, ζητώντας να διευκρινισθεί, εάν υπάρχουν πρόσωπα εκτός της κυρίας Εισαγγελέως Διαφθοράς και των επικούρων Εισαγγελέων, οι οποίοι γνωρίζουν την ταυτότητα των προστατευόμενων μαρτύρων, πώς το γνωρίζουν και εάν με αυτόν τον τρόπο «η προστασία των ψευδομαρτύρων είναι αποκλειστικά προστασία για τους ίδιους τους ψευδομάρτυρες από τις εγκληματικές τους πράξεις».
Διευκρινίζει εξάλλου ότι ο έλεγχος της φαρμακευτικής δαπάνης, ως μέρος της συνολικής δαπάνης υγείας ευρίσκετο την εποχή που ήταν υπουργός Υγείας, στην αρμοδιότητα των υπουργείων Ανάπτυξης, Οικονομικών και Εργασίας.
Εξηγεί δηλαδή ότι το υπουργείο Ανάπτυξης είχε την αρμοδιότητα της τιμολόγησης και των διαδικασιών προμηθειών των φαρμάκων, το δε υπουργείο Οικονομικών είχε την αρμοδιότητα του ελέγχου των προϋπολογισμών των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, των νοσοκομειακών δηλαδή ιδρυμάτων της χώρας και το υπουργείο Εργασίας τον έλεγχο των ασφαλιστικών ταμείων ως προς το σκέλος των δαπανών νοσοκομειακής και υγειονομικής περίθαλψης των ασφαλισμένων.
«Στο πλαίσιο αυτών των προσπαθειών μου, εντάσσονται δύο ιστορικές τομές, που έλαβαν χώρα τότε στον τομέα της υγείας στη χώρα μας, για την αντιμετώπιση και διαχείριση των οποίων αισθάνομαι υπερήφανος. Το κράτος απέδειξε ότι προνοεί, προλαμβάνει, προστατεύει λειτουργεί. Η αντιμετώπιση της πανδημίας του ιού Α/Η1Ν1, με τρόπο πιο αποτελεσματικό αλλά και με καλύτερους οικονομικούς όρους από τις περισσότερες μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες, κυρίως, όμως, η εγκατάσταση του μοριακού ελέγχου του αίματος, χωρίς τον οποίο μέχρι τότε, θρηνούσαμε θύματα μεταγγιζόμενων που δυστυχώς, είναι ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας μας. Μέτρα προστασίας, για να εξασφαλισθεί η ασφάλεια και η ποιότητα του αίματος για τις μεταγγίσεις των πολιτών. Κάτι που δικαίως απαιτούσαν οι πολίτες».
Διαβεβαιώνει τέλος ότι έλαβε κάθε μέτρο για τη διασφάλιση του δημοσίου χρήματος και με πρωτοβουλία του συνεστήθη Διακομματική Επιτροπή της Βουλής, με τη συμμετοχή εκπροσώπων όλων των κομμάτων, του Ελεγκτικού Συνεδρίου, του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, των Εκπροσώπων των Υπουργείων Οικονομικών, Ανάπτυξης και Υγείας, τους ανώτατους παράγοντες όλων αυτών των συναρμοδίων υπουργείων, της Επιστημονικής Επιτροπής αλλά και Επιτροπής Αξιολόγησης με εξειδικευμένες προσωπικότητες κύρους.
«Αναθέσαμε στη συλλογική αυτή εκπροσώπηση, την κεντρική αρμοδιότητα για το οικονομικό μέρος του διαγωνισμού και σε Επιτροπές αναμφισβήτητου κύρους το επιστημονικό έργο των προδιαγραφών και επίσης σ’ αυτή τη Διακομματική Επιτροπή ανατέθηκε η λήψη των τελικών αποφάσεων και αναθέσεων. Σήμερα η Ελλάδα, χάρη σε αυτές τις ενέργειες, συγκαταλέγεται στις σύγχρονες ευρωπαϊκές χώρες στο πολύ αυτό ευαίσθητο θέμα του αίματος και των μεταγγίσεων, με πλήρη εξάλειψη των κρουσμάτων μόλυνσης, ενώ μέχρι τότε δυστυχώς η χώρα ανήκε στον Τρίτο Κόσμο!» υπογραμμίζει στο υπόμνημά του ο Επίτροπος Μετανάστευσης.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News