380
Ποιος θα βγει νικητής από τον «πόλεμο της βύνης»; | Reuters

«Σκοτώνονται» οι κολοσσοί της ζυθοποιίας – και φταίει ένα σιρόπι

Protagon Team Protagon Team 27 Φεβρουαρίου 2019, 17:56
Ποιος θα βγει νικητής από τον «πόλεμο της βύνης»;
|Reuters

«Σκοτώνονται» οι κολοσσοί της ζυθοποιίας – και φταίει ένα σιρόπι

Protagon Team Protagon Team 27 Φεβρουαρίου 2019, 17:56

Τριγμούς στη τετραμερή διεθνή συμμαχία της μπύρας προκαλεί η πρωτοβουλία ενός εξ αυτών να εξαπολύσει επίθεση στους υπόλοιπους, διαμέσου μιας σειράς διαφημίσεων που μάλιστα προβλήθηκαν κατά την διάρκεια των διαλειμμάτων στο αμερικανικό Super Bowl της 3ης Φεβρουαρίου.

Τέσσερις από τους μεγαλύτερους ζυθοποιούς του κόσμου, οι Anheuser-Busch InBev, Molson Coors Brewing, Heineken και Constellation Brands, αποφάσισαν το περασμένο καλοκαίρι να «θάψουν το τσεκούρι» τού μεταξύ τους εμπορικού πολέμου και, υπό την πίεση των ολοένα και χαμηλότερων πωλήσεων μπύρας στις ΗΠΑ, να συνεργαστούν από κοινού προκειμένου να τονώσουν το ενδιαφέρον του κοινού για το προϊόν – και μαζί τα έσοδα τους.

Η κατάσταση έβαινε ειρηνικά, μέχρι που πριν από μερικές ημέρες η Anheuser-Busch InBev με τρεις τηλεοπτικές διαφημίσεις της μπύρας Bud Light, κατά την διάρκεια του Super Bowl, έκανε επίθεση στις Coors Light και Miller Lite που παράγει η Molson Coors Brewing.

Στις διαφημίσεις, η Bud με περηφάνια υποστήριζε πως «δεν χρησιμοποιεί σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης», σε αντίθεση με τις ανταγωνίστριες της στην ίδια κατηγορία.

Το σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης, που χρησιμοποιείται ως γλυκαντικό, έχει προσελκύσει τα τελευταία χρόνια την αρνητική προσοχή πολλών διατροφολόγων καθώς θεωρείται πως έχει συμβάλει τα μάλα στην επιδημία παχυσαρκίας των ενηλίκων στις ΗΠΑ.

Η Molson Coors Brewing έσπευσε αμέσως να απαντήσει μέσω Twitter ότι χρησιμοποιεί σιρόπι καλαμποκιού και όχι σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης – και αυτό αποκλειστικά στη διαδικασία ζύμωσης για μπύρα, χωρίς το συστατικό να μπαίνει στην τελική μπύρα.

«Ο,τι κάνει και η Anheuser-Busch InBev δηλαδή για κάποιες από τις μάρκες της…», κατέληγε.

Μάλιστα, ο Πιτ Μαρίνο, επικεφαλής επικοινωνίας της Molson Coors Brewing, εμφανίστηκε τόσο… ξενερωμένος, ώστε το πήγε παραπέρα δηλώνοντας: «όλες μου οι προσπάθειες είναι χάσιμο χρόνου και χρημάτων, την ίδια στιγμή που ένας ανταγωνιστής μας δαπανά εκατομμύρια δολάρια για να δαιμονοποιήσει κάποια συγκεκριμένα συστατικά της μπύρας».

«Η λανθασμένη απόπειρα της Anheuser-Busch InBev να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα απειλεί να τινάξει στον αέρα κάθε πρότερη συνεννόηση μας», ανέφερε ο Μαρίνο.

«Ο πήχης του ανταγωνισμού ανέβηκε πολύ και με μεγάλη εχθρότητα», δήλωσε με την σειρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Heineken, Ζαν Φρανσουά φαν Μπόξμεερ, καταλήγοντας με νόημα: «με τέτοιες κινήσεις οι επιχειρήσεις μας δεν θα βγουν ποτέ από το τέλμα».

Το μερίδιο της μπύρας στην αμερικανική αγορά οινοπνεύματος έπεσε μέσα σε 20 χρόνια από το 56% το 1999 στο 45,5% πέρυσι, με το κρασί να έχει πάρει για τα καλά «τα πάνω του».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...