1273
Η θέα από τα δωμάτια του ξενοδοχείου Radisson Blu στη Λάρνακα | Radisson

Radisson Hotel Group: Είναι καιρός να αναπτυχθούμε στην Ελλάδα

Χριστίνα Πουτέτση Χριστίνα Πουτέτση 3 Απριλίου 2019, 17:25
Η θέα από τα δωμάτια του ξενοδοχείου Radisson Blu στη Λάρνακα
|Radisson

Radisson Hotel Group: Είναι καιρός να αναπτυχθούμε στην Ελλάδα

Χριστίνα Πουτέτση Χριστίνα Πουτέτση 3 Απριλίου 2019, 17:25

Είναι η στιγμή για τον ξενοδοχειακό όμιλο Radisson «να αυξήσει το αποτύπωμά του» στην Ελλάδα. Επιφορτισμένος με τον στόχο να αναπτύξει το περιφερειακό χαρτοφυλάκιο του Radisson Hotel Group σε περισσότερα από 100 ξενοδοχεία και 20.000 δωμάτια μέχρι το 2020 σε όλα τα κύρια brands, ο Ελι Μίλκι, αντιπρόεδρος Ανάπτυξης του ομίλου για Μέση Ανατολή, Βόρεια Αφρική και Τουρκία, μιλά στο Protagon, στο περιθώριο του International Hotel Investment Forum (IHIF) που έγινε πρόσφατα στο Βερολίνο .

Ο ίδιος είναι αρμόδιος για τις ευκαιρίες επέκτασης και την ανάπτυξη του στρατηγικού αναπτυξιακού και ξενοδοχειακού χαρτοφυλακίου του Radisson Hotel Group στη Μέση Ανατολή και σε περιοχές της Nότιας Ευρώπης, στις οποίες περιλαμβάνονται η Ελλάδα και η Κύπρος. Στην Ελλάδα λειτουργούν μόλις δύο ξενοδοχεία, σε Αθήνα και Κρήτη. Η πρόθεση είναι να αυξηθεί ο αριθμός τους άμεσα με συμφωνίες branding στα ξενοδοχειακά προϊόντα του ομίλου. Και το timing είναι σωστό, όπως υπογραμμίζει ο κ. Μίλκι. Σημειώνοντας τον κατακερματισμό της ελληνικής αγοράς με πολλές ανεξάρτητες μονάδες. Αλλά και διακρίνοντας ότι οι έλληνες ξενοδόχοι αντιλαμβάνονται τα τελευταία χρόνια την αξία μιας διεθνούς φίρμας. Αν και επισημαίνει προκλήσεις, στις οποίες περιλαμβάνει τις μη ρεαλιστικές υψηλές τιμές των ξενοδοχειακών περιουσιακών στοιχείων, τη χρηματοδότηση, αλλά και την αντίσταση των ιδιοκτητών.

Εξαιρετική ευκαιρία στην Ελλάδα

«Στην Ελλάδα, βλέπουμε μια εξαιρετική ευκαιρία καθώς η οικονομία ανακάμπτει και η χώρα επανέρχεται ως μία από τις μεγαλύτερες τουριστικές αγορές και επενδυτικούς προορισμούς παγκοσμίως. Με μόνο δύο Radisson Blu ξενοδοχεία και θέρετρα να λειτουργούν, στην Αθήνα και στην Κρήτη, ο όμιλος Radisson σχεδιάζει να αξιοποιήσει την επενδυτική και τουριστική έξαρση για να αυξήσει το αποτύπωμά του με περισσότερες συμφωνίες σε όλη την επικράτεια», λέει. «Η προτεραιότητα είναι να ενισχυθεί η αναγνωρισιμότητα του brand στην Ελλάδα, επιδιώκοντας ενεργά ευκαιρίες για branding νέων ξενοδοχείων ή μετά από μετατροπή. Η προσοχή μας παραμένει στις μεγάλες πόλεις, της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ενώ παράλληλα αναζητούμε και άλλες ευκαιρίες σε πόλεις και νησιά όπως η Πάτρα, η Κρήτη, η Κέρκυρα, η Ρόδος, η Κως, οι Κυκλάδες, η Μύκονος και η Σαντορίνη».

Πού υπάρχουν ευκαιρίες;

«Οι ευκαιρίες είναι στην μετατροπή και στο branding των υφιστάμενων ξενοδοχείων και θερέτρων που έχουν λειτουργήσει για καιρό ανεξάρτητα. Τέτοια υπάρχουν σήμερα, μεταξύ άλλων, στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, στην Κρήτη. Σε συνδυασμό με μια νέα γενιά ιδιοκτητών που κατανοούν τα πλεονεκτήματα μιας διεθνούς αλυσίδας ξενοδοχείων, αναμένεται να φέρουν περισσότερους επενδυτές. Παράλληλα θα γίνει κατανοητή η δύναμη των παγκόσμιων συστημάτων διανομής των ξενοδοχειακών ομίλων, η αξία μιας επωνυμίας με διεθνή εμβέλεια και η αναγνωρισιμότητα ενός brand, σε ώριμες και αναδυόμενες αγορές προέλευσης, σε περισσότερες οικονομίες κλίμακας, σημαντικές επιχειρησιακές αποδόσεις, αυξημένα έσοδα και, τελικά, υψηλότερα περιθώρια κέρδους», τονίζει.

O Ελι Μίλκι

Και προσθέτει ότι «μια άλλη θεμελιώδης σημασία ενός ξενοδοχειακού brand είναι η παγκόσμια τεχνογνωσία που συνοδεύει την ανάπτυξη και τον σχεδιασμό ξενοδοχείων, σεβόμενη παράλληλα τις τοπικές απαιτήσεις και κουλτούρα. Ο απώτερος στόχος είναι να οικοδομήσουμε και να μετατρέψουμε το περιουσιακό στοιχείο του ιδιοκτήτη σε μια αποδοτική, βιώσιμη και βελτιστοποιημένης λειτουργίας επιχείρηση που παράγει έσοδα».

Ταυτόχρονα σημειώνει τη σημασία που έχουν για τους επενδυτές «οι πρόσφατες δεσμεύσεις για την αναβάθμιση της υποδομής της χώρας και της επέκτασης των αερολιμενικών εγκαταστάσεων σε ολόκληρη την επικράτεια», οι οποίες αναμένεται να αυξήσουν δραματικά την επισκεψιμότητα.

Υπάρχουν ακόμα πολλές προκλήσεις

«Εχοντας πει τα παραπάνω, εξακολουθούν να υπάρχουν πολλές προκλήσεις», αναφέρει ο κ. Μίλκι. «Η αγορά παραμένει ανταγωνιστική, καθώς ολοένα και περισσότερες διεθνείς μάρκες προσπαθούν να αυξήσουν την παρουσία τους στην Ελλάδα». Αλλά και «η συνεχιζόμενη αντίσταση ορισμένων ιδιοκτητών προς τα διεθνή brands παραμένει, παρ’ όλο που πιστεύουμε ότι τώρα αρχίζει να αλλάζει. Το κόστος της γης και οι μη ρεαλιστικές υψηλές τιμές των ξενοδοχειακών περιουσιακών στοιχείων σε ορισμένες τοποθεσίες θα συνεχίσουν να παρεμποδίζουν τις επενδύσεις, ενώ η χρηματοδότηση των ξενοδοχειακών έργων σήμερα παραμένει επιλεκτική».

Το ξενοδοχειακό προϊόν στην Ελλάδα πρέπει να καταστεί branded

«Το ξενοδοχειακό προϊόν στην Ελλάδα έχει αναπτυχθεί εδώ και καιρό από οικογένειες, καθώς και ανεξάρτητους και τοπικούς διαχειριστές. Με χιλιάδες ξενοδοχεία σε ολόκληρη τη χώρα, λιγότερο από μόλις 1% είναι branded διεθνώς. Αυτό αποτελεί μια τεράστια ευκαιρία, καθώς όλο και περισσότεροι ιδιοκτήτες αρχίζουν να βλέπουν τις δυνατότητες στη συνεργασία με διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες για εναλλακτικές branding. Αυτές αναμένεται να ενισχύσουν την αξία των επενδύσεών τους και του ακινήτου τους, βελτιώνοντας παράλληλα τη συνολική ποιοτική προσφορά στον συνεχώς αυξανόμενο αριθμό διεθνών τουριστών και πελατών των ξενοδοχείων».

Ο Λυκαβηττός από το ξενοδοχείο Radisson Blu Park της Λεωφόρου Αλεξάνδρας
Χρειάζεται συνεχής αναβάθμιση της υποδομής

«Τα ξενοδοχεία πρέπει να παραμείνουν ανταγωνιστικά και πρέπει συνεχώς να αναβαθμίζουν και να βελτιώνουν την προσφορά τους για να διατηρούν επαφή με τις μεταβαλλόμενες τάσεις, ειδικά καθώς ανοίγουν νεότερα ξενοδοχεία», τονίζει. Εκτός από το ντιζάιν και την προσφορά, «είναι ανάγκη για σύγχρονες τεχνικές δημοσίων σχέσεων και μάρκετινγκ, οι οποίες θα αυξήσουν την προβολή και την ανταγωνιστικότητα μεταξύ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στους «μυημένους» ταξιδιώτες σήμερα. Τα κανάλια διανομής θα συνεχίσουν να εξελίσσονται και να αναπτύσσονται. Εκεί είναι που οι ευκαιρίες για branding με διεθνείς ξενοδοχειακές ομάδες θα πρέπει να ληφθούν υπόψη, εφόσον το ακίνητο ταιριάζει στη φίρμα και είναι στην ιδανική τοποθεσία».

Διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες με συμφωνίες franchise

«Η διεθνής branded ξενοδοχειακή αγορά στην Ελλάδα λειτουργεί πρωτίστως (πάνω από το 90%) με franchise», εξηγεί ο αντιπρόεδρος Ανάπτυξης της Radisson. «Ωστόσο, είμαστε επίσης ανοιχτοί σε συμφωνίες διαχείρισης για τη λειτουργία ξενοδοχείων και θέρετρων για λογαριασμό των ιδιοκτητών και συνεργατών μας, όπως κάνουμε σε διάφορες αγορές σε όλο τον κόσμο».

Τα σχέδια της Radisson για τη ΝΑ Ευρώπη

Το Radisson Hotel Group είναι ένας από τους μεγαλύτερους ξενοδοχειακούς ομίλους διεθνώς, με οκτώ ξεχωριστά εμπορικά σήματα ξενοδοχείων και περισσότερα από 1.400 ξενοδοχεία σε λειτουργία και υπό ανάπτυξη σε όλο τον κόσμο. Περιλαμβάνει το Radisson Collection, το Radisson Blu, το Radisson, το Radisson RED και το Park Inn από το Radisson.

Το Palazzo Montemartini στη Ρώμη ανήκει στον όμιλο ξενοδοχείων Radisson«Η Ελλάδα και η Κύπρος παραμένουν πρωτοπόρες αγορές για τις ενέργειες επέκτασης του Radisson Hotel Group στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Εχοντας γίνει ο μεγαλύτερος διεθνής διαχειριστής στην Κύπρο, με τρία ξενοδοχεία και θέρετρα σε λειτουργία και σε εξέλιξη, η πρόσφατα υπογεγραμμένη στρατηγική συμφωνία ανάπτυξης με τη Sunnyseeker Hotels θα διευρύνει το χαρτοφυλάκιό μας στο νησί με τουλάχιστον έξι ξενοδοχεία και 1.000 δωμάτια μέχρι το 2025, δημιουργώντας πάνω από 1.000 θέσεις εργασίας και συμβάλλοντας σημαντικά στην οικονομία».

Η οικονομία διαμοιρασμού ευκαιρία για τα συμβατικά ξενοδοχεία να αναβαθμιστούν

«Το παραδοσιακό ξενοδοχείο κάνει τώρα χώρο για ένα πιο μοντέρνο και σύγχρονο ξενοδοχειακό προϊόν. Αυτός ο σχεδιασμός έχει εξελιχθεί παράλληλα για να προσφέρει ένα φάσμα εμπορικών σημάτων που ξεκινά από τα οικονομικά ξενοδοχεία, έως πολυτελή ακίνητα. Τα προϊόντα κυμαίνονται από ξενοδοχεία πόλης μέχρι παραθαλάσσια θέρετρα, από lifestyle ξενοδοχεία, μέχρι διαμερίσματα με υπηρεσίες και από ένα συμβατικό ξενοδοχείο, έως τη βραχυπρόθεσμη μίσθωση. Ο ανταγωνισμός από την οικονομία του διαμοιρασμού θα συνεχίσει να «κλέβει» πελατεία από τα συμβατικά ξενοδοχεία. Αυτή όμως είναι μια ευκαιρία για τα ξενοδοχεία όχι μόνο να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις τους και να εκσυγχρονίσουν την προσφορά τους, αλλά και να ενημερώσουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ, να αναζητήσουν ευκαιρίες επωνυμίας και να ενστερνιστούν την οικονομία του διαμοιρασμού», υποστηρίζει.

Οι διαχειριστές ξενοδοχείων πρέπει να γίνουν πιο ευέλικτοι και επιθετικοί στην εξέλιξη της αγοράς

«Οι μεταβαλλόμενες τάσεις και οι ανάγκες των καταναλωτών εξελίσσονται συνεχώς, τώρα με ταχύτερο ρυθμό από ποτέ. Αυτό παραμένει μια από τις κύριες προκλήσεις. Ορισμένοι μπορεί να εστιάσουν στους Online Travel Agents (OTAs) και στις βραχυπρόθεσμες μισθώσεις ως προκλήσεις. Πιστεύω όμως ότι είναι μια ευκαιρία για τους διαχειριστές ξενοδοχείων να «αγκαλιάσουν» τέτοιους νέους παίκτες, ενώ παράλληλα να γίνουν πιο δημιουργικοί, δυναμικοί, ευκίνητοι, επιθετικοί και στρατηγικοί στην προσέγγισή τους, τώρα περισσότερο από ποτέ. Η επισκεψιμότητα συνεχίζει να αυξάνεται και με αυτό θα συνεχίσουμε να βλέπουμε όλο και περισσότερους τύπους πελατών ξενοδοχείων σε διαφορετικά προϊόντα».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...