578
Τα σχέδια του αρχιτεκτονικού γραφείου για την Αψίδα του Θριάμβου και τους γύρω δρόμους | PCA-Stream

Πώς θα γίνει ένας απέραντος κήπος η Λεωφόρος των Ηλυσίων

Protagon Team Protagon Team 11 Ιανουαρίου 2021, 16:37
Τα σχέδια του αρχιτεκτονικού γραφείου για την Αψίδα του Θριάμβου και τους γύρω δρόμους
|PCA-Stream

Πώς θα γίνει ένας απέραντος κήπος η Λεωφόρος των Ηλυσίων

Protagon Team Protagon Team 11 Ιανουαρίου 2021, 16:37

Το «πράσινο φως» για την μεταμόρφωση της περίφημης παριζιάνικης Λεωφόρου των Ηλυσίων Πεδίων έδωσε η δήμαρχος της πόλης, Αν Ινταλγκό.

Το μεγαλόπνοο σχέδιο θα κοστίσει 250 εκατ. ευρώ και στόχος είναι να έχει ολοκληρωθεί το 2030.

Οι παρεμβάσεις θα εκτείνονται σε μήκος σχεδόν δύο χιλιομέτρων, στην καρδιά του Παρισιού, μεταμορφώνοντας την λεωφόρο, τις πλατείες και τους γύρω δρόμους σε μία πράσινη όαση, φιλική προς το περιβάλλον και τους πεζούς.

Η επιτροπή των Ηλυσίων Πεδίων συζητούσε το σχέδιο από το το 2018 και ανέθεσε το έργο, το 2019 στο αρχιτεκτονικό γραφείο του Φιλίπ Τσιαμπαρέτα, PCA-Stream.

«Η θρυλική λεωφόρος έχει χάσει την λάμψη της τα τελευταία 30 χρόνια. Την έχουν εγκαταλείψει οι Παριζιάνοι και έχει χτυπηθεί από διαδοχικές κρίσεις: τις διαδηλώσεις και τα επεισόδια των “κίτρινων γιλέκων”, τις απεργίες, την κρίση του κορονοϊού και την οικονομική κρίση», ανέφερε η επιτροπή σε ανακοίνωσή της.

Τμήμα της λεωφόρου που θα πρασινίσει. Κάτω δεξιά η πλατεία Κονκόρντ και πάνω αριστερά, μόλις διακρινόμενη, η Αψίδα του Θριάμβου

«Συχνά αναφέρεται ως η ομορφότερη λεωφόρος του κόσμου, αλλά για εμάς που δουλεύουμε εδώ κάθε μέρα, αυτό δεν ισχύει. Ολοι οι τουρίστες θέλουν να την επισκεφθούν και οι μεγάλες επιχειρήσεις παλεύουν να βρουν μια θέση σε αυτήν, αλλά για τους Γάλλους, έχει ξεθωριάσει», είχε πει το 2019, ο Ζαν-Νοέλ Ράινχαρντ, πρόεδρος της επιτροπής.

Η επιτροπή ζήτησε τη συνδρομή των πολιτών πριν πάρει τις αποφάσεις για την αναμόρφωση της λεωφόρου. Οπως γράφει ο Guardian, τα σχέδια περιλαμβάνουν τη μείωση των αυτοκινητο-λωρίδων στο μισό, τη μετατροπή πολλών δρόμων στην περιοχή σε πεζόδρομους και πάρκα και τη φύτευση πολλών δέντρων που θα μειώσουν την ατμοσφαιρική ρύπανση.

Πεζόδρομους και χώρους για τραπεζοκαθίσματα περιλαμβάνουν τα σχέδια για τη λεωφόρο

Τα Ηλύσια Πεδία ήταν παλιά μία βαλτώδης έκταση. Ο Αντρέ Λε Νοτρ, ο επίσημος κηπουρός του Λουδοβίκου του 14ου, σχεδίασε την πλατιά λεωφόρο και μία διπλή σειρά από λεύκες σε κάθε της μεριά.

Πήρε το όνομά της το 1709 από τα Ηλύσια Πεδία, το τμήμα του Αδη, που κατά την αρχαία ελληνική μυθολογία, ήταν ο παράδεισος, όπου κατέληγαν οι ενάρετες ψυχές. Μετά από πολλές επεκτάσεις, στα τέλη του αιώνα, έγινε ο αγαπημένος τόπος περιπάτου και πικνίκ για τους Παριζιάνους,

Από την απελευθέρωση από τους Ναζί το 1944 έως τις νίκες της Γαλλίας στα Παγκόσμια Κύπελλα Ποδοσφαίρου, η λεωφόρος έχει γίνει ένα από τα χαρακτηριστικά τοπόσημα της γαλλικής πρωτεύουσας.

Σήμερα όμως, οι περισσότεροι Παριζιάνοι την αποφεύγουν. Γνωστή πλέον για τα πανάκριβα καφέ, εστιατόρια, καταστήματα ειδών πολυτελείας και εκθέσεις αυτοκινήτων, η λεωφόρος -πριν από την πανδημία- συγκέντρωνε 100.000 πεζούς καθημερινά (από τους οποίους το 72% τουρίστες), ενώ τρεις χιλιάδες αυτοκίνητα ανά ώρα διέσχιζαν τις οκτώ λωρίδες της, επιβαρύνοντας την ατμόσφαιρα.

Περισσότερο χώρο στους πεζούς και λιγότερο στα αυτοκίνητα (τέσσερις αντί οκτώ λωρίδες) προβλέπουν τα σχέδια

Σύμφωνα με τον αρχιτέκτονα Τσιαμπαρέτα, τα Ηλύσια Πεδία συγκεντρώνουν όλα τα προβλήματα μίας σύγχρονης μεγαλούπολης: «βρώμικο αέρα, πολλά αυτοκίνητα, τουρισμό και καταναλωτισμό» και πρέπει να ανασχεδιαστεί για να γίνει «οικολογική, επιθυμητή και προσιτή σε όλους».

Ανάμεσα στις πλατείες που θα αλλάξουν όψη και θα πρασινίσουν, είναι της Αψίδας του Θριάμβου και η Κονκόρντ (ή Ομονοίας, η μεγαλύτερη της πόλης). Τα έργα σε αυτές αναμένεται να ολοκληρωθούν πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024, που θα γίνουν στο Παρίσι.

Οπως είπε η Ινταλγκό, αυτό είναι ένα μόνο από τα σχέδια που θα μεταμορφώσουν τη γαλλική πρωτεύουσα, πριν και μετά το 2024.

Δείτε πώς θα αλλάξει όψη το Παρίσι:

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...